an
door anstonnie Aug 15, 2010 om 12:40
Computers & telefonie

Beste prepaid aanbieder

Hallo allemaal ik wil mijn huidig abonnement bij simpel opzeggen en wil nu graag een prepaid kaart kaart kopen en ook mijn nummer behouden wie heeft er voor mijn een goed advies over met welke provider ik het best mee in zee kan gaan ?

6533 26 Rapporteer

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 13:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@anstonnie google even veel handiger en als je er daarna nog niet uitkomt kun je de vraag alsnog stellen.

poltol
door poltol - Aug 15, 2010 om 14:09
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

En als u dan gegoogld heeft zoek daar dan ook uit of er in uw omgeving een goed bereik is van de provider die u denkt te gaan kiezen.
Vraag het ook eens na bij uw familie, kennissen, vrienden en buren.
Want sommige maken er een potje van, minimaal of geen bereik binnen bijvoorbeeld.
Of buiten alleen maar als u midden op straat staat.

Succes, poltol

an
door anstonnie - Aug 15, 2010 om 18:16
2 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo

Ik wat gegoogeld en dacht simyo prepaid of alditalk wel wat is heeft iemand ervaring met deze providers ze maken alle twee gebruik van het kpn net werk dacht ik ?

annewicht
door annewicht - Aug 15, 2010 om 18:32
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben al ruim een jaar een tevreden gebruiker van simyo prepaid. De overstap met nummerbehoud verliep vlekkeloos. Bereik is goed, kosten zijn overzichtelijk, voordelig bellen en sms-en met andere simyo-gebruikers. Sms-en vanaf het web heeft het voordeel dat je vanuit de hele wereld voor het binnenlands tarief een sms verstuurt. Kortom: ík zie niet waarom ik bij simyo weg zou gaan.

Succes!
annewicht

edwardus
door edwardus - Aug 15, 2010 om 20:10
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Simyo is inderdaad een prima provider. KPN netwerk en een scherp tarief. Het kán goedkoper, maar met zoiets als Youfone, Kruitvat of Alditalk heb ik zelf geen ervaring. Kijk maar op bellen.com zou ik zeggen.

di
door dirk2 - Aug 15, 2010 om 21:00
364 Antwoorden / 21 Vragen

Gewoon een proberen, wat kost zo`n kaartje nou? Als het niet bevalt probeer je een andere provider.
Simyo is goed, maar het is waarschijnlijk de enige waar je een negatief beltegoed kan krijgen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 15, 2010 om 23:03
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ans of Tonnie,

Onze zoon is een centenfreak omdat hij weinig inkomen heeft en zoekt altijd uit wat voor hem het voordeligste en beste is.
Zo heeft hij ook een paar jaar voor niets en ook een tijd met veel belminuten voor erg weinig geld gebeld.
Een maand geleden zocht hij uit dat voor hem, Hij belt veel, ook naar buitenland, Simyo het beste is.

Hardware ERror MAN.

gompy2
door gompy2 - Aug 16, 2010 om 18:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=annewicht schreef op zondag 15 aug 2010, 18:32]
Sms-en vanaf het web heeft het voordeel dat je vanuit de hele wereld voor het binnenlands tarief een sms verstuurt.
Ik ben al jaren een zeer tevreden Simyo gebruiker, maar ik wist niet dat als je wereldwijd sms-en verstuurt vanaf de Simyo-site, je dat doet tegen binnenlands tarief, kan het ook zo niet vinden op de Simyo-site, heb je hier meer informatie over?

B.v.d.

annewicht
door annewicht - Aug 16, 2010 om 19:12
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 16 aug 2010, 18:58][quote=annewicht schreef op zondag 15 aug 2010, 18:32]
Sms-en vanaf het web heeft het voordeel dat je vanuit de hele wereld voor het binnenlands tarief een sms verstuurt.
Ik ben al jaren een zeer tevreden Simyo gebruiker, maar ik wist niet dat als je wereldwijd sms-en verstuurt vanaf de Simyo-site, je dat doet tegen binnenlands tarief, kan het ook zo niet vinden op de Simyo-site, heb je hier meer informatie over?

B.v.d.

Op de site van Simyo inloggen en dan bij tabblad SMS vind je aan de rechterkant:
"Buitenland
Handig om te gebruiken vanuit het buitenland. Je betaalt dan dezelfde tarieven als sms'en vanuit Nederland!"

En uit ervaring vanuit België, Frankrijk en Canada weet ik dat het ook zo is.

Groet,
annewicht

gompy2
door gompy2 - Aug 16, 2010 om 19:44
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=annewicht schreef op maandag 16 aug 2010, 19:12]
Op de site van Simyo inloggen en dan bij tabblad SMS vind je aan de rechterkant:
"Buitenland
Handig om te gebruiken vanuit het buitenland. Je betaalt dan dezelfde tarieven als sms'en vanuit Nederland!"

En uit ervaring vanuit België, Frankrijk en Canada weet ik dat het ook zo is.

