peetje123
door peetje123 Jan 26, 2009 om 11:18
Computers & telefonie

Bij verhogen abb. termijn abb. opnieuw ?

Beste mensen,

Mijn zoon heeft een abonnement bij t-mobile die hij vorig jaar heeft verhoogd. Nu komt hij weer beltegoed tekort en omdat hij nu zelf verdiend wilde hij zn abb. weer aanpassen dus verhogen.

Nu kwamen we erachter dat sinds de vorige verhoging zn abb. opnieuw voor 2 jr. is ingegaan terwijl wij dachten t is een bestaand abb. die we alleen verhoogd hebben dus die 2 jr. termijn telt gewoon door.....m.a.w. zijn abb. zou dit jaar aflopen en door de verhoging is t doodleuk verlengd met opnieuw 2 jr en nu loopt t af in 2010...

Mag dit ???

Alvast bedankt voor reacties...

gr. p. martens

1031 11 Rapporteer

jvdorst
door jvdorst - Jan 26, 2009 om 13:00
186 Antwoorden / 5 Vragen

U hebt bij de verlenging ongetwijfeld een bevestiging gehad van T-Mobile. Toen had u kunnen reageren, nu niet meer !

ar
door arie44 - Jan 26, 2009 om 13:10
8 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, My is het zelfde overkomen. Het schijnt, dat als je je bel te goed veranderd je een nieuw kontrakt aangaat. My was dat ook niet verteld.
Ik dacht, dat mijn contract was afgelopen en toen ik een nieuw contract bij een andere provider wilde afsluiten met daarbij een nieuwe telefoon, kwam ik er dus achter dat mijn kontrakt met een jaar was verlengd toen ik mijn bel te goed veranderd had. Bij KPN heben ze dus aan flexi abonnement, Hier kun je zonder problemen steeds je bel te goed aan passen. Daarom heet het dus ook flexi abonnement.
Ik vind dat je provider je in ieder geval op de hoogte moet stellen, dat als je je beltegoed veranderd je een nieuw kontakt met ze aan gaat.
Het zal wel ergens zeer klein gedrukt in het kontrakt staan, maar wees ne eens eerlijk,  wie leest die helemaal door.
Ik denk dan ook niet, dat er veel tegen gedaan kan worden. Providers gaan er vaak gewoon van uit, dat deze kleine lettertjes niet worden gelezen en maken daar dus (mis)gebruik van.

ka
door kareuter - Jan 26, 2009 om 13:11
22 Antwoorden / 3 Vragen

Per 1 juni of 1 juli 2009, dat weet ik niet zeker, kun je met een maand opzegtermijn je abonnement beëindigen.

Dat is een nieuwe wet! Als T-Mobile, en dat is geen beste!!!!! problemen maakt, dan www.consuwijzer.nl en/of www.geschillencommissie.nl/telecommunicatie.

Die kun je ook bellen, zoek op internet. Ze hebben je klacht graag want het stinkt bij "sommige" providers.

Laat je niet in de hoek drijven, bij wijgering gewoon geld storneren en het rekeningnummer van de incasseerder laten blokkeren.

Als iedereen met problemen met een provider dat nou eens zou klagen en blokkeren dan gingen deze geldgraaiers wel anders piepen.

Ik heb dat ook gedaan en maling aan (dreig) brieven en incassobureaus, zie ze wel bij de rechtbank!

Succes toegewenst.

Kareuter (een persoon tussen een reus en een kabouter in, een mens dus)

Succes,

audb
door audb - Jan 26, 2009 om 13:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als een contrakt hebt met een provider dan diend deze duidelijk aan te geven dat uw contrakt wordt verlengt.

Hier bij moet wel worden vermeld met welke termijn dit gebeurt staat dit er niet bij dan mag u er van uitgaan dat dit wordt verlengt met een jaar.

Nu kan het zijn dat dit wel wordt vermeld dan zit u in principe er aan vast.

Echter kan het zijn dat uw provider iets veranderd aan de algemene voorwaarden en dan kan u hier bezwaar tegen maken en zelfs uw contrakt KOSTENLOOS opzeggen!.

Het is namelijk zo dat als de voorwaarden veranderen ook uw contrakt wordt "open gebroken" uw bent immers uw abbonement aan gegaan op het moment dat u ook eens was met deze voorwaarden en dat is dan niet meer van toepassing.

ook al zouden de voorwaarden voor u gustiger uitpakken zelfs dan is er sprake van verandering en is ontbinding van het contrakt mogelijk.

audb
door audb - Jan 26, 2009 om 13:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De nieuwe regeling dat u op zou kunnen zeggen permaand gaat dus alleen op bij nieuwe contrakten/abonementen en denkelijk niet bij bestaande.

poltol
door poltol - Jan 26, 2009 om 14:23
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U bent de klos. Alla telefoon aanbieders volgen, bij een "normaal" abbo deze werkwijze. U sluit een contract voor/met het beltegoed. Dat staat ook in de voorwaarden. Beltegoed omhoog? = nieuw contract voor het nieuwe beltegoed. De nieuwe wet moet nog door de Tweede Kamer en dan nog verder door de molen. Reken erop dat dit niet voor 2010 effectief wordt en dan nog alleen voor nieuwe, dan af te sluiten contracten. Dit stond 23-01-2009 in de krant

Lidmaatschappen en abonnementen kunnen binnenkort niet meer stilzwijgend verlengd worden.

