ru
door ruudj May 6, 2004 om 23:11
Computers & telefonie

Blanko velden tijdens het surfen

Wanner ik bepaalde pagina's op het internet bekijk dan zijn een aantal van de plaatjes niet te zien maar in plaats daarvan staat er allen maar een kader met in de linker bovenhoek een kruisje.

Hoe komt dit en wat kan ik daaraan doen

269 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2004 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je browser (Internet Explorer) ondersteunt geen zogenaamde Java Virtual Machine. Dit is software die er voor zorgt dat je sommige Java-inhoud op internet kunt zien. Zonder verder al te diep in te gaan op de technische aspecten even het volgende: Java VM is door de firma Sun ontwikkeld en werd door Microsoft meegeleverd met Windows tot aan Windows XP. Toen raakten Microsoft en Sun verwikkeld in een rechtzaak over het gebruik van deze software waardoor het niet met Windows XP op de installatie-CD mocht worden meegeleverd.

Het is gelukkig wel zo dat je Microsoft Virtual Machine gewoon kunt downloaden van Internet. Je kunt het beste als volgt te werk gaan: ga naar: http://www.softpedia.com/public/cat/10/18/10-18-20.shtml Hier staat rechts in het midden de knop 'download'. Druk hierop en als je het downloadvenster krijgt druk je op 'openen' (en dus niet op 'opslaan'. het programma wordt nu naar je PC gekopiëerd en als je de instructies volgt word de software direct op je PC geïnstalleerd. Als je dit hebt gedaan weet ik zeker dat je van dit probleem verlost bent.  Succes.

ve
door verwijderd - May 7, 2004 om 00:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met enterprise eens java virtual machine moet deze problemen verhelpen. het enige wat u nu nog kunt treffen is een site waarop de maker PNG afbeeldingen heeft gebruikt met een grote meer dan 4000kb deze worden niet ondersteund in windows XP in combinatie met IE 6.0, mocht java virtual machine u problemen niet op kunnen lossen dan zijn er nog een aantal andere mogelijkheden deze kunt u vinden op de microsoftsoftsite http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;283807

ve
door verwijderd - May 10, 2004 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gezien dat je het vervolg op deze vraag in een nieuw topic hebt gezet, maar ik geef hier maar even antwoord. Ik kan op internet en op de site van Sun hierover niets vinden dat zou kunnen helpen.

Een tip: ga in explorer naar 'extra/internetopties/beveiliging/aangepast niveau' en kijk bij 'Microsoft VM' of java niet uitgeschakeld staat. Zo nee, zet de beveiliging iets lager. Misschien helpt het...!? Succes.