te
door tebwim Feb 29, 2012 om 13:42
Computers & telefonie

Bolcom ervaring

Heeft iemand ervaring met de bolcom site
Kennelijk is het mogelijk zonder dat men het meldt inkopen te doen bij bolcom (1000 eoro)
Die te laten bezorgen op een totaal ander adres dan het mijne en mij daarna mij de rekening te sturen.
Mijn account is kennelijk gehackt,en men heeft mijn gegevens veranderd., zonder dat bolcom mij daar over heeft ingelicht.
Vrijwel iedereen doet dit wel

U bent gewaarschuwd

wim

5274 7 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 29, 2012 om 13:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niet beters te weten moet je voor dit soort bedragen toch echt vooruit betalen..
Wel een geluk dat je dit soort rekeningen niet hoeft te voldoen

En de service van bol.com is waardeloos, mij zijn ze als klant al lang kwijt.

ro
door rondol - Feb 29, 2012 om 14:21
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 29 feb 2012, 13:55]Niet beters te weten moet je voor dit soort bedragen toch echt vooruit betalen..
Wel een geluk dat je dit soort rekeningen niet hoeft te voldoen

En de service van bol.com is waardeloos, mij zijn ze als klant al lang kwijt.

Bij Bol zijn ze alleen maar op geld uit, en zeker NIET klantvriendelijk. Ook zijn ze mij als klant kwijt.
De normale gang van zaken is dat men een e-mail bevestiging krijgt, van de bestelling, en deze (via Ideal, of bankoverschrijving) vooraf betaald. Ik weet niet zeker of zakelijke afnemers op rekening kunnen bestellen, maar dan is Bol verplicht het KVK nummer na te trekken.

di
door dirkje321 - Feb 29, 2012 om 14:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tebwim schreef op woensdag 29 feb 2012, 13:42]Heeft iemand ervaring met de bolcom site
Kennelijk is het mogelijk zonder dat men het meldt inkopen te doen bij bolcom (1000 eoro)
Die te laten bezorgen op een totaal ander adres dan het mijne en mij daarna mij de rekening te sturen.
Mijn account is kennelijk gehackt,en men heeft mijn gegevens veranderd., zonder dat bolcom mij daar over heeft ingelicht.
Vrijwel iedereen doet dit wel

U bent gewaarschuwd

wim

Dit is mij ook gebeurd. Na op twitter over de vertraging van het oplossen te klagen, is dit uiteindelijk na meer dan een maand opgelost. Waar je op moet letten, is of je emailadres wordt gewijzigd. Klik niet op de link, maar ga direct bellen! Als je namelijk wel klikt, wordt je emailadres definitief gewijzigd, en kun je niet meer bij je gegevens. Maar blijf bellen, mailen en twitteren, want je staat soms, als je ook nog een eigen openstaande bestelling hebt, ook nog als wanbetaler te boek. Je kunt namelijk ook niet meer naar die bestelling, om aan te geven dat je dat niet hebt ontvangen. Maar de factuur blijft wel staan!!! Succes ermee, groeten, Dorien

vr1944
door vr1944 - Feb 29, 2012 om 15:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nee dat is bijna niet mogelijk.Dit soort bedragen moet je vooruit betalen voor je geleverd krijgt.En als je adres etc (door iemand anders) gewijzigd wordt krijg je daarvan een melding van op je e-mailadres .Waarschijnlijk heeft Bol je account geblokkeerd omdat er te vaak gepoogd is met een onjuist wachtwoord in te loggen.Persoonlijk vind ik het zwakke beveiliging om een e-mail adres te gebruiken als gebruikersnaam.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 29, 2012 om 16:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als ik iets besel bij Bol.com krijg ik altijd een bevestiging, als die nie klopt kan ik er altijd een biricht sturen dat het niet juist is en hem cancelen denk ik.

te
door tebwim - Mar 2, 2012 om 14:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer je Email adres is verandert (door een crimineel)dan krijg je geen bevestiging op je echte Email.
Dus je merkt niks.

Als je een willekeurig Emailadres hebt en je weet het wachtwoord te hacken kun je voor duizende euro s bestellen (met betaling per accept giro)zonder dat de echte eigenaar van naam en Email adres dat merkt,
Je vult gewoon een ander afleveradres in dat het factuur adres.

Ja en wie krijgt dan de factuur (inderdaad ik)
wim

ro
door rondol - Mar 2, 2012 om 15:04
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tebwim schreef op vrijdag 2 mrt 2012, 14:49]Wanneer je Email adres is verandert (door een crimineel)dan krijg je geen bevestiging op je echte Email.
Dus je merkt niks.

Als je een willekeurig Emailadres hebt en je weet het wachtwoord te hacken kun je voor duizende euro s bestellen (met betaling per accept giro)zonder dat de echte eigenaar van naam en Email adres dat merkt,
Je vult gewoon een ander afleveradres in dat het factuur adres.

Ja en wie krijgt dan de factuur (inderdaad ik)
wim

Je kunt Bol, nadat je de factuur hebt ontvangen, laten weten dat je niets besteld hebt, en je een vermoeden hebt dat je account gehackt is. Lijkt mij dat Bol verplicht is om dit te onderzoeken?