Bereikbaarheid Orange
Ik zou graag willen weten of ik in mijn recht sta als gehandicapte die geen signaal van Orange kan ontvangen. Bijna anderhalf jaar geleden (23-3-2004) sloot ik een abonnement af voor E 20,-- per maand en kreeg een leuk telefoontje cadeau. Het ging me niet om de telefoon, maar om de mogelijkheid dat als ik ergens met mijn rolstoel, zowel in huis als daarbuiten, een ongeluk krijg en niet bij mijn vaste telefoon kan komen, ik iemand, desnoods 112 kan bellen.
Ik bel nog geen E 4,-- gemiddeld p.m., maar mij was in de T-for-telecom-winkel gezegd dat ik het restbedrag na twee jaar mag meenemen als prepaidbedrag. Ik dacht: dat is mooi, na twee jaar heb ik veel geld als prepaid tegoed gespaard en dan kan ik nog jaren van dat geld bellen.
Nu heb ik nog nooit signaal in mijn huis gehad, daarvoor moet ik naar buiten. Dat kan niet als ik uit mijn stoel gevallen ben in mijn studeer/werkkamer. Dat signaal heb ik ook niet op het Binnenhof in Den Haag, waar ik mijn vrouw eens moest bellen dat ik wat later van een hoorzitting zou thuiskomen. Verder op meer plekken. Dat is bevestigd door een dame van Orange. Niets aan te doen hoor ik dan. Na een brief de volgende reactie:
Ik heb gevraagd om mijn beltegoed nu, gezien het hoge bedrag dat ik maandelijks meebreng (tegoed al E 316,00) terug betaald kan krijgen. Ik kreeg antwoord dat mijn abonnement in 2006 op 23 maart wordt omgezet in een prepaidtegoed (Orange ready) Dus nog 140 Euro erbij sparen. Maar ik heb daar nu, en dan w.s. ook niet, een signaal voor. Dat lijkt me wanprestatie. Wat moet ik doen en zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt met deze geldontvangende, nietsignaalleverende provider?
Ik denk dat je na anderhalf jaar niet zo heel veel meer kan eigenlijk, of je nou een valide of invalide klant bent.
Orange biedt klanten de mogelijkheid om het contract binnen 24 uur na ondertekening (ruim genomen) te annuleren.
Het netwerk van Orange heeft op sommige plaatsen en iets minder goed bereik dan bijvoorbeeld KPN of Vodafone, om de simpele reden dat de laatste 2 al jaren voordat Orange en T-Mobile de markt betraden masten aan het plaatsten waren. Die voorsprong wordt zo 123 niet meer ingelopen.
Vreemd dat TforT niet de moeite heeft genomen om voor de aanschaf van het abonnement te checken wat de verwachtte dekking op uw postcode zou zijn. Dan had u op basis daarvan waarschijnlijk voor een andere provider gekozen.
U zult Orange niet op een wanprestatie kunnen pakken, zij bieden wel degelijk een dekkend netwerk in het grootste deel van Nederland. Ieder netwerk heeft hier en daar 'gaten' zitten, zelfs KPN. Het verhaal was anders geweest wanneer u vlak na anschaf contact had gezocht, maar ik neem aan dat u zelf ook toe zult geven dat 18 maanden wat aan de lange kant is.
Beste Sunset,
Je hebt natuurlijk gelijk dat 18 maanden veel te lang is om te protesteren tegen de beperkte ontvangst. Maar ik heb dit abonnement echt alleen genomen om in gevallen van nood te kunnen bellen. Dus had zo gauw niet door dat het bereik zo slecht was (vanuit mijn huis en bijna alle gebouwen, plus een aantal plaatsen buitenshuis).
Dat de man in T for Telecom mij niet heeft geinformeerd vind ik inderdaad het vreemdst. Ik heb hem het doel van aanschaf heel duidelijk verteld. De dame bij Orange kon me na een check zo vertellen dat ik op veel plaatsen, vooral in Amersfoort (woonpl.) geen signaal zou hebben of uitzenden. Ik kocht dit tel. notabene in Amersfoort, inclusief het Orange-abonnement. Het lijkt me dat, als Orange in Amersfoort het zo slecht doet, je dit in Amersfoort niet eens moet WILLEN verkopen. Met wanprestatie bedoel ik dit: In mrt. 2006 zit ik met een beltegoed van pakweg E 450,--. Daar zou ik jaren voor kunnen bellen, ware het niet dat dit tot in eeuwigheid zal zijn zonder signaal. Ik denk dat ik dat toch bij de winkel ga aankaarten. Ik wil wel zo'n beltegoed, maar dan moet ik het wel kunnen "opmaken". In ieder geval toch bedankt.
Laat dit een les zijn voor de volgende keer: vraag ALTIJD na hoe de dekking is van een netwerk op een plek waar je veel wilt bellen. Een winkelmedewerker zal dit nagenoeg nooit uit zichzelf doen, omdat de dekking van de netwerken dusdanig is dat slechte of geen dekking een uitzondering is.
Daarnaast heb je als consument een informatieplicht. Je hoort zoiets na te vragen. Een oplossing voor je probleem is dan ook niet 1-2-3 te bedenken. Je kunt niet meer onder het Orange contract uit, daarvoor ben je rijkelijk te laat. De winkel kun je ook niet de schuld geven, aangezien het daar 1) te laat voor is en 2) je eigen gedrag ook laakbaar is geweest.
Het enige wat ik kan bedenken: probeer eens hoe de dekking is met een ander toestel. Het zou zo maar kunnen zijn dat je toestel slecht presteert (bijv. door een defect) wat een flink deel van de klachten kan veroorzaken. Een ander toestel kan dan de oplossing zijn.
Verdraaid duur abo. als u nooit belt, als het om uw veiligheid gaat zou ik in ieder geval een Vodafone of KPN prepaid kaartje in het aoestel doen...... (was misschien sowieso het beste geweest/)Wat moet u dan in godsnaam met een prepaid beltegoed van 450 euri? Misschien heeft u zich tot een inpulsaankoop laten verleiden, dat hebben we allemaal wel eens en we hebben er ook allemaal wel eens spijt van......
Erg gevaarlijk, al ging bij mij dezelfde gedachte door mn hoofd. Laten we er van uit gaan dat deze meneer dit alleen gemeld heeft om aan te geven hoe hard hij zijn toestel nodig heeft ;)
U had hier de meneer van de telecom winkel op aan moeten spreken. Orange valt hier niets te verwijten.
Valide of invalide moet hier geen rol spelen, ik ben ook gehandicapt maar ik loop er niet mee te koop. Sorry maar ik vind uw stelling dat u invalide bent echt niets met het onderwerp te maken hebben.
ps. Het feit dat u minder valide bent doet aan dit verhaal geen waarde. Persoonlijk vind ik het dan ook jammer dat u dat u dat feit gebruikt om in een medelijwekkende slachtoffer rol te kruipen.
Sorry maar ik moest het even kwijt.......
Ik kan me in een van de antwoorden wel vinden: een impulsaankoop was het zeker, maar ik had dit toestel wel echt nodig. Hiervoor prepay gehad, maar raakte zelfs mijn tegoed (KPN) en daarna mijn nummer kwijt omdat ik zo weinig belde. Men had de opwaardeertermijn zonder vooraf dat te melden verminderd tot 6 mdn. (eerst 12). Vandaar de impuls een abo te nemen, niet echt een slechte impuls, hooguit het bedrag. Bovendien, nog niet erg als je een goed bereik hebt. Ik ben inmiddels naar de winkel teruggeweest en daar kreeg ik te horen dat ze me een half jaar geleden nog (op garantie) hadden willen helpen met mijn klacht.
Als mijn(3e) brief naar Orange (waar ik gewoon terugbetaling gevraagd heb van een groot deel van het beltegoed) positief wordt beantwoord, is er niets aan de hand. Dat men mij bij verkoop garandeerde dat ik een goed bereik zou hebben neem ik ze dus wel kwalijk, want dat heb ik natuurlijk gewoon gevraagd. Ik ben echt niet zo wereldvreemd als mogelijk is gedacht.
Dat ik mijn handicap als een soort zielig figuur zou misbruiken vind ik zeer grof opgemerkt. Als u zou weten hoe ik met mijn handicap omga (dat kan, lees mijn autobiografie: www.jack-wheely.nl) dan zou u anders praten. Ik heb de situatie proberen uit te leggen vanuit mijn motivatie om een mobiele tel. te kopen: Ik moet altijd iemand kunnen bellen als me wat overkomt. Is dat zielig? Denkt U echt dat ik anders een mobiele telefoon zou kopen? Niemand kent mijn nummer, omdat ik niet eens altijd bereikbaar wil zijn. En een medegehandicapte zou eerst eens wat beter moeten nadenken voordat hij/zij iets schrijft over iemand die hem/haar totaal onbekend is. Reageren zoals deze persoon deed vind ik, gezien de eigen ervaringen die hij/zij heeft, wel heel erg raar.
Ik zie het probleem niet zo, omdat je je telefoon wilt gebruiken in nood. Wanneer je 112 belt maakt hij gebruik van alle netwerken. (SVP GA DIT NU NIET UITPROBEREN dit is zo)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Factuur onterecht ontvangen
Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig
Graag Uw reactie hierover.
m.vr.gr. John Q.
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer