ha
door hajek46 Jul 24, 2007 om 17:34
Computers & telefonie

Canal Digitaal verhoogt abonnementsprijs met 25%

Ik heb een set top-box van Canal digitaal. Vorig jaar ging daarvan de prijs omhoog van 29,95 naar 39,95. Nu word ik door dat bedrijf alvast gewaarschuwd dat de prijs van 39,95 naar 49,95 gaat. Dat is liefst 25%.

Dat heeft veel weg van willekeur en woeker. Er wordt geschermd met stijgende kosten van commerciële omroepen, maar is dat wel zo?

Welke stappen kunnen tegen dergelijke onredelijke verhogingen worden ondernomen?

1022 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 24, 2007 om 17:46
16946 Antwoorden / 202 Vragen

allereerst te bedenken dat ca 1 1/2 jaar geleden de ontvangst nog gratis was en de set-top box voor betaalprogramma's en service.

Maar ja, dat heb je met een monopolist. Een optie is abonnement opzeggen en de NL zenders via digitenne maar ook dat kost geld. In vergelijking met kabelaars blijft CanDigi redelijk goedkoop.

ma
door markvanloo - Jul 25, 2007 om 14:33
5 Antwoorden / 0 Vragen

Een Google search: http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=HPEA,HPEA:2006-31,HPEA:nl&q=Canal+digitaal+prijzen+gestegen

De hits vliegen je om de oren. Als reden geven ze op "de ontwikkelingen op de markt maakt het noodzakelijk..."blabla.

Ik heb Digitenne, betaal 7.95, dit werd voor nieuwe klanten 9.95 maar opeens nu voor iedereen 6.95. Vreemd, maar ik klaag niet :)

li
door lisette12 - Jul 25, 2007 om 15:06
9 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een decoder met de FTA-zenders:
Vele Duitse, Engelse en Franse zender, BVN, Eurosport

Neem daarbij een DVB-T-decoder voor de FTA-zenders (bij Conrad.nl voor €50), en dat is in Nederland: Nederland 1, 2 en 3 en een of soms twee regionale zenders.

Het enige dat je dan mist is de Nederlandse RTL's, SBS6, NET5.

pe
door pedrovana - Jul 25, 2007 om 16:24
37 Antwoorden / 28 Vragen

CanalDigitaal heeft niet alleen het Set Top Box tarief verhoogd maar ook de zenders Jetix en TMF eruit gehaald en overgezet naar het Basispakket. Dus het Set Top pakket is nu helemaal "uitgekleed".Vervolgens is het tarief voor het basispakket verhoogd van 7,95 Euro p.m. naar 8,95 euro p.m. per 1.8.2007. Nog even en CanalDigitaal prijst zichzelf wel uit de markt!

opuntia
door opuntia - Jul 25, 2007 om 18:59
16 Antwoorden / 3 Vragen

Je kunt het abonnement opzeggen.
Ik heb ook een set top-box van Canal digitaal vanaf 2004.
Eerst betaalde ik € 19,75 per jaar.
In 2005 ging het abonnement naar € 29,75.
In 2006 ging het abonnement naar € 39,75.
Voor 2007 wordt nu € 49,75 gevraagd.
Elk jaar een prijsverhoging van € 10. De eerste prijsverhoging was procentueel gezien het hoogst n.l. 33,6%.
Ik wil niet wachten op een prijsverhoging van 20% en heb daarom het abonnement onmiddellijk opgezegd.
De publieke zenders Ned 1,2,en 3 moet men mij blijven leveren.
Ook alle Free To Air-zenders zijn natuurlijk nog steeds te ontvangen!
Alleen de commerciële Nederlandese zenders ontvang ik na afloop van het abonnement niet meer.

ol
door olympicton - Aug 2, 2007 om 13:39
63 Antwoorden / 16 Vragen

Ik neem aan dat jullie spreken over schotel-ontvangst? Aangezien ik Cnal Digitaal alleen ken van schoel-ontvangst .Ben je gebonden aan Canaal Digitaal? Dat zou dan een monopolie zijn! Neem toch aan dat ik met een andere smartcard-leverancier ook vrij in zee kan gaan??

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2007 om 08:42
16946 Antwoorden / 202 Vragen

olympicton@ CanalDigitaal is de enige! (Met licentie voor uitzenden via Astra 1 2 etc.). Met een buitenlandse smartcard ontvangt u ned 1,2 en 3 niet.

opuntia
door opuntia - Aug 3, 2007 om 18:28
16 Antwoorden / 3 Vragen

olympicton,
Voor de ontvangst van de Nederlandse televisie is er gelukkig niet maar één monopolist bezig.
Wel op de manier waarop men het televisiesignaal aanbiedt.

Voor de satelliet is Canal Digital de monopolist.
Voor digitenne is KPN de monopolist.
Voor de kabel is de lokale aanbieder b.v. UPC de monopolist.

ol
door olympicton - Aug 7, 2007 om 13:16
63 Antwoorden / 16 Vragen

Ik hoorde dat het mogelijk is om de smartcard te "bewerken"zodat je meerdere satelieten en dus zenders kunt ontvangen.Vraag me nog steeds af , of een monopolie op de schotelmarkt wel conform de Europese regels is.Zo kunnen ze ongestraft de prijzen opdrijven , omdat je toch geen keus hebt.Creatieve Hollanders weten daar toch wel raad mee?