ci
door ciskahoegen Apr 7, 2010 om 19:00
Computers & telefonie

BKR registratie door Telfort

Huizenjacht, hoe leuk is het wel niet?! Een hypotheek afsluiten en dan te horen krijgen dat je een bkr registratie hebt kan de boel flink bederven.
Wij kwamen tot deze ontdekking en zijn het uiteraard direct gaan uitzoeken.
Dit is wat er is gebeurt:
In maart 2008 sloten wij telefoonabonnementen af bij Telfort. Er waren allerlei problemen met onze telefoons en omdat wij heel erg slecht geholpen werden door Telfort, hebben wij uiteindelijk besloten om in juli onze abonnementen per direct weer op te zeggen. Dit kon toen op basis van de verandering van de algemene voorwaarden.
Na twee aangetekende brieven die heel vreemd niet aankwamen, maar ik wel kon zien dat ze waren aangekomen?!? en vier keer deze brief per gewone post te sturen gaven ze eindelijk gehoor!
De eerste brief was verzonden op 1 juli 2008 en omdat de opzegging per direct was vonden wij het niet terrecht dat Telfort nog geld incasseerde en hebben dit stop gezet bij de bank.
Eind augustus kregen we eindelijk na tientallen telefoontjes te hebben gepleegd en de brieven te hebben verstuurd bericht dat de opzegging een feit was.

Verlost dachten wij.., niet dus!
Op 4 december 2008 kregen wij een brief van lindorf, het incassobureau dat telfort hanteert, waarin stond dat wij nog een betaling van 154,22 euro moesten doen aan telfort incl incassokosten.
Het was toen een drukke tijd en ik dacht, laat ik het maar betalen om eventuele problemen te voorkomen en het daarna goed uit te zoeken, want daar was op dat moment even geen tijd voor.
Nooit meer over nagedacht en eigenlijk vergeten tot nu.
De rekening waar wij een aanmaning met incasso over kregen was al door ons betaald op 4december 2008(wonderbaarlijk op dezelfde dag), maar toch heeft Telfort een bkr 2 codering laten registreren omdat ze het al naar het incassobureau hadden gestuurd. Gewoon pech gehad zeggen ze nu, hadden we maar eerder moeten betalen! Ze gaan er nog een naar kijken, maar we moesten maar nergens op rekenen. Binnen een paar weken krijgen we bericht. Daar geloven wij niet meer in na de vorige toestanden met Telfort.
Door een fout bij de administratie van Telfort zou het voor ons nu onmogelijk zijn om een hypotheek af te sluiten! Zo'n registratie staat er voor 5 jaar.
Bij telfort worden we van het kastje naar de muur gestuurd en ik hoop dat iemand ons kan helpen?!
Nog een ding waar we achter kwamen is dat we aan Lindorf teveel hadden betaald(weet nog niet precies hoe dit is gekomen, maar had met deze rekening van Telfort te maken). Toen we vroegen of we dit al terug hadden gekregen bleek dat niet zo te zijn en gaan ze dat direct doen. Als wij niet hadden gebeld hadden we dit nooit terug gekregen aangezien het al anderhalf jaar geleden is.

Het laatste rare is dat wij de desbetreffende rekening op 04-12-2008 hebben voldaan. Op 24-02-2009 nog eens aan Lindorf blijkt nu en bij het BKR staat dat wij de schuld in Januari 2009 hebben afgelost.
Is Telfort ook al helderziend?
Wij begrijpen er niks meer van en weten niet wat nu te doen.

Wie kan ons helpen/weet raad?

Ciska Hoegen

1869 8 Rapporteer

magicscanman
door magicscanman - Apr 7, 2010 om 19:15
261 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is nu uw vraag ??

mvg

askjeeves
door askjeeves - Apr 7, 2010 om 19:16
134 Antwoorden / 3 Vragen

Tsja............. simpel gezegd......telfort heeft gelijk.

