ma
door manuela32 Jul 24, 2008 om 16:35
Computers & telefonie

Bluetooth installeren op pc, zonder cdrom...

Hallo, ik heb laatst bluetooth geinstalleerd op mijn pc, alleen nu is mijn pc laatst weer helemaal opnieuw geinstalleerd, behalve de bluetooth...

Nu heb ik uiteraard mijn Bluetooth-stick nog wel, alleen ik ben de cdrom kwijt...

Kan ik op internet de software vinden van deze stick?

Het serienummer a.d. achterzijde van de stick is: BTA-5020

Alleen als ik de stick erin steek geeft ie aan:

Nieuwe Hardware gevonden voor: BCM92045DG-Flash

Zouden jullie mij misschien aub kunnen helpen, zodat ik strax weer leuke foto's en filmpjes van m'n kids e.a op de pc kan zetten??

Alvast bedankt...Groetjes en hopelijk tot horens...

Manuela x x x

1586 12 Rapporteer

poltol
door poltol - Jul 24, 2008 om 16:43
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik weet de oplossing niet. Maar het zou wel heel handig zijn als u even meld wat voor systeem u op de PC draait. Dus even opgeven a.u.b. of het XP of VISTA is.

Vr.gr. poltol

ma
door manuela32 - Jul 24, 2008 om 16:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo poltol,

Als eerste bedankt voor je snelle reactie!!

Mijn pc draait op Windows XP...

Hoop dat je me nu misschien verder zou kunnen helpen??

Groetjes Manuela

la
door lajpennings - Jul 24, 2008 om 18:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Surf op internet naar de site van de fabrikant van je bt-stick.

Daar kun je je driver voor je pc downloaden, als je dat hebt gedaan wordt je bt stick automatisch geinstalleerd als je hem de volgende keer aansluit.

poltol
door poltol - Jul 24, 2008 om 18:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Of,

Voer dit even in op GOOGLE BCM92045DG-Flash

U komt dan vanzelf tegen wat u zoekt.

Succes, poltol

dirck
door dirck - Jul 25, 2008 om 18:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een aantal sites gevonden waar je de drivers kunt downloaden.
(link even kopieren en plakken in je adresvenster)

http://www.radarsync.com/driver/d264995-bcm92045dg_flash

http://www.downloadatoz.com/driver/item_264995.html

Heb dit ook nog gevonden:
http://update.broadcom.com/downloads/btwinitialupdate.exe

(weet niet precies wat het inhoudt, maar kom het wel vaak tegen bij het zoeken naar Bluetooth drivers)

Groet, Dirck

stingray46
door stingray46 - Jul 25, 2008 om 21:01
30 Antwoorden / 1 Vragen

ja dat kan als je linux installeerd heb je voor geen enlke hardware cdroms nodig word allemaal automatisch herkent
MvG stingray

er
door erky - Jul 25, 2008 om 22:04
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Manuela,
Help ons even op weg!
Welke kleur heeft de Bluetooth adapter? Zwart, blauw. Heeft hij een antenne van ongeveer 6 cm lang? Is de (USB)stick zelf een centimeter of 8 lang of heel kort, net 3 cm?

Als je in je geheugen duikt: herken je iets van een naam als Billionton, SiteCom, Trust. Is er naast de tekst die je hierboven gegeven hebt nog meer moois op de bluetooth stick te vinden, een logo? Kleur?

Kijk even op: http://www.billionton.com/website/product/index.asp?sid=313356726&m=1
en kies rechts bovenin bij Product voor bluetooth en zoek dan bij 'Product detail' naar het plaatje dat het best past. Dat hoeft alleen bij 'dongle' en 'usb'. Dat andere heb je niet.

En een heel andere tip:
als je een nieuwe USB Bluetooth stick zou kopen ben je eventueel iets meer dan 10 euro kwijt. Dat is ook te overwegen.

Het is bovendien nuttig als wij weten of je Windows XP hebt of Vista. Bij Windows XP worden erg veel bluetooth sticks herkend en automatisch geïnstalleerd. Vista is iets kieskeuriger.
Laat wat van je horen!
Groet,
Erky

audb
door audb - Jul 25, 2008 om 23:05
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een BCM = http://www.broadcom.com/products/bluetooth_support.php?source=top

Altijd zoekken op "BCM92045DG" nooit op een aanduiding achter een type aanduiding.

audb
door audb - Jul 25, 2008 om 23:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

IVT BlueSoleil v6.0 Build 227

http://rapidshare.com/files/124754067/BS6.0.227.0.rar

Deze wordt meestal bij een bleutooht stick gelevert en mogelijk werkt deze ook met de uwe

dirck
door dirck - Jul 26, 2008 om 00:23
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Het betreft hier een:
Cellink BTA-5020 en dat is een v2.0 EDR Dongle met 2.1mbps bandbreedte. (Broadcom BCM2045 Chip)

En Manuela gebruikt Windows XP.

er
door erky - Jul 27, 2008 om 13:54
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Manuela,
Er zijn twee zaken om rekening mee te houden:

  1. er moet bij de stick een driver zitten
  2. er moet Bluetooth software geïnstalleerd zijn
De driver is een probleem omdat het nog onduidelijk is welke dongle je precies hebt en als de stick eenmaal werkt dan moet hij ook nog communiceren met andere bluetooth apparaten, voor dat laatste moeten er speciale mappen aangemaakt worden in XP en zo. Software voor punt 2 kan je hier vinden:
http://www.broadcom.com/products/Bluetooth/Bluetooth-RF-Silicon-and-Software-Solutions/BCM1000-BTW

Die software van punt 2 hoef je NIET te downloaden als je punt 1 nog niet hebt. Als er iets niet duidelijk is dan horen wij het wel.
Groet,
Erky

dirck
door dirck - Jul 27, 2008 om 14:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Erky,

Bekijk even mijn antwoorden en laat dan even weten of die goed zijn.

Ik begrijp dat jij meer verstand van Bluetooth hebt dan ik, dus een second opinion zou geen kwaad kunnen.

Ps: ik heb nog nooit met Bluetooth gewerkt, vandaar dat ik dus vraag om een second opinion.

Vriendelijke groet, Dirck

Ps2: Manuela, laat ook even wat van je horen.