Groet,
annewicht

Bedankt Annewicht, heb het gevonden, alleen ik heb het verkeerd begrepen vanuit jouw bericht merk ik nu ;)
Ik dacht eerst dat als je een sms-bericht verstuurde vanaf de site, je dan tegen binnenlands tarief een sms kon versturen naar het buitenland, maar dat is dus verkeerd begrepen van mij.. :)
Men kan vanuit het buitenland, via internet, inloggen op de site en dan vanuit daar een sms versturen binnen Nederland, zo is het dus.

Groeten, Gompy

di
door dirk2 - Aug 16, 2010 om 20:15
364 Antwoorden / 21 Vragen

Ik las dit bericht link waaruit blijkt dat ze soms kosten in rekening brengen voor een gesprek dat niet tot stand is gekomen.
Je kan voordeliger bellen bij Kruidvat als je naar een nummer belt van dezelfde provider.

annewicht
door annewicht - Aug 16, 2010 om 21:39
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirk2 schreef op maandag 16 aug 2010, 20:15]
Je kan voordeliger bellen bij Kruidvat als je naar een nummer belt van dezelfde provider.

Simyo kent dat principe ook:
Kort samengevat: 100 minuten/sms'jes voor € 2,50
Betalen per minuut, zonder starttarief
1 maand geldig
Automatisch verlengen mogelijk maar je zit nergens aan vast
Voor alle Simyo nummers binnen Nederland
Het tarief buiten de bundel is het prepaid tarief

Over het in rekening brengen van niet-gevoerde gesprekken is mij niets bekend.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 09:01
364 Antwoorden / 21 Vragen

De beste prepaid aanbieder bestaat niet want de tarieven veranderen regalmatig. Ik zou alleen geen simyo nemen, als je geen beltegoed meer heb kan je blijven bellen en moet je achteraf voor het gesprek betalen. Vooral als je pubers hebt lijkt mij dit belangrijk. Daarom zou ik een andere provider kiezen die betere voorwaarden heeft.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 17, 2010 om 09:36
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Dirk:

Is het niet zo bij Symyo dat alleen het gesprek waar je mee bezig bent, wanneer het beltegoed op raakt, afgemaakt kan worden? En geen nieuw geprek kunt starten? Uiteraard wordt het negatieve kosten deel dat zo ontstaat bij de volgende opwaardering verrekend.

H.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 09:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@H: je hebt helemaal gelijk, je kunt slechts door één gesprek negatief saldo laten ontstaan, meteen daarna is het onmogelijk dit negatieve saldo nog verder op te laten lopen. Lijkt mij totaal geen probleem voor een (volwassen) mens dat heeft geleerd na te denken.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 09:47
364 Antwoorden / 21 Vragen

Het kan aardig oplopen als je naar een koopnummer of naar het buitenland belt. Om jezelf te beschermen tegen hoge kosten zou ik daarom geen Simyo nemen. Je kan zeggen ik kan dat zelf in de hand houden, maar zulke kleine lettertjes wens ik niet. Simyo is prepaid (vooraf) en postpaid (achteraf betalen). Met een echte prepaid simkaart loop je dat risico niet. Ik heb ervaren dat kleine lettertjes belangrijk zijn en kies daarom voor een echte prepaid die stopt als ik geen tegoed meer heb.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 09:51
364 Antwoorden / 21 Vragen

Zover ik weet geldt dat inderdaad alleen voor het laaste gesprek Hardware ERror MAN.

gompy2
door gompy2 - Aug 17, 2010 om 10:22
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Quote:
Hoe kan een negatief beltegoed ontstaan?

Bij Simyo kun je altijd je gesprek afronden. Zelfs als tijdens het gesprek je beltegoed op is. Het gevolg is dat je na je gesprek een negatief beltegoed hebt. Je simkaart wordt dan automatisch geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Door je beltegoed op te waarderen, wordt je simkaart gedeblokkeerd zodat je weer kunt bellen.
End of quote.

Maar om daar een provider op af te kraken is natuurlijk grote nonsens. Het is de verantwoording van de persoon zelf en niet van een aanbieder.

Nu heb ik persoonlijk automatisch opwaarderen aanstaan, dus het zal mij niet gauw gebeuren, maar had ik dat niet, en ik kwam aan het eind van mijn beltegoed, dan vind ik het wel prettig als ik mijn gesprek af zou kunnen maken.

En voor de rest, Simyo heeft een goed netwerk (kpn), al jarenlang duidelijke prijzen (10ct/ pm + 10ct starttarief, 10ct/sms en afrekenen per seconde, dus niet afronden op de minuut.
Bellen is het goedkoopst bij Simyo, en de houdbaarheid is onbeperkt mits 1 keer per half jaar één keer bellen/sms-en, en niet verplicht opwaarderen.

Het zal me verder worst zijn welke provider iemand neemt, maar pro's of contra's zonder eigen ervaringen zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd.
Van elke provider is er wel iets te vinden, en meestal meer zinnige dingen...

Groeten

birdies
door birdies - Aug 17, 2010 om 10:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Het kan aardig oplopen als je naar een koopnummer of naar het buitenland belt..........

En hoe vaak zal dat nou voor komen? Mensen die prepaid bellen, zijn mensen die hem alleen zeer incidenteel gebruiken. Ik zie zo'n type gebruiker niet 1-2-3 met prepaid naar het buitenland bellen.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 10:55
364 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 17 aug 2010, 10:30]..........Het kan aardig oplopen als je naar een koopnummer of naar het buitenland belt..........

En hoe vaak zal dat nou voor komen? Mensen die prepaid bellen, zijn mensen die hem alleen zeer incidenteel gebruiken. Ik zie zo'n type gebruiker niet 1-2-3 met prepaid naar het buitenland bellen.

Annewicht en de zoon van Hardware ERror MAN doen dat ook, zij zullen vast niet de enige zijn. De rekening kan ook nog oplopen door sms diensten.
Iets om rekening mee te houden, die premium sms diensten zijn bijv. bij Kruidvat niet mogelijk om de beller te beschermen. Codes voor internetbankieren kan je gewoon ontvangen.
Doe ermee wat je wilt, maar om deze reden geen Simyo voor mij.

invalide
door invalide - Aug 17, 2010 om 11:08
787 Antwoorden / 5 Vragen

Over Simyo zijn er relatief veel klachten.

Aldi is prima, vooral als je onderling kunt bellen en oude nummer meenemen is gratis!

Kruidvat is ook redelijk maar nummer meenemen kost vrij veel.

Ik zou eerst eens rondvragen naar zijn vrienden, zitten zij bij Kruidvat of Aldi dan is de keuze voor beste vrienden snel gemaakt.

Verder haalde mijn zoon diverse prepaid klanten over om naar zijn Medionmobiel te gaan dus 1 actieve klanten werver die graag 4 cent in plaats van 12½ cent betaald kan ook ervoor zorgen dat ze allen bij 1 aanbieder komen.

Er zaten ook enkele T Mobile abonnementen tussen die matig bereik hadden en nu vrijwel op zelfde maandlasten zitten.
Dus kies de aanbieder waar vele andere zitten als je daarvoor korting kreeg!

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 11:14
364 Antwoorden / 21 Vragen

Bij Aldi kan je inderdaad gratis je nummer meenemen. Ze hebben een aantrekkelijk aanbod met medionmobile. Ik vind het teveel rompslomp en neem mijn nummer niet mee en hoop daarmee de tarieven laag te houden. Je krijgt bij Aldi 13 euro beltegoed plus simkaart voor 10 euro.

gompy2
door gompy2 - Aug 17, 2010 om 11:30
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=invalide schreef op dinsdag 17 aug 2010, 11:08]Over Simyo zijn er relatief veel klachten.

Ah stofzuigertje, en de bron van al die klachten??
Ik ben gek op horror-verhalen weet je.., liefst zoveel mogelijk.

annewicht
door annewicht - Aug 17, 2010 om 19:41
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dirk2 schreef op dinsdag 17 aug 2010, 10:55][quote=birdies schreef op dinsdag 17 aug 2010, 10:30]..........Het kan aardig oplopen als je naar een koopnummer of naar het buitenland belt..........

En hoe vaak zal dat nou voor komen? Mensen die prepaid bellen, zijn mensen die hem alleen zeer incidenteel gebruiken. Ik zie zo'n type gebruiker niet 1-2-3 met prepaid naar het buitenland bellen.

Annewicht en de zoon van Hardware ERror MAN doen dat ook, zij zullen vast niet de enige zijn. De rekening kan ook nog oplopen door sms diensten.
Iets om rekening mee te houden, die premium sms diensten zijn bijv. bij Kruidvat niet mogelijk om de beller te beschermen. Codes voor internetbankieren kan je gewoon ontvangen.
Doe ermee wat je wilt, maar om deze reden geen Simyo voor mij.

Ik vind het niet erg om geciteerd te worden, maar ik hou niet zo van aannames. Ik heb nergens geschreven dat ik een buitenlandbeller ben. Ik ben een èchte pre-paidbeller: bellen als het hoognodig is en vooral bereikbaar zijn voor familie en vrienden. Het enige waar ik het over heb gehad is het voordeel, dat je als je bv in Canada bent via het web een sms kunt versturen tegen Nederlands tarief (€ 0,10 of naar Simyoklanten € 0,025 ipv € 2,50). En verder ben ik niet gediend van welke sms-diensten dan ook. Oogjes goed open houden!
@anstonnie: 'k hoop dat je iets wijzer bent geworden van al deze berichten. Succes met het maken van de juiste keuze.

di
door dirk2 - Aug 17, 2010 om 20:25
364 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou je via het web een sms sturen? Emailen is gratis.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Aug 17, 2010 om 21:14
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Dirk:

"Waarom zou je via het web een sms sturen? Emailen is gratis."

Nooit gezien dat iemand wel een GSM heeft en (op dat moment) geen e-mail?

Ga nog even door....;-(

H.