Ook al heb je schriftelijk opgezegd, je gaat een contract voor minimaal 12 maanden aan. Dus die moet je gewoon betalen. Dat heb je dus niet gedaan, vandaar de incasso. Als linddorf zich meld, dan betaal je..........en vervolgend ook nog eens aan telfort.
Hierdoor erken je dus je aansprakelijkheid en is je BKR-notering terecht.

Alle financiele en telefonie overeenkomsten wordne bij het BKR geregistreerd. Staat ook duidelijk in de voorwaarden van elke telecomprovider(uitgezonderd prepaid natuurlijk)

De toekomst is niet anders dan dat je registratie over 5 jaar automatisch verwijderd word. Voor de aankoop van een huis zou zo'm bkr-notering geen enkel probleem moeten zijn. Uitgezonderd als je een top-hypotheek wilt en daarmee 125% van de aankoopwaarde wilt financieren.

Of je dat zo graag wilt.....................

tdehond
door tdehond - Apr 7, 2010 om 19:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u de verzend bewijzen en kopie van de aangetekende brieven nog waarin u opgezegd heeft per datum dat de algemene voorwaarden ingingen?

Welke einddatum stond in de bevestiging einde overeenkomst van Telfort? Deze datum wordt door een rechter gezien als einddatum overeenkomst en u was abonnementsgeld schuldig tot die datum.

Ik denk niet dat u nu nog bij de Geschillencommissie de einddatum overeenkomst kan aanvechten omdat het te lang geleden is. Maar misschien wel via de rechtbank.

Als n.l. de einddatum overeenkomst gecorrigeerd moet worden had u geen betalingsachterstand en is dus de BKR registratie onterecht.

mastag
door mastag - Apr 7, 2010 om 20:11
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ Askjeeves
TS geeft duidelijk aan dat door gewijzigde bepalingen het contract eerder kon worden ontbonden en zit dus niet 12 maanden vast.
"Dit kon toen op basis van de verandering van de algemene voorwaarden. "

Mastag

ci
door ciskahoegen - Apr 7, 2010 om 20:15
3 Antwoorden / 3 Vragen

De opzegging was terrecht. Dit weten we zeker omdat de algemene voorwaarden waren veranderd en een hele korte periode kon je per direct opzeggen. We werden hierop gewezen door iemand die in de telefoonwereld werkzaam is.
Dit is dan ook niet het probleem. Dit heeft telfort uiteindelijk toegezegd en bevestigd. Daar hebben we ook papieren van.

Het gaat om het feit dat telfort zijn bkr registratie niet terug wil trekken, omdat ze het incassobureau al hadden ingeschakeld, MAAR wij hebben de rekening waar het om ging een dag voordat we die brief van het incassobureau kregen betaald.
Telfort is te snel geweest met de codering naar ons idee, waar ze overigens bekend om staan kwam ik achter na veel googelen.

Onze vraag: Hoe en is het mogelijk om ervoor te zorgen dat Telfort dit terug draait

edwardus
door edwardus - Apr 9, 2010 om 17:20
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, de betaling eenzijdig stopzetten is vooral bij providers die aangesloten zijn bij BKR zeer onverstandig. Dat merk je nu.

Toch heb je nog een klein sprankje hoop. Registreer je op het Telfort Gebruikers Forum en vraag (vriendelijk) of er iets aan de BKR notering gedaan kan worden. Als Telfort daartoe bereid is, dan zal Telfort Webcare je verzoek oppakken.

je
door jerr - Nov 6, 2010 om 22:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

tis natuurlijk bezopen dat webcare van telfort wel dingen kan oplossen die je met bellen en brieven niet voor elkaar kreeg?

edwardus
door edwardus - Nov 6, 2010 om 22:27
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is helemaal niet bezopen, want de mensen van Webcare hebben bijzondere bevoegdheden die verder strekken dan die van de klantenservice medewerker.