Dat is de strekking van een wetsvoorstel dat het kabinet vandaag bespreekt. Het gaat om een reactie van de ministers op een initiatiefwet van PvdA-Tweede Kamerlid Martijn van Dam.
Het wetsvoorstel is onder meer van belang om consumenten te beschermen tegen praktijken van sportscholen en tijdschriften. De bedrijven waarschuwen in veel gevallen hun klanten niet dat de termijn waarvoor ze betaald hebben verstreken is. Consumenten die niet uit zichzelf actie ondernemen, zitten dan automatisch vast aan een nieuwe periode.
Het wetsvoorstel regelt ook dat de opzegtermijn één maand dient te zijn, en dat de klant niet altijd een aangetekende brief hoeft te schrijven om van een contract af te komen. Na de bespreking in het kabinet kan volgens Van Dam behandeling in de Tweede Kamer binnen enkele weken plaatsvinden (ANP).

Vr.gr. poltol

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 26, 2009 om 16:14
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Ben zelf ook bij t mobile en heb mijn contract al vaak aangepast maar de vervaldag van mijn contract is nooit veranderd, dus wat hier aan de hand is snap ik niet, of kan het zijn dat u zoon op een aanbieding is ingegaan tussentijds dan zou het wel kunnen, maar wat hier ook al aangegeven is, dan krijgt je hier toch altijd ook nog een schriftelijke bevestiging van als je contract verandert, dat u daar nu pas achter komt vind ik dan ook vreemd, en u kunt nu toch ook gewoon het contract veranderen zeker als u het verhoogd, heb nog nooit gehoord dat daar bezwaar tegen gemaakt is, maar geef wel aan dat je het abonnement niet wenst te verlengen,dat is volgens mijn ervaring altijd mogelijk geweest bij t mobile.

Succes er mee.

peetje123
door peetje123 - Jan 26, 2009 om 16:17
49 Antwoorden / 18 Vragen

beste mensen

hartelijk dank voor jullie antwoorde/suggesties tot nu toe

ik kan t nl. niet terug vinden in de voorwaarden dat t dan "opnieuw" 2 jr. ingaat na beltegoed verhoging..

ondertussen ben ik ook heel benieuwd uiteraard wat t-mobile hier zelf over te zeggen heeft en heb mail gestuurd. Uiteraard gaan we nu dus niet verhogen....

maar goed t is altijd zoals ook nu blijkt raadzaam om anderen hun mening/ervaring(en) te vragen...

wordt vervolgd ?

zodra ik wat hoor van t-mobile zal ik t hier melden..ook voor anderen uiteraard..

gr. petra

edwardus
door edwardus - Jan 26, 2009 om 20:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Even wat rechtzetten. Er zijn verschillende soorten T-Mobile abonnementen. De ene (Flex) past zich automatisch aan, de andere (Relax) niet. Door het wijzigen van het tariefplan ga je een nieuwe overeenkomst aan met opnieuw een minimale contractduur.

Wat er dit jaar veranderen gaat is niet dat alle abonnementen plotseling per maand kunnen worden opgezegd, wat er wel verandert is vanaf juli 2009 abonnementen niet langer stilzwijgend verlengd worden met 1 of 2 jaar, maar dat je de minimale contractduur per maand kunt opzeggen.

keessie1
door keessie1 - Jan 26, 2009 om 21:52
138 Antwoorden / 9 Vragen

Als u alleen de bundel verhoogt heeft blijft uw contract datum het zelfde.

Als u inlogt op My-Tmobile dan ziet uw een andere contract verval datum, maar als u belt naar T-mobile staat er in HUN syteem gewoon de oude verval datum.

Alleen als u, zoals eerder gezegt in bovenstaand berichtje, veranderd van FLEX naar RELAX dan gaat u een nieuw contract aan en krijgt u een nieuwe verval datum.

Ik spreek uit ervarig, heb zelf pas mijn bundel verhoogt en zag de nieuwe verval datum op MY-Tmobile en heb dus direct gebeld, maar alles klopt de oude datum is gewoon nog steeds van kracht.

Suc6

Groetjes Keessie

peetje123
door peetje123 - Jan 30, 2009 om 18:23
49 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo  mensen...

Ik heb zojuist telefoon gehad van t-mobile over mijn "probleem" en inderdaad Keessie t is zoals jij zei hoor.

Ze zag ook die foute datums staan maar t is en t blijft de data van begin van het abonnement....dus tot 10 okt. dit jaar 2009...ik kan zoals ik zojuist heb laten doen verhogen tot 25 euro voor mn zoon en t blijft gewoon 10 okt. 2009 ik heb haar naam enz doorgekregen en ze gaat er ook notitie van maken in t systeem hierover...

dus mensen mocht dit gebeuren bij een en t zelfde abonnement blijft de datum van ingaan van abonnement staan !!!

bedankt voor jullie hulp in deze...

groetend

petra