gerard55
door gerard55 Sep 1, 2009 om 13:27
Computers & telefonie

Bevroren beltegoed

Als Orangeklant overgestapt naar T-Mobile, want het voordeel was dat je het opgebouwde beltegoed onbeperkt mocht meenemen als je een Flex-abonnement afsloot. Dat is een mooi aanbod. T-Mobile meldt keurig bij de overstap dat je jouw oude beltegoed pas op de tweede rekening ziet verschijnen. In de praktijk blijkt dan dat je de eerste twee maanden ook geen gebruik kan maken van dat belsaldo. Dat is minder prettig. Ik ben niet zo'n beller en spaar mijn saldo op voor vakanties. Op mijn laatste nota van Orange was mijn tegoed €140,-- Aan het einde van de eerste maand van mijn nieuwe Flex 15 abonnement ga ik op vakantie naar Griekenland en bel zo'n €80,-- weg. T-Mobile verrekent deze €80,-- niet met mijn oude beltegoed, maar stuurt mij een rekening van die €80,--.

Argument voor deze handelwijze is dat T-Mobile en Orange twee maanden nodig hebben om mijn beltegoed te transporteren. Onzin natuurlijk, want als T-Mobile twee maanden wacht met rekeningen versturen, dan zouden ze de nieuwe rekening kunnen vereffenen met je oude saldo. Administratief gegoochel waar je als klant voor moet betalen, want €80,-- min €15,- abonnementsgeld is €65,- meer dan ik had mogen verwachten. Ik had toch genoeg tegoed, dacht ik zo.

Dit maken alle oude Orangeklanten mee die overstappen op een T-Mobile Flex abonnement.

Ik vraag mij af of T-Mobile daar zo maar mee weg kan komen. Tenslotte had ik een contract met Orange tot november. T-Mobile bevriest om administratieve redenen je beltegoed. Lijkt mij toch niet terecht.

464 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 13, 2009 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij onze overgang van Orange naar T-mobile zijn we tegen een bureaucratisch geheel gestuit.

Op onze beider telefoon abbonementen staat behoorlijk veel bel tegoed. 1 nummer heeft een bel tegoed van ruim 400 euro en de andere ruim 180 euro.

Omdat we helemaal niet blij zijn met t-mobile en we graag over willen stappen naar iets anders, heb ik gevraagd of mijn bel tegoed op 2 prepaidkaartjes gestort kan worden. Dit zodat we geen maandelijkse kosten meer hebben en langzaamaan het beltegoed op kunnen maken.  Ik heb dit voorgesteld aan de klanten service van T-mobile. Zij willen hier echter niet mee in. Ik kan alleen een sim only met het resterende beltegoed krijgen en maandelijks 7,50 betalen.

Ik weet dat het resterende beltegoed gewoon op een prepaid kaartje gestort kan worden. Maar omdat ze aan regeltjes gebonden zijn .... doen ze het niet meer.. (Het kostte hun klanten werd mij gezegd)

Ik ben het er niet mee eens ... Wie heeft er een tip??

groetjes sandra