ikkie
door ikkie Jan 16, 2012 om 22:57
Computers & telefonie

Betaald programma gemist RTL 4

Ik wilde programma terug kijken via internet gemist bij RTL 4. Dat programma moet je voor betalen. Heb ik gedaan. Maar als ik kan kijken krijg ik de melding: Fout 4001 het bestand kan niet worden geopend.
Ik heb Windows home premium 7 64 bits. Update met alle software.
Internet surfen doe ik met Firefox 9 32 bits en IE 9 32 bits. Ik voldoe aan alle systeem eisen die hun gebruiken systeem check uitgevoerd. Feedback mail gestuurd geen antwoordt en nu mail voor geld terug gaven. Dat loopt. Zijn er meer mens met dit probleem blijven zitten of die dit hebben gehad en een oplossing voor hebben.
Op internet wat gevonden er over moesten sommige programma verwijderen en op nieuw installeren dat ga ik niet doen. YouTube en ander site van programma gemist werken wel die gratis zijn.
Heb een gevoel van oplichterij.

6945 13 Rapporteer

br
door brui0929 - Jan 17, 2012 om 06:47
647 Antwoorden / 10 Vragen

installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

macwouter
door macwouter - Jan 17, 2012 om 07:57
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47]installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout

freya
door freya - Jan 17, 2012 om 10:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57][quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47]installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout
Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

rj
door rjw - Jan 17, 2012 om 10:33
3360 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:30][quote=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57][quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47]installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout
Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

Aansporen tot downloaden van beschermde content. Voor je het weet moet de Kassa site op zwart op last van een niet nader te noemen stichting.

vr1944
door vr1944 - Jan 17, 2012 om 11:12
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Onzin je kunt deze programma's ook opnemen met een DVD recorder als ze live op de tv zijn

=rjw schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:33:
=freya schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:30
=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57: [quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47: installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout

Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

Aansporen tot downloaden van beschermde content. Voor je het weet moet de Kassa site op zwart op last van een niet nader te noemen stichting.

dirck
door dirck - Jan 17, 2012 om 11:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In Windows XP kun je mspr.hds vinden in:
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\PlayReady

macwouter
door macwouter - Jan 17, 2012 om 14:53
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:30][quote=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57][quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47]installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout
Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

Als ik RTLgemist niet kan ontvangen omdat ik misschien de verkeerde versie heb van Silverlight of ik heb Adblock te scherp ingesteld en ik heb geen Flashplayer geinstalleerd,wat heeft dat te maken met NZB bestanden binnen halen via Grabbit. Dat volg ik effe nie.

ikkie
door ikkie - Jan 18, 2012 om 22:11
12 Antwoorden / 10 Vragen

Alle wijzigingen door gevoerd die Dirck die als eerste antwoord gaf. Als ik nu op de site van RTL 4 gemist kijk waarschuwen ze nu voor probleem met Silverlight ze werken met 4 en problemen ontstaan met 5. Voor de duidelijkheid ging het om een programma wat je alleen kunt kijken via betalingen. Voor de rest werkt bij mij alles goed.
Ik wacht af. Wat zij aangeven op hun site van RTL4.

Saskia

dirck
door dirck - Jan 19, 2012 om 00:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo ikkie,

Zoals je in mijn eerste antwoord ook hebt kunnen lezen, heb ik Silverlight 5 verwijderd en Silverlight 4.0.60831 weer geïnstalleerd. Met versie 4.0 had ik nooit problemen.
Ook werken de filmpjes van Uitzending gemist en van de Kassa site ook beter met Silverlight 4.
Met Silverlight 5 kreeg ik heel vaak de melding: "Verbinden met videoserver mislukt", vooral als ik het filmpje even op pauze zette en daarna weer verder wou kijken, of een stukje vooruit wilde spoelen.

Silverlight 4.0.60831 kun je hier downloaden:

www.filehippo.com/Silverlight 4.0.60831

Aan de rechterkant zie je onderstaande staan;
Download
This Version
5.99MB

Daar klik je op, dan download je hem en vervolgens installeer je deze. (wel eerst versie 5 verwijderen via "Configuratiescherm - Een programma verwijderen")

Vriendelijke groeten, Dirck

rj
door rjw - Jan 19, 2012 om 09:28
3360 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 11:12]Onzin je kunt deze programma's ook opnemen met een DVD recorder als ze live op de tv zijn .[quote=rjw schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:33][quote=freya schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:30][quote=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57][quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47]installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout
Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

Aansporen tot downloaden van beschermde content. Voor je het weet moet de Kassa site op zwart op last van een niet nader te noemen stichting.

Misschien eerst lezen voordat je reageert: brui0929 suggereert om spotnet en grabit te gebruiken, en daar gaat de rest van de discussie over. En spotnet en grabit gebruik je niet om programma's die uitgezonden worden op te nemen.

vr1944
door vr1944 - Jan 19, 2012 om 22:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zowel het gebruik van Spotnet en Grabbit is niet verboden. Dat geldt ook voor het downloaden ,kopieeren en opslaan van streams e.d.Je kunt RTL XL uitzendingen ook gratis bekijken en opnemen met Philips Net TV of met programma gemist van Tele2 .Vandaar mijn opmerking over de suggestie dat het illigaal is.Brein is op zoek naar andere zaken.Onzin dus dat de site op zwart kan gaan na zo'n suggestie van brui0929

=rjw schreef op donderdag 19 jan 2012, 09:28:
=vr1944 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 11:12: Onzin je kunt deze programma's ook opnemen met een DVD recorder als ze live op de tv zijn
=rjw schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:33:
=freya schreef op dinsdag 17 jan 2012, 10:30
=macwouter schreef op dinsdag 17 jan 2012, 07:57: [quote=brui0929 schreef op dinsdag 17 jan 2012, 06:47: installeer spotnet en grabit vul je gegevens van je provider in zoek bij spotnet je programma op downloaden met grabit.

Ojee dit gaat fout

Zeg dan ook even 'waarom' dat fout gaat, want op deze manier heeft niemand wat aan jouw reactie.....

Freya

Aansporen tot downloaden van beschermde content. Voor je het weet moet de Kassa site op zwart op last van een niet nader te noemen stichting.

Misschien eerst lezen voordat je reageert: brui0929 suggereert om spotnet en grabit te gebruiken, en daar gaat de rest van de discussie over. En spotnet en grabit gebruik je niet om programma's die uitgezonden worden op te nemen.

ikkie
door ikkie - Jan 19, 2012 om 22:50
12 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb alles gedaan wat Dirck schreef. Heb het programma gekeken. Het werkt goed. Ik bedankt iedereen voor de bijdrage aan hulp. Hier mee is onderwerp gesloten van mij kant.

Saskia

dirck
door dirck - Jan 19, 2012 om 22:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Dit probleem komt inderdaad heel veel voor bij RTL Gemist. (ben ik vorige week achtergekomen)

7 januari had ik namelijk dit probleem ook bij RTL Gemist, ik heb toen van alles geprobeerd, maar niks holp.
Ben toen op Google gaan zoeken naar een oplossing en gevonden.
Waarschijnlijk heb je deze site zelf ook al gevonden:
fanste.nl/RTL gemist werkt niet (error: 4001) – UPDATE

Bij mij werkte daarna alles weer goed bij RTL gemist, wel heb ik inplaats van Silverlight 5, Silverlight 4.0.60831.0 geïnstalleerd.

Gebruik deze volgorde:

1: Sluit alle Internet browsers af
2: Verwijder het bestandje mspr.hds
3: Verwijder de map PlayReady van je PC
4: Verwijder Silverlight !!
5: GA naar RTL gemist, (als je alles hebt verwijderd) installeer via de site Silverlight
6: PlayReady wordt automatisch opnieuw aangemaakt
7: Check of het bestandje mspr.hds is aangemaakt in C:\ProgramData\Microsoft\PlayReady\mspr.hds (Verborgen mappen)
8: Start je Internet browser en check of RTL Gemist het nou doet

Maar voor hetzelfde geld doet RTL gemist het morgen weer goed op jouw computer, mocht je deze oplossing toch liever niet uitvoeren.

Vriendelijke groeten, Dirck