ki
door kisjes Oct 7, 2011 om 21:50
Computers & telefonie

Bestaat e-mailadres nog?

Wanneer ik een e-mail naar een hotmail account stuur maar nooit antwoord krijg, hoe kan ik weten of de mail gelezen wordt en of dat e-mailadres nog wel bestaat? Ik heb aangegeven bij opties dat ik een leesbevestiging wil.

13259 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2011 om 21:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een leesbevestiging krijg je lang niet altijd, dat kan de ontvanger gewoon uitzetten.

Als je geen melding terug krijgt van hotmail dat het adres niet bestaat, kan je er van uit gaan dat het nog wel bestaat. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het nog een actief adres is, misschien leest de eigenaar die mail nooit meer, logt nooit meer in.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2011 om 22:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Stuur eensc een e-mail aan je zelf kan het gelijk constateren.

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2011 om 22:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wat kom je daar door te weten?

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2011 om 23:32
16851 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op vrijdag 7 okt 2011, 22:38]En wat kom je daar door te weten?

dat de inkomende email werkt?

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2011 om 23:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou die niet werken?

macwouter
door macwouter - Oct 7, 2011 om 23:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 7 okt 2011, 22:24]Stuur eensc een e-mail aan je zelf kan het gelijk constateren.

valerius-2 toch,lees nu eens goed de vraag,zo,n slimme jongen zoals jij. Ik heb de oplossing. Stuur een berichtje naar dat adres met een gmail account want die stuurt een melding terug en dan weet je het gelijk of dat adres nog bestaat.Bestaat het adres nog wel dan kan het zijn dat de eigenaar het zelf niet meer gebruikt en krijg je helaas het niet te horen van gmail.Dacht ooit eens gelezen te hebben dat een Hotmail zich zelf opheft als het een langere tijd niet gebruikt word,maar ik kan het mis hebben en neemt u mij het dan niet kwalijk.

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2011 om 23:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet Gmail maar hotmail stuurt een melding als het adres niet meer bestaat, dus het maakt niet uit vanaf welke provider je een mail stuurt.

Hier kan je overigens ook controleren of een mail adres nog bestaat. Werkt niet altijd goed, maar volgens mij wel voor hotmail.

macwouter
door macwouter - Oct 8, 2011 om 00:13
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dit kreeg ik en tijdje geleden van Gmail.

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist. Please try
550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for typos or
550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at
550 5.1.1 http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=6596 s47si1160905eef.9 (state 14).

diumenge
door diumenge - Oct 8, 2011 om 00:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En deze melding krijg je vrijwel direct terug als je een mail stuurt naar een niet bestaand hotmail adres:

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

jfhsfhahrkherehariuhaefnslkfjn@hotmail.com
SMTP error from remote mail server after RCPT TO::
host mx1.hotmail.com [65.55.37.72]: 550 Requested action not taken:
mailbox unavailable

macwouter
door macwouter - Oct 8, 2011 om 00:40
825 Antwoorden / 9 Vragen

Oke dus via hotmail en gmail krijg je gelijk te horen of het adres nog bestaat ja of nee. Kisjes stuurt iemand een mailtje die zijn account niet meer gebruikt of geen interesse meer in haar heeft,och arme da meiske.

by
door bytheway - Oct 8, 2011 om 01:54
32 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad bij opties om leesbevestiging en bezorgbevestiging vragen.

freya
door freya - Oct 8, 2011 om 10:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bytheway schreef op zaterdag 8 okt 2011, 01:54]Inderdaad bij opties om leesbevestiging en bezorgbevestiging vragen.
Zoals diumenge al aangaf, die leesbevestiging kan de ontvanger blokkeren, dus je hebt niets aan die optie.

Enne.... erg origineel ben je niet met die avatar.....

Freya

jos-euro
door jos-euro - Oct 8, 2011 om 12:19
244 Antwoorden / 91 Vragen

Kisjes, is dit wat je zoekt? Als je doorlinkt naar de Engelstalige site van de download vind je onderaan de bladzijde de gratis versie

natuurmens
door natuurmens - Oct 8, 2011 om 12:39
158 Antwoorden / 4 Vragen

Het is zo dat als een mail stuur naar een onbetaalde e-mail account of het nu hotmail gmail yahoomail of iets dergelijks wordt indien het adres niet bestaat een mail gestuurd. Maar als iemand zijn mail adres niet langer gebruikt dan 200 dagen gaat het email adres opslot en krijg je geen mail meer of als de mail box vol is krijg je een bericht na de 200 dagen wordt het adres na een jaar voor iedereen vrij gegeven. Dat is in het algemeen de voorwaarden van het gebruik van gratis mail. Betaal je er voor dan heeft de persoon oplossing helaas kan je er niet vanuit gaan dat de mail aankomt omdat de email service ook nog voorwaarden aan de mail stelt. Mail waar geen onderwerp in vermeld staat wordt door de account beheerder vaak al gedelete en ook met bepaalde namen erin. Omdat als Span post word aangemerkt. Zo komt bij mij ook wel eens voor dat de post niet aankomt en anders om ook. Ik beschik zelf over betaalde accounts en heb hierdoor meer rechten en opslag mogelijkheden. Hotmail 25 GB en gmail 200 GB kan ook grotere bestanden verzenden en ontvangen van 20 MB.
Dus de hoor je niks is mijn advies kan beter even bellen. Ook omdat sommige mensen niet nodig vinden dat ze hun account opheffen dit te melden of deze als spam adres opgeven zodat hun eigen mail adres schoon blijft geven ze vaak een gratis account op. Hoewel bij sommige winkels deze email adressen geheel geblokkeerd zijn. Bedrijven accepteren vaak geen hotmail of onbetaalde email account omdat dit vaak als spam adressen worden gebruikt.

Het is zelf zo als je bepaalde documenten in je hotmail openend dat automatische iedereen in je adressenboek een spam mail krijgt. Dit even over de werking van gratis mail. Ik betaal omdat ik nogal wissel van internet provider en ja dan moet je iedereen een nieuw mail adres opgeven. De reden van betalen is dat je deze mail gewoon in je eigen mail box kunt ontvangen zonder te hoeven inloggen op de surfer en altijd een verzoek kunt doen tot een lees bevestiging dan weet ik of de mail ook werkelijk is aangekomen.

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2011 om 13:06
16851 Antwoorden / 108 Vragen

off topic: bytheway & freya: dezelfde "smaak"?