diva_1
door diva_1 Jan 7, 2009 om 22:24
Computers & telefonie

Bestanden overzetten naar nieuwe pc

Hoe kan ik het makkelijkst bestanden overzetten van m'n oude pc met Windows XP naar mijn nieuwe computer met Windows Vista?

1056 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Door middel van een USB stick of een externe harde schijf.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi  jftm,
Bedankt voor je snelle reactie! Dat met een externe harde schijf had ik ook al in gedachten maar dat duurt heel erg lang voor alle bestanden overgezet zijn. Is er geen andere manier om rechtstreeks via de oude pc bestanden over te zetten naar de nieuwe pc? Misschien een domme vraag maar ik ben ook blond!!! Ha ha

Groetjes diva

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begin maar met de meest voor de hand liggende;
* CD of DVD branden met de data die u meestal in de Mijn Documenten map vindt.
* USB stick
* Externe harde schijf.
Programma's hoeft u niet over te zetten, maar opgeslagen speldata, documenten, muziek, foto's e.d. wel
Let op, sommige programma's die van de XP computer komen, werken niet altijd op Vista.
John

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Dirck,
Bedankt voor je snelle reactie!!!

Groetjes diva

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

.. heel simpel. oude harde schijf even bijplaatsen in nieuwe machine en dan de hele handel kopieren

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt Windows Easy Transfer gebruiken voor het overzetten van bestanden en instellingen.
Zie:

hp easy transfer

GSM

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gsm,
Bedankt voor het antwoord op mijn vraag!!! Die easy transfer kabel ga ik morgen direct kopen!!! Ben benieuw of het werkt want op internet las ik dat de pc soms de kabel niet herkend! Heb je hier zelf ervaring mee?

Groetjes diva

ve
door verwijderd - Jan 7, 2009 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi webkasper,
Bedankt voor je antwoord!

Groetjes diva

ve
door verwijderd - Jan 8, 2009 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi diva,

Helaas heb ik er zelf totaal geen ervaring mee en kan dus ook niet garanderen dat alles heel eenvoudig te kopiëren is. Zelf kopieer ik meestal alleen hetgeen wat ik echt nodig heb naar de andere PC en dat doe ik dan handmatig via een gedeelde netwerkverbinding, dus zonder tussenkomst van een Wizard.

Maar als de Easy Transfer wizard werkt, dan is dit waarschijnlijk de makkelijkste methode voor je.

Ik weet wel dat je niet alles hoeft over te zetten en dat je dus eerst een selectie kunt maken van wat je precies wil overzetten.

GSM

ve
door verwijderd - Jan 8, 2009 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt mij toch verstandiger om het 'handmatig' te doen en niet eerst nog eens geld uit te gaan geven voor iets wat dit dan 'automatisch' zou moeten doen. Bovendien betwijfel ik (ik weet het eigenlijk wel zeker) of zo'n programma daadwerkelijk alles meeneemt.
Waarschijnlijk worden wel alle bestanden meegenomen die je in de map 'mijn documenten' hebt staan, maar als je toevallig ergens op de harde schijf 'handmatig' een mapje hebt aangemaakt waar je wat documenten in hebt geplaatst, dan denk ik niet dat dat programmaatje die map gaat vinden. Kortom, je zult dus, achteraf, alsnog alles even moeten nalopen om te controleren of je daadwerkelijk alles hebt.
Bovendien, je weet toch zelf wel het beste wáár je alles belangrijke zaken hebt opgeslagen?

Freya

ve
door verwijderd - Jan 8, 2009 om 10:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

. . in dit geval zou dan een netwerkverbinding via modem of router nog een mogelijkheid zijn .. Dat kan dan met een gewone netwerkkabel

ve
door verwijderd - Jan 8, 2009 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi gsm

Bedankt nogmaals voor alle tips! Heb inderdaad de bestanden via het netwerk de gegevens van de éne pc naar de andere pc overgebracht!!!

Groetjes diva

ve
door verwijderd - Jan 9, 2009 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi diva,

Fijn dat het gelukt is.

Dat is denk ik voor veel lezers goed om te weten, dat het zo kan.

Bedankt dus dat je het even teruggemeld hebt!

GSM