be
door behave Apr 21, 2005 om 15:26
Computers & telefonie

Borg UPC

ls,


Na dat ik het in januari 2004 zat was over de manier van klachten afhandeling van UPC ben ik overgestapt naar een adsl provider.Daar ik al min of meer gewaarschuwd was dat UPC zoals ze aangeven de betaalde borg niet verekend met de laatste maand heb ik de incasso geblokkeerd.Toen UPC in maart 2004 keurig op tijd het modem kwam afhalen(Had ik overigens niet aangegeven in mijn opzegbrief daar er kosten aan verbonden waren) heb ik de laatste maand minus de borg voor het modem overgemaakt. UPC bleef mij dit steeds aanrekenen in de maanden daarna. Ook kewam er steeds een maand kosten bij voor een abonnement wat ik keurig volgens de regels had opgezegd. Dit ging even door tot de maand mei. Toen dacht ik hebben ze het eindelijk begrepen. Niet dus. In 2005 moesten we ipv van aan de NRE (electromaatschappij in EHV) rechtstreeks aan UPC gaan betalen voor de TV. Juist u voelt het al. Dit bedrag voor 3 maanden TV was vermeerderd met het bedrag wat ik nog zou moeten betalen voor het modem wat ik had verekend met UPC. Na bellen met UPC en het probleem voorgelegd aan de dame aan de andere kant van de lijn kon die mij alleen maar bevestigend antwoorden. Ze zou mij doorverbinden met een andere afdeling. Tot mijn verbazing moest ik bij die dame het hele verhaal nog eens uitleggen. Afijn, die kon alleen maar bevestigend antwoorden dat ik gelijk had. Ze zou het regelen en daarmee zou het opgelost zijn. Wat schetst mijn verbazing. UPC gaat nu beweren dat ik niet voor de borg betaald zou hebben. Toen ik dus CHELLO afsloot in 1999 was dat een van de voorwaarden. Je kreeg 3 maanden CHELLO goedkoper en de installatie was gratis 9muv de fl100,00 borg. Dit is destijds per incasso geregeld. Ik heb altijd per incasso mijn rekeningen keurig op tijd betaald alleen kan ik het niet meer nazien. Maar ik weet zeker dat ik destijds voldaan heb aan hun voorwaarden waarbij ze CHELLO zouden leveren. Mijn vermoeden is dat ze proberen het ophalen in rekening te brengen daar dat destijds geld zou kosten en ik dus zodoende heb besloten aan te geven het zelf terug te brengen. Alleen als ze zelf aanbieden dat ze het modem komen ophalen is dat op hun kosten en niet de mijne.Nu dreigen ze met het afsluiten van mijn TV en incasso. Ik heb de laatste rekening van UPC minus het bedrag van het modem keurig overgemaakt. Kan dit zomaar. Dus eerst zeggen per telefoon dat alles inorde is en dan achteraf middels een rekening blijven aanhouden dat ik hen nog geld schuldig ben.


Mvrgr,


Ben

881 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kevinfl
door kevinfl - Apr 22, 2005 om 21:40
8 Antwoorden / 3 Vragen
0

Beste meneer/mevrouw,


ten eerste hoef je niet bang te zijn voor een incasso want die mogen toch zover nog niets doen.


wel kan ik u aanraden als u rechtsbijstand heeft dit door hun uit te laten zoeken.


ik heb ditzelfde ook met @home en er zit naar wat dreigen van mijn kant eindelijk schot in de zaak.


hopelijk is dit snel bij u ook het geval.


mvg kevin

paars
door paars - Apr 26, 2005 om 12:35
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben er vrij zeker van dat in 1999 de kabel in Rotterdam nog in handen van Eneco was. Van Maart '99 tot November '99 werkte ik bij Eneco internet via de kabel. Vanaf November '99 werkte ik bij bART, één van de providers die samen met Eneco internet via de kabel leverde. Pas begin 2000 heeft UPC de kabel overgenomen en nog iets later in dat jaar is het Chello geworden.


Dus je vergist je: óf je bent bij Eneco internet via de kabel begonnen, in welk geval je zeker géén borg betaald hebt, of je bent in 2000 lid geworden, toen het al Chello was. In dat geval heb je wel borg betaald.


In het laatste geval kan ik je aanraden gewoon regelmatig te bellen met UPC, tot je er iemand treft die het wél voor je oplost...

paars
door paars - Apr 26, 2005 om 12:35
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben er vrij zeker van dat in 1999 de kabel in Rotterdam nog in handen van Eneco was. Van Maart '99 tot November '99 werkte ik bij Eneco internet via de kabel. Vanaf November '99 werkte ik bij bART, één van de providers die samen met Eneco internet via de kabel leverde. Pas begin 2000 heeft UPC de kabel overgenomen en nog iets later in dat jaar is het Chello geworden.


Dus je vergist je: óf je bent bij Eneco internet via de kabel begonnen, in welk geval je zeker géén borg betaald hebt, of je bent in 2000 lid geworden, toen het al Chello was. In dat geval heb je wel borg betaald.


In het laatste geval kan ik je aanraden gewoon regelmatig te bellen met UPC, tot je er iemand treft die het wél voor je oplost...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer