ev
door evb49 Mar 6, 2010 om 20:47
Computers & telefonie

Beschadigde pc

ik heb van 03-03-2010 mijn pc terug gekregen ,toen hij al voor de 2 keer terug was gestuurd voor reparatie,hij is op 29 juli 2009 gekocht bij de gamma,
nu kreeg hem terug en tot mijn grote schrik was hij heel erg beschadigd,ik heb gelijk gebeld naar medion waar hij vandaan kwam,en die vertelde mij dat het naar de klachtenafdeling werdt gestuurd,
die gaan telefonische contact met mij opnemen,ik heb e-mails gestuurd dan krijg je zo staandaard antwoordt.

ik weet mij geen raad meer wat ik moet doen ,kan iemand mij helpen of raad geven wat ik kan doen.

1040 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ikbenik
door ikbenik - Mar 6, 2010 om 20:54
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Met alle respect, maar wie koopt er ook een computer bij de Gamma?

Als je een auto wilt gaan kopen, ga je toch ook niet naar de McDonalds of naar V&D?


Wat je moet doen?
Naar de Gamma, dus naar de verkopende partij.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 6, 2010 om 20:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

die vertelde mij dat het naar de klachtenafdeling werdt gestuurd,
die gaan telefonische contact met mij opnemen


Even afwachten misschien tot je iets van ze hoort.

ev
door evb49 - Mar 6, 2010 om 21:04
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Daar vraag ik toch niet waar ik hem moet kopen,reageer liever dan niet want ik heb niets aan zo'n antwoordt,en dat ik naar de gamma moet gaan dat is ook al gebeurd.

ikbenik
door ikbenik - Mar 6, 2010 om 21:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

De Gamma moet met een oplossing komen.

Dat zal lastig worden, omdat Medion alles zelf doet en de winkeliers daardoor uitschakeld.

ev
door evb49 - Mar 6, 2010 om 21:13
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dat klopt ik had medion help desk gebeld toen hij stuk was ,en die zeiden stuurd uw hem maar op,dus wat doe je dan je stuurd hem.
Gamma zegt dat zij alleen maar event kunnen bemiddelen.

toolboy
door toolboy - Mar 6, 2010 om 21:29
965 Antwoorden / 40 Vragen
0

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 6 mrt 2010, 21:08]De Gamma moet met een oplossing komen.

Dat zal lastig worden, omdat Medion alles zelf doet en de winkeliers daardoor uitschakeld.
Das helemaal waar.
De verkopende partij is de verantwoordelijke in het geval van afhandeling.
Laat u niet misleiden door de verkopende partij.
Das uw recht.
T

ikbenik
door ikbenik - Mar 6, 2010 om 21:30
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

Dat is ook het probleem.

Iedereen gaat computers verkopen, terwijl ze er geen bal van af weten.
En ze proberen ook nog de goedkoopste te zijn, wat weer voor veel computerzaken met kennis de doodsteek is.

Hierdoor gaan de fabrikanten alles naar zich toe trekken, en heeft de winkelier dan daar totaal geen rol meer in.

Terwijl volgens de wet de winkelier het aanspreekpunt is.

Dit zie je ook tegenwoordig heel vaak verkeerd gaan.
Een computerleverancier die verstand van zaken heeft accepteert dit handelsgedrag zeker niet.

Vandaar mijn opmerking ook over een computer bij de Gamma kopen. Net als een computer kopen bij de Aldi.
Die gasten weten totaal niks van computers af.
En een computer is geen schroefje die je bij de Gamma gaat kopen.

Door het gedrag van Medion en de verkopers van Medion, drukken ze wel mooi die computerwinkels met kennis en die echt wat voor de klanten willen doen, keihard uit de markt.

En dan heeft de consumentenautoriteit nog het lef om computerland en Paradigit op de vingers te tikken.
Ze moeten eerder de Aldi en de Gamma op de vingers tikken.
Maar dat terzijde.


Dat de computer beschadigd is, verbaast me niets.
Men heeft die computer niet goed verpakt en de logistieke mensen gaan helemaal niet voorzichtig met de pakjes om, met een beschadigde computer tot het gevolg.

Het zijn allemaal zaken waar je als consument eigenlijk niets te maken hebt, maar die wel zeer veel ellende geven.

toolboy
door toolboy - Mar 6, 2010 om 21:56
965 Antwoorden / 40 Vragen
0

Uw naam geeft alles al aan.
ikbenik: misleid door div (consumentenorgansaties o.a /uneto) en zo wordt de kopende partij van het rechte pad afgeleid.
T

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 6, 2010 om 23:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

Dag evb,

Was het wel je eigen pc wel die je terugkreeg?
Had je het serienr. opgenomen of ergens een merkteken gemaakt?
Je zou de eerste niet zijn die een andere pc terugkreeg.

Je moet de pc in dezelfde uiterlijke staat terug ontvangen dan toen je ze bij de verkoper hebt gebracht. Daar heb je recht op.
De verkoper verzend de pc naar de reparateur en zodoende is de verkoper verantwoordelijk voor correcte verzending.
Op de terugweg is de reparateur verantwoordelijk voor correcte verzending, naar jou of de verkoper.
Krijg jij de pc kapot/beschadigd binnen dan is de verkoper het aanspreekpunt voor de schade!

Wanneer jij de pc naar de reparateur verzond ben je dom geweest: de verkoper heeft die zorgplicht wettelijk en moet ook voor de verzendkosten opdraaien.

Hardware ERror MAN.

ev
door evb49 - Mar 7, 2010 om 08:55
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

ja het was wel mijn computer er stond een serienummer op en die had ik genoteerd en die kwam over één,hij was heel erg goed verpakt zij hebben hem gewoon beschadigd in de doos gedaan ,aangezien hij zo beschermd in de verpakking zat kan dat niet anders.

vatoslocos
door vatoslocos - Mar 7, 2010 om 09:26
11 Antwoorden / 1 Vragen
0

gamma is verantwoordelijk voor jouw pc en de verzending van jouw pc als deze kapot is!!
kom je er niet uit rechtsbijstand inschakelen( als je die hebt).
wedden dat het dan zo opgelost is!!

druifje01
door druifje01 - Mar 7, 2010 om 10:45
1712 Antwoorden / 140 Vragen
0

Me dunkt dat dit wel op te lossen valt met allereerst een leidinggevende van de Gamma. Het zou toch wel erg zijn als men ook nog een foto van een onbeschadigd artikel als bewijsmateriaal voor afgifte zou moeten maken.

ikbenik
door ikbenik - Mar 7, 2010 om 11:06
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=druifje01 schreef op zondag 7 mrt 2010, 10:45]Me dunkt dat dit wel op te lossen valt met allereerst een leidinggevende van de Gamma. Het zou toch wel erg zijn als men ook nog een foto van een onbeschadigd artikel als bewijsmateriaal voor afgifte zou moeten maken.

Ja en nee.

Als Gamma die computer heeft opgestuurd is de Gamma daar verantwoordelijk voor.

Echter als de TS de computer zelf naar Medion heeft opgestuurd, dan is de TS daar zelf verantwoordelijk voor en is de Gamma totaal geen partij, ook al is de computer daar gekocht.

ev
door evb49 - Apr 26, 2010 om 20:46
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo allemaal ,ik wil jullie laten weten hoe het af gelopen is met mijn beschadigde computer, ik heb de klachtenbond ingeschakeld dat kost per klacht 5 euro , ,zij lossen 80% van de problemen op,ik raad ze ook echt bij iedereen aan.
ik heb op 20 april een gehele nieuwe computer ontvangen.

Ik had hem terug gestuurd naar Medion ,waarschijnlijk zijn ze er achter gekomen dat ze hem niet konden maken,zo beschadigd was hij.

Allemaal bedankt voor het reageren

ikbenik
door ikbenik - Apr 26, 2010 om 20:49
2845 Antwoorden / 27 Vragen
0

[quote=evb49 schreef op maandag 26 apr 2010, 20:46]Hallo allemaal ,ik wil jullie laten weten hoe het af gelopen is met mijn beschadigde computer, ik heb de klachtenbond ingeschakeld dat kost per klacht 5 euro , ,zij lossen 80% van de problemen op,ik raad ze ook echt bij iedereen aan.
ik heb op 20 april een gehele nieuwe computer ontvangen.

Ik had hem terug gestuurd naar Medion ,waarschijnlijk zijn ze er achter gekomen dat ze hem niet konden maken,zo beschadigd was hij.

Allemaal bedankt voor het reageren

Voortaan toch naar een echte computerzaak?

Of is dat vloeken?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 27, 2010 om 02:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen
0

@ evb:

Bedankt voor het terugmelden. Mooi dat het zonder verdere problemen voor je is opgelost.
Veel plezier met je nieuwe laptop.

H.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

No
Noa44evan! - Sep 22, 2024 om 15:46
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Krijg na opzegging van ziggo abbo. nog een rekening van €78,- kosten booster. Terwijl ik deze terug heb gestuurd incl. router in toegestuurde ziggo doos. Tevens dreiging met incasso,omdat ik natuurlijk niet heb  betaald. Ziggo div. keren gemaild hierover maar geen reactie?
Verzendgegevens post nl aanwezig 
Graag Uw reactie hierover. 


              m.vr.gr. John Q. 

Lees meer

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer