door wilter Feb 19, 2014 om 09:49
Computers & telefonie

Beveiliging smartfone

Heb een laptop,werkt via router. Beveiligd door Ziggo uitgebreid! Nu heb ik een smartfone met internet via wifi.( pripaid telefoonkaart van vodafone) Hoe beveilig ik nu mijn smartfone tegen virissen e.d. Weet iemand hoe ik dat moet doen en of dit gratis is of betaald. [Edit redactie: privegegevens] Type smartfone HTC deire s

3127 14 Rapporteer

sw
door swat1500 - Feb 19, 2014 om 10:18
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op mijn Android tablets en telefoons Advanced Mobile Care zitten. De deze app is van Iobit en heeft een ingebouw t de virusscanner. Het is gratis.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2014 om 11:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens bij Google Play. Er zijn meerdere gratis anti-virus apps. Ik heb al een paar jaar Avast Mobile.

killroy
door killroy - Feb 19, 2014 om 11:48
87 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Wilter, u kunt uw laptop, PC en smartfone Heeeeeeeeel goed beveiligen met Mcafee van de ING-bank, kunt u gebruiken voor 3 apparaten, kosten € 17,50 per jaar, dus voor twee PC, ( Windows ) en een smartfone, werkt met Android, bent u voor alles beveiligd en deze software is uitstekend. U moet uiteraard wel lid zijn van de ING. en u moet dan 1750 rentepunten mee inlaten, maar als u dit hebt dan is het geen probleem, u kunt ook gratis de software van de ING. downloaden, en wel TRUSTEER, werkt ook zeer goed, kijk eens voor de aardigheid op de site van de ING, misschien is het interessant.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 19, 2014 om 12:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wil je ook jouw privacy beschermen?

sjcoene
door sjcoene - Feb 19, 2014 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb tot volle tevredenheid avast op m'n tablet en smartphone gratis.

sepke2008
door sepke2008 - Feb 19, 2014 om 13:23
191 Antwoorden / 47 Vragen

Zoals gezegd, ga naar Google Play en zoek naar: AVG, Avast bijvoorbeeld. Van beide is een gratis versie. Maar bijna alle aanbieders van een virusscanner voor Windows hebben een variant voor android.

M.v.g.

Sepke

pk49
door pk49 - Feb 19, 2014 om 13:55
243 Antwoorden / 2 Vragen

mijn advies is AVG.Heeft bovendien als extra optie een diefstal en opspoormogelijkheid.En als je sim kaart wordt verwijdert na een diefstal krijg je een emailalert.

f.weele
door f.weele - Feb 19, 2014 om 14:10
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Wilter, als je de engelse taal machtig bent, lees dan de de volgende review: klik hier
De meeste antivirusscanners hebben ongeveer dezelfde kwaliteit. Probeer er eens een paar uit welke je de prettigste vindt.
m.vr.gr.

wa
door wallenburg - Feb 19, 2014 om 17:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik sluit me aan bij f.weele v.w.b. de beste virusscanner. Zelf gebruik ik "TrustGo" welke met andere virusscanners als een van de beste is getest op AV-TEST.org

wi
door wilter - Feb 19, 2014 om 17:55
20 Antwoorden / 14 Vragen

Gaf aan dat ik een niet goed overweg kan met mijn ladtop en downloden lukt niet echt. Maar heb nog wel een vraag? Heb mijn labtop beveiligt via ziggo en ingesteld met wifi, ook werkt het met bluetooth. Is mij smathfone nu ook beveiligt. Misschien voor iemand die er verstand van heeft een domme vraag, maar wacht op een reactie. Vast bedankt voor jullie reactie, Willem /groningen

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2014 om 18:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke smartphone (merk en type) heeft u?
Met besturing Adroid kunt u met de smarphone via de icoon Google Play die erop zit rechtstreeks een anti-virus app daar vandaan downloaden. U moet dan wel een Google Account (Gmail) hebben. Indien u dat niet heeft kunt u die eerst op de pc/laptop aanmaken en dan via de smartphone bij dat account komen.
Wat betreft of uw smartphone beveiligd is door het programma dat u van Ziggo op de pc heeft is het antwoord nee. Voor de smartphone moet u apart een mobile beveiliging downloaden en installeren en dus rechtstreeks op de telefoon zetten. Is ook het gemakkelijkst.
Als u uw modem/wifi met een wachtwoord heeft beveiligd moet u met de smartphone ook op die wifi kunnen, en voor verbinding maken waarschijnlijk het wachtwoord van uw modem voor wifi ingeven.
Wat betreft blue tooth, van de smartphone neem ik aan, die kun je maar beter uit laten staan als je het niet gebruikt. Dat geldt ook voor de laptop. Je gebruikt die eventueel om bestanden (foto's bijvoorbeeld) van het ene naar het andere apparaat te sturen als beide bleu tooth hebben, maar meestal is dat gemakkelijker met een snoertje te doen (van laptop naar smartphone en omgekeerd). Lees ook de gebruiksaanwijzing van de smartphone goed door voor nadere informatie en/of kijk op internet om te lezen waarvoor welke functies dienen.
U heeft een prepaid kaartje dus het is dan verstandig om alle internet op de smartphone uit te zetten en alleen wifi te gebruiken, anders is uw prepaid erg snel op.
Lees klik hier eens door over dataverbruik.
Bij een aantal providers kunt u internet nog eens extra uitzetten via uw account. Op het toestel zou ik dat ook zeker doen (en zo snel mogelijk).

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2014 om 18:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog een aanvulling: dat downloaden en installeren van apps van Google Play (zoals bijv. anti-virus) kunt u het beste via de wifi verbinding doen.

wi
door wilter - Feb 19, 2014 om 18:50
20 Antwoorden / 14 Vragen

Heb een htc desire s, het is me duidelijk en zal het proberen. Of het lukt is even afwachten. maar hartelijk bedankt voor uw advies.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2014 om 21:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar had ik overheen gelezen, welke telefoon u heeft.
Als u geen uitgebreide handleiding heeft dan kunt u die klik hier voor op de laptop downloaden (pdf).
Op die site staan ook vragen van gebruikers.
Het is met een prepaid kaartje overigens ook verstandig om (automatisch/op de achtergrond) synchroniseren uit te zetten, dat zal via instellingen bij accounts te vinden zijn. GPS kunt u ook maar beter uitzetten (mogelijk via locatie en beveiliging o.i.d. te vinden). Pakketgegevens gebruik ook uitschakelen, en 3G. Zolang u e.e.a. nog aan het instellen bent en kunt u ook maar beter even het kaartje uit de gsm halen tot alles is zoals u het wilt hebben om niets aan prepaid te goed te verliezen.
Groetn' oan Grunn'