ti
door timmer77 Sep 18, 2016 om 13:35
Computers & telefonie

Beveiliging

eigenlijk 2 vragen
1  ik heb avast prmier maar dat ik van de kpn  alles in een heb genomen kreeg ik er gratis pc veilig bij mijn vraag is pc veiliger dan avast want i moet hem binnen kort verlengen

2 over gisteren ik heb problemen met windows 7 hij loopt regel matig vast en ik  heb een fout code 0x80070005 dat moet een van de rfeden zijn.

pim

4799 16 Rapporteer

ja
door jackyh - Sep 18, 2016 om 13:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Of het veiliger is weet ik niet, maar ik heb jaren KPN pc-veilig gehad en was daar zeer tevreden over.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2016 om 14:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

1. KPN zal heus geen 'onveilige' virusbeveiliging aanbieden.
2. Je hebt bij je vorige vraag niet meer gereageerd op o.a. de vraag WELKE problemen je had. Oplossingsgerichte reacties geven wordt dan lastig!
Problemen met updaten (gezien de foutcode)?

ti
door timmer77 Sep 18, 2016 om 14:24
67 Antwoorden / 94 Vragen

mijn probeem met windows7 hij loopt regel matig vast en dan weer opnieuw opstarten maar er ook fout in nl out code 0x80070005 volgens mij is dat de oor zaak

pim

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2016 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je al zaken uitgeprobeerd?
-virusscanner laten scannen
-ADW-cleaner laten scannen
-MBAM laten scannen.

ph
door philip36 - Sep 18, 2016 om 14:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Die foutcode kan meerdere oorzaken hebben, moeilijk te zeggen waar dit vandaan komt.
Het kan b.v. met windows updates te maken hebben, als er dus afgelopen tijd problemen waren met updates, upgrade naar windows10 of een andere update niet gelukt, zult u het daar moeten zoeken.

Heb hier al dikwijls aangedrongen om een backup image, in ieder geval van de partitie waar windows op staat, te maken.
In dat geval was uw probleem in een half uurtje opgelost geweest.

Dat vastlopen is dat even of moet u de computer opnieuw opstarten?

Wat u zou kunnen doen is nu een image backup van de windows partitie maken en windows opnieuw installeren.
U kunt altijd die gemaakte image mounten en er in bladeren om bepaalde gegevens te bekijken en eventueel terug te zetten.

gerbera
door gerbera - Sep 18, 2016 om 15:09
7377 Antwoorden / 14 Vragen

Al een paar keer problemen met updates van Win Defender gehad waardoor de netwerkkaart soms niet gevonden werd en PC traag werd. Ik doe geen updates meer hiervan en geen problemen meer. (Win7).

Belangrijk is te weten dat bij de installatie van KPN veilig uw bestaande virusscanner automatisch verwijderd wordt. En als u KPN veilig niet vertrouwd heeft u een probleem.

Ma
door Mat Matheij Sep 18, 2016 om 17:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Windows Defender wordt door een erkende virusscanner op non actief gezet. Heb inmiddels een naar W10 geupgrade PC met een i7 processor en dat werkt prima. Zou in het geheel niet meer willen werke met W7. Vond overigens W8.1 ook zeer behoorlijk. Stilstand is achteruitgang. Toegegeven niet alle W7 pc zijn (of waren) geschikt voor W10 en ook de meeste randapparatuur als een printer ook niet. Maar stilstaan?

gerbera
door gerbera Sep 19, 2016 om 12:46
7377 Antwoorden / 14 Vragen

@M&M, u kraamt onzin uit. a) klopt dat mijn PC niet geschikt is voor Win10, heeft niets met de PC als zodanig te maken echter het omzetten van Vista naar Win7 blijkt achteraf niet goed te zijn gegaan waardoor SP1 niet te installeren is. b) Win defender wordt niet op non actief gezet maar werkt gewoon ondanks aanwezigheid van McAfee virusscanner. c) Mijn Fotoprinter (Hp) en Flatscanner (Canon) werken (vooralsnog) niet met Win10. d) Win7 is geen stilstand want werkt nog steeds perfect wat van Win10 niet altijd gezegd kan worden.

