Re
door Reinardd Dec 9, 2016 om 19:49
Computers & telefonie
Bij wie ligt nu de schuld?

Ik had een abonnement bij KPN dat 30-11-2016 afliep. Begin november heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij BEN wat in zou moeten gaan als mijn oude afgelopen was, met nummerbehoud. Ik wist dat door het nummerbehoud de overstap een paar dagen zou kunnen duren, prima.
Maar nu vandaag krijg ik te horen dat mijn nieuwe abonnement pas 11-01-2017 in zal gaan!!
Wanneer ik er naar vraag zegt BEN dat dit komt doordat KPN heeft doorgegeven dat mijn abonnement daar loopt tot 10-01-2017. Wanneer ik dit controleer op de mijnKPN website en via contact met KPN zie ik dat dat dus niet klopt. Maar BEN wil nergens van weten. Als ik vraag om bewijs van deze informatie, zeggen ze dat het bewijs is dat het contract 11-01 in gaat, wat natuurlijk de omgekeerde wereld is..

Daar komt nog bij dat ik nu dus nog ineens bundels heb die ik tot dan bij KPN moet betalen die ineens veel duurder zijn omdat het buiten mijn abonnementsperiode is! Ook daar wil BEN niks van weten en ik mag lekker in de stront zakken.

Wat moet ik nu doen? Ik ben er zeker van dat de fout bij BEN ligt maar ze willen me niet helpen. (een fijn vooruitzicht als nieuwe klant trouwens..)
Wie maakt mij hierin wat wijzer?

1241 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2016 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als Ben uw abonnement bij KPN heeft opgezegd per 10-01-2017 is er toch helemaal niets aan de hand? Dan hebt u tot die tijd gewoon uw oude abonnement.

Re
door Reinardd Dec 9, 2016 om 20:09
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, want nu betaal ik tot dan twee keer zoveel per maand als ik deed tijdens mijn abonnementsperiode..

akkerdistel
door akkerdistel Dec 12, 2016 om 12:06
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kun je altijd nog beter hebben dan dat jouw nummer verloren gaat, dat had ook zomaar kunnen gebeuren. Overigens kan dat nu alsnog gebeuren.. Verstandiger en bovernal makkelijker is om het hier gewoon bij te laten. En om dit te voorkomen; koop een dual-sim.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2016 om 20:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als u begin november heeft opgezegd bij KPN bent u te laat geweest en loopt kpn dus gewoon door.

Re
door Reinardd Dec 9, 2016 om 20:11
2 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, BEN zou voor mij opzeggen en mjn abonnement is 30-11 wel degelijk afgelopen. alleen begint mijn nieuwe abonnement bij BEN (met het behouden nummer) dus pas 11-01. Ik zit nu wel al vast aan de bundels voor deze maand bij KPN omdat BEN mijn nummer nog niet heeft overgenomen!

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 20:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als ben het begin november opzegdt gaat de opzegtermijn dus NIET per eind november in maar per begin januari.
Dit is een denkfout aan uw zijde.

Ni
door Nientje1980 Dec 9, 2016 om 20:20
46 Antwoorden / Vragen

Kon hanteert 1 maand opzegtermijn, dus uw abo loopt nog even door. Want begin november ben inschakelen voor een abo die eind november afloopt is te korte termijn.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 9, 2016 om 20:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@nientje1980 Gelukkig dat jij het wel begrijpt. :-)

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2016 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw abonnement bij KPN werkelijk op 30-11 beeindigd zou zijn, zou u het daarna niet meer kunnen gebruiken, ook niet met zelfbetaalde bundels.

Re
door Reinardd Dec 14, 2016 om 18:58
2 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn abonnement is wel afgelopen, maar het nummer is nog steeds van KPN. Nog erger: omdat BEN mijn nummer nog niet heeft overgenomen betaal ik nu dubbel voor de losse bundels bij KPN die in mijn abonnement zaten..

Ma
door Mat Matheij - Dec 9, 2016 om 20:40
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn veel overstaps naar Ben de prijsvechter van T-mobile. Uw contract bij uw vorige provider moet u een maand voor afloop opzeggen en dat heeft u verzuimt derhalve loopt dit contact onder gelijkblijvende voorwaarden door. Met maximaal een maand. Daarnaast moet u bij KPN indien het ging om een contract met toestel een restwaarde betalen. Geen van beide providers lijkt aldus ook maar iets aan te rekenen.

gerbera
door gerbera - Dec 9, 2016 om 22:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Bij wie ligt nu de schuld?

Bij u zelf want u had vóór 30-10 het contract moeten opzeggen.

diumenge
door diumenge - Dec 14, 2016 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Einddatum van het contract voor bepaalde duur is 30-11, dat wil niet zeggen dat het abonnement ook per 30-11 stopt. Dat is nu een contract voor onbepaalde duur geworden met een opzegtermijn van één maand (vermoedelijk).