do
door doortje1950 Aug 19, 2009 om 21:21
Computers & telefonie

Bestand kwijt

Hallo,

Gisteren was ik aan het werken in Works (Vista) aan mijn reisverslag. Plotseling begon ik aan een nieuwe pagina, de letters waren ineens vetgedrukt en de rest van mijn verslag (circa 20 pagina's) was verdwenen. Heb al veel geprobeerd (prullenbak, geschiedenis, tijdelijke bestanden etc.) maar kan het niet vinden en ik krijg het berichtje,'het kan niet worden geopend, omdat ... oa. het bestand beschadigd kan zijn.

Mijn vraag: is er een vrij te downloaden software, waarmee ik wellicht het alsnog kan vinden. Heb al wel wat gevonden, maar zag er niet zo degelijk uit en ik vertrouwde het ook niet zo. Of is er een andere mogelijkheid?

Bij voorbaat dank, Doortje

1518 14 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2009 om 21:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Doortje,

Had je het verslag al eens opgeslagen onder een bepaalde naam? Normaal gesproken wordt tijdens het werken steeds iets opgeslagen (ligt aan je instellingen). Je kunt het opgeslagen werk dan weer onder die naam vinden.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2009 om 21:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Misschien kun je hier iets mee: (even aanklikken)

Recovery for works word

do
door doortje1950 - Aug 19, 2009 om 22:09
7 Antwoorden / 8 Vragen

Ja, ik had het verslag al wel opgeslagen, onder een bepaalde naam.

Ben redelijk bekend met tekstverwerken, dus dit is echt een onaangename verrassing. En....Recovery kon niets vinden.

do
door doortje1950 - Aug 19, 2009 om 22:11
7 Antwoorden / 8 Vragen

Recovery kon niets vinden. Ik vind het zo vreemd.

Vroeger bij Windows XP stond zoiets nog weleens bij Temp (dacht ik)

Doortje

do
door doortje1950 - Aug 19, 2009 om 22:13
7 Antwoorden / 8 Vragen

Het kan toch ook niet, denk ik, dat het ligt aan het feit dat ik op hetzelfde moment een 'stom' spelletje zat te doen he. Dat spelletje is van Sponsor Bingo Loterij online. Pfff

Doortje

edwardus
door edwardus - Aug 20, 2009 om 01:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Heb je Vista Business of Home?
In Vista Business zit een optie Schaduwkopieën, het heet geloof ik 'vorige versies'.

aurora1
door aurora1 - Aug 20, 2009 om 01:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag doortje, heb je al geprobeerd via Start - zoeken intikken:   *.tmp  geprobeerd?

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2009 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Doortje,

Ben dus bang voor je dat het (opnieuw) typen wordt. Dat is dus geen BINGO! Maar ja, zie de zonzijde: dan beleef je je vakantie weer opnieuw!

Groeten.

do
door doortje1950 - Aug 20, 2009 om 16:51
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo beste helpers,

Ik denk dat het laatste antwoord (helaas) het beste is. Ik zal het gewoon nog eens moeten gaan typen. Gelukkig heb ik het klad wel goed bewaard :)

Blijft toch nog vreemd, nietwaar?

Ik zal toch maar eens bij zo'n lange documenten tussendoor eens opslaan, op een USB opslagje.

Intussen heb ik ook al wel alles (ondermeer alle foto's) op een externe harde schijf gekopieerd.

In ieder geval bedank ik jullie héél hartelijk voor het meedenken!!!

Groetjes, Doortje

csb5
door csb5 - Aug 20, 2009 om 17:04
85 Antwoorden / 6 Vragen

probeer het eens met het programma van de dag.

http://nl.giveawayoftheday.com/

sucses

edrick3
door edrick3 - Aug 20, 2009 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo Doortje,

Voordat je gaat typen zou ik deze nog even proberen. Nooit geschoten is altijd mis en het scheelt misschien een hoop werk.

diskdigger

Suc6

angeleyes
door angeleyes - Aug 20, 2009 om 18:19
4 Antwoorden / 9 Vragen

Voor filerecovery is op de onderstaande site een gratis programma te vinden. De slim-versie is *zonder toolbar*.

http://www.recuva.com/download/builds

Het is van de makers van het programma CCleaner (vroeger crapcleaner,  zie http://www.ccleaner.com/download/builds ) dat wordt gebruikt om de pc te ontdoen van overbodige bestanden.

graag gedaan ;)

do
door doortje1950 - Aug 20, 2009 om 22:28
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi,

Ik heb nu diskdigger draaien. Hij vindt van alles maar geen documenten.

Het zijn veel plaatjes/foto's die onderdeel waren van websites.Ik zie ook niet dat er Works documenten mee kunnen worden opgespoord.Wel Word 'dingen'

Deze diskdigger lijkt me wel vertrouwd. Maar of het soelaas biedt...mm even afwachten.

Groetjes, Doortje

do
door doortje1950 - Aug 20, 2009 om 22:42
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi,

Diskdigger is al een kwartier aan het zoeken.

het verbaast me wel, dat ik doc. tegenkom die ik ooit eens heb gemaakt. Dat is mooi. En niet eens op deze laptop.

Maar ook veel powerpoint items, hoewel ik dat nooit heb gemaakt. Verder lijkt het, dat deze diskdigger veel vindt, maar het lijkt er op nu, dat er geen Works (wps)documenten bij zitten. Dat is dan wel weer jammer. Maar ik heb de hoop nog niet opgegeven.

Doortje