aurora1
door aurora1 - Sep 18, 2016 om 16:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zet uw vragen nu wat doorelkaar en dat maakt het reageren wat lastig.
U kunt beter de vragen beantwoorden die wegens uw vraag van gisteren gesteld zijn en daar antwoorden. Uw vraag van gisteren: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/windows-7-29?id=586341

Een vraag was o.a. of u misschien meer den 1 virusprogramma geïnstalleerd heeft.

Ma
door Mat Matheij - Sep 18, 2016 om 16:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is wat KPN veilig betekent maw welke organisatie zou daarvoor verantwoordelijk moeten zijn, immers KPN ontwerpt geen beveiligingssoftware. Ook Ziggo biedt een peperduur abonnement aan via F-Secure hetgeen veelal meer kost dan een eenmalige aanschaf. Bij een redelijk recent consumentenbondonderzoek kwam Avast er weer uit als beste gratis virusscanner en daar begint het probleem. Een virusscanner is onvoldoende.

Toevoegingen als Anti Spam Anti Phishing komen voor bij de betaalde virusscanners. Dat zijn zoal Bitdefender, Kaspersky, G-data, ESET en in mindere maar consumentvriendelijke mate McAfee. Uw Pc kan om meerdere redenen vastlopen en dat hoeft geen virus te zijn. Gebruik om te beginnen eens schijfopruiming dat lost al veel op. Vervolgens Defragmenteren. Ook kan 'vastlopen' komen door te weinig intern geheugen. Bekijk uw systeem en plaats geheugen bij naar ik aanneem DDR2.

Ook een programma als Ccleaner (free) van Piriform lucht aardig op.

De consumentenbond geeft een aardig gidsje uit met gratis programma's.

Het hier nogal populaire Malware Bytes kan ook best wel wat problemen oplossen maar biedt in de freeware versie ook maar gedeeltelijke oplossingen.

Oplossingen geheugen uitbreiden en een goede scanner met genoemde funktionaliteit.

reflecs
door reflecs Sep 18, 2016 om 16:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@mat matheij, __Welke "organisatie verantwoordelijk" is voor Kpn pc veilig is eenvoudig op te zoeken.______
Ts gebruikt geen gratis virusscanner._______
"Een virusscanner is onvoldoende". De problemen beginnen juist met het gebruik van meerdere._______
Mbam is specifiek voor het verwijderen van malware en de gratis versie is prima.________
"Oplossingen geheugen uitbreiden en een goede scanner met genoemde funktionaliteit." Geheugen uitbreiden, anti-spam, anti-phishing?
Heeft u de vraag wel gelezen?

edrick3
door edrick3 Sep 18, 2016 om 16:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, veel geblaat en weinig wol (zoals meestal)

Ma
door Mat Matheij Sep 18, 2016 om 17:16
986 Antwoorden / 3 Vragen

Stop eens zelf met het geblaat en geef zinnig advies. De particulier is niet gebaat met allerlei mumbo jumbo van mensen die in staat zijn hun pc veilig te beheren met overigens een veeltal aan programma's. De gemiddelde particulier kan dat niet en heeft baat bij een betaalde oplossing. Het altijd voorkomende lijstje MBAM en ADW cleaner. De Consumentenbond heeft thans een aardig overzicht van alle freeware die voldoet. Dat houdt niet op bij genoemde twee. Voorkomen is beter dan genezen en daar wijs ik de consument op. Beter vooraf blokkeren dan achteraf verwijdern. Meeeh

gerbera
door gerbera Sep 19, 2016 om 12:50
7377 Antwoorden / 14 Vragen

KPN veilig is ontwikkeld door F-Secure en is gratis voor klanten met het alles in een pakket. Overigens zijn de meeste forumleden best in staat om goed advies te geven maar helaas U zit daar voor alsnog niet tussen.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 14:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

De vooraleer nogal voorbarige conclusie waarbij u concludeert dat ondergetekende ergens zich al dan niet van bewust zou zij of ervaring in zou hebben is voorbarig alsook onjuist. U kunt met geen mogelijkheid bepalen of F-secure al dan niet veilig is. Ondergetekende testte 10 virusscanners op beveiliging en verwijderbaarheid geeft regelmatig gewaardeerde adviezen aan de consumentenbond en vindt alhier geen enkele reden om datgene te betwijfelen. Sterker nog ondanks ontwikkelingen in de digitale markt is hiervan alhier weinig merkbaar. Vooral op het gebied van -overigens achteraf nadat het kwaad is geschiedt- blijven de adviezen eender als zeg maar 5 jaar geleden. De tijd staat niet stil. En daarvan zou een iedieder consument als forumlid zich moeten vergewissen.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien niet "alhier" maar vast wel ergens anders. Lees uw bijdrage nog eens door, pompeus geblaat.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 15:11
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dus niet alhier? Jammer toch. Wel op het forum van Radar dat overigens tevoren door de redactie wordt gecheckt.

aurora1
door aurora1 - Sep 18, 2016 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@mat matheij: wat zet u weer een onzin neer en u helpt vraagsteller daar beslist niet mee.
Leest u gestelde vragen wel?

Ma
door Mat Matheij Sep 18, 2016 om 17:20
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou hoogstens en u ook kunnen reageren op enige foutcode waarvoor TS het beste bij Microsoft terecht kan.

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2016 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij

Het probleem met u is, dat u de al gegeven reacties niet leest en zelfs de vraag niet.

edrick3
door edrick3 Sep 18, 2016 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad!

aurora1
door aurora1 Sep 19, 2016 om 00:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat klopt in de meeste gevallen, tenzij hij/zij iets overneemt uit een gegeven reactie en dat als zijn eigen reactie plaatst....

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2016 om 00:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En daar dan weer een flauwekul verhaal bij vertelt, wat dan soms weer in tegenspraak is met die reactie.:-))

aurora1
door aurora1 Sep 19, 2016 om 16:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 15:01
986 Antwoorden / 3 Vragen

Blurp even zelf op de vraag van TS reageren en geen voortdurende off-topic discussies. Overigens negatieve danwel positieve reacties maken in het geheel niet uit. Dan blijf je in enige belangstelling. (RTL)

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 15:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Mat matheij. Weer een hoop woorden met geen inhoud.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 15:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik meende oprecht dat u hierin kampioen was maar met alle off-topic reacties heb k nu de hoogste score. Alleen heeft nog niemand het tegendeel bewezen van het gestelde. Ook is het onjuist dat een antwoord alleen gekopieerd zou worden. Kan weleens voorkomen maar dan toch echt om de stelling te handhaven.En met off-topic bedoelde ik het aantal reacties op mijn antwoord.

tijger1
door tijger1 Sep 20, 2016 om 15:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijf maar reageren met onzin.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 19, 2016 om 12:03
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

2. Aanbeveling; formatteer de PC eens en doe een schone installatie van W7. Dat kun je prima helemaal zelf.

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 14:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt helemaal en wanneer je een opstartdisk al niet hebt, een W7 versie is voor 25 Euro op de markt legaal. Leuk dat u weer even reageert.

Cookies
door Cookies - Sep 19, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een jaar geleden had je ook al dezelfde foutmelding https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/windows-10-38?id=579547 Wel jammer, dat je nauwelijks antwoord geeft op gestelde vragen.

Het advies van @akkerdistel, lijkt mij een goed advies om op te volgen. Misschien wel verstandig om dat aan iemand over te laten met meer kennis van zaken.

Te
door TechTukker - Sep 19, 2016 om 14:20
11 Antwoorden / Vragen

1. De beveiliging van KPN werkt alleen tegen internetbedreigingen. Maar u sluit nooit een USB-stick, externe schijf of fotocamera aan? Daar kan KPN nooit tegen beveiligen...

2. In de logboeken staan foutmeldingen die veel meer zeggen dan alleen deze foutcode. Maar meestal is het iets, waar een deskundige ter plekke naar moet kijken en is er zo op afstand niet veel mee te doen.

reflecs
door reflecs Sep 19, 2016 om 17:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

.

gerbera
door gerbera Sep 19, 2016 om 22:43
7377 Antwoorden / 14 Vragen

@techtukker, u zit er naast, KPN veilig is een compleet anti virusprogramma wat zowel uw PC, Laptop, Tablet of Smartphone beveiligd tegen virussen ongeacht waar ze vandaan komen.

Te
door TechTukker Oct 28, 2016 om 13:11
11 Antwoorden / Vragen

@gerbera, @reflecs, Excuses voor mijn misvatting. Inderdaad ben ik blijkbaar alleen bekend met een oude versie van de internet van KPN en installeert men tegenwoordig de bescherming op de machines zelf en is de gebruiker tevens beschermd bij gebruik van USB-sticks e.d. Daarmee is er overigens geen principieel verschil meer tussen de KPN-beschermer en in de winkel gekochte antivirusprogramma's.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2016 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De grootste bedreiging komt van de gebruiker zelf.

reflecs
door reflecs - Sep 19, 2016 om 17:26
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@techtukker,
...1. De beveiliging van KPN werkt alleen tegen internetbedreigingen. Maar u sluit nooit een USB-stick, externe schijf of fotocamera aan? Daar kan KPN nooit tegen beveiligen... ...

KPN schrijft bij installeren:
...Verwijder eerst je huidige virusscanner. Als je die niet hebt, kun je doorgaan naar de volgende stap...
https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/kpn-veilig.htm
Misschien dat u een andere, oudere versie bedoelt?

gsm
door gsm - Sep 19, 2016 om 23:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De virusscanner Windows Defender, zoals ingebouwd (niet verwijderbaar) in Windows 8, 8.1 en 10, is in feite gelijk aan MSE, dat gebruikt kan worden in Windows 7 of in Vista. In Windows 8, 8.1 en 10 wordt de Windows Defender virusscanner vanzelf uitgeschakeld, zodra er een andere virusscanner wordt geïnstalleerd.

Andere Viruscanners schakelen elkaar niet uit, maar kunnen samen wel voor problemen zorgen, vooral met de internetverbinding.
Ook achtergebleven bestanden van viruscanners kunnen andere virusscanners dwarsbomen. Installeer dus hooguit één virusscanner. Verwijder altijd eerst de vorige virusscanner en doe dat heel zorgvuldig. Welke scanner je kiest is in principe ongeveer even veilig. Heb je PC Veilig en Avast tegelijkertijd op de PC, dan geeft dat hoogstwaarschijnlijk grote problemen.

Windows Defender in Windows 8, 8.1 of 10 is dus niet het Windows Defender hulpprogramma zoals dat als extra beveiliging tot en met Windows 7 aanwezig was. Allemaal dus nogal verwarrend en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb gemaakt..

Ma
door Mat Matheij Sep 20, 2016 om 15:17
986 Antwoorden / 3 Vragen

Niet geheel juist zo schakelt McAfee alle funkties van Windows Defender -terecht- uit. Windows beveiliging geeft althans onder W10 aan dat het geheel wel beveiligd is. Voor het overige ook weer bedankt voor gewaardeerde bijdrage.Uw opmerkingen dragen bij aan het nivo van deze site en zijn slechts zelden te betwisten.