he
door hendrikp_1 Mar 7, 2009 om 19:59
Computers & telefonie

Camcorder beelden overzetten naar laptop

Hallo

Ik wil mijn filmpjes van mijn digitale Sony camcorder overzetten naar mijn laptop,maar die heeft alleen maar aansluitingen voor usb kabels maar die zijn niet te koop in combinatie met mijn camera.Ik moet nu eerst de filmpjes overzetten naar mijn dvd recorder en daarna het schijfje in mijn laptop stoppen en kan het filmpje dan pas bewerken.

Gr Hendrik

4456 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 7, 2009 om 21:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--maar die zijn niet te koop in combinatie met mijn camera--

Dan houd het op lijkt me.

Wat is dan precies je vraag ?

he
door hendrikp_1 - Mar 7, 2009 om 21:53
4 Antwoorden / 8 Vragen

mijn vraag is of er misschien een andere manier is met een adapter o.i.d maar zal wel moeilijk worden.

bedankt

stacey
door stacey - Mar 7, 2009 om 22:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien moet je even het sony type (en/of) specificaties vermelden, wellicht dat iemand dan nog een mogelijkheid weet.

gsm
door gsm - Mar 8, 2009 om 14:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je laptop geen 1394 (firewire) aansluiting heeft dan misschien een PCMCIA, of PCI-express kaartje  ( hangt van type laptop af), met 1394 (= firewire) er in pluggen.

dirck
door dirck - Mar 9, 2009 om 01:32
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zoals GSM al voorstelt kun je een PCMCIA kaartje kopen met Firewire aansluitingen erop, maar er zijn ook speciale USB naar Firewire kabels te koop.

USB naar Firewire Kabel

he
door hendrikp_1 - Mar 9, 2009 om 12:57
4 Antwoorden / 8 Vragen

er zit geen firewire in mijn laptop ingebouwd als ik een cardbus kaart plaats heb ik dan ook gelijk firewire,of is alleen een usb naar firewire kabel dan genoeg?

dirck
door dirck - Mar 9, 2009 om 13:16
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je een cardbus koopt met Firewire aansluitingen er op, dan kun je je camcorder rechtstreeks aansluiten op die cardbus.
Je kunt ze krijgen met 2, 3 of met 4 firewire aansluitingen, maar ze zijn er ook in combinatie met USB 2.0 poorten, dan heb je een cardbus met bijvoorbeeld 2 firewire en 2 usb poorten.

Met zo'n USB naar Firewire kabeltje kun je je camcorder aansluiten op een USB poort, de ene kant van die kabel heeft een USB stekker en de andere kant heeft een Firewire stekker die je op de camcorder aansluit.

Zo'n kabeltje is goedkoper dan een Cardbus.

he
door hendrikp_1 - Mar 9, 2009 om 20:16
4 Antwoorden / 8 Vragen

ik heb bij allerlei winkels gevraagd naar jou aangeven kabel waren nergens te krijgen,heb de kabel inmiddels besteld bij de webwinkel.

iedereen bedankt voor de informatie

dirck
door dirck - Mar 9, 2009 om 21:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Moet wel goed komen.

Ik had nog nooit van deze webshop gehoord, maar ik heb net de shopreviews even bekeken van deze site en die zijn zeer goed, dus waarschijnlijk heb je de kabel morgen of overmorgen al in huis.

tweakers.net/shopreview/6386/yagoda

Groet, Dirck