ma
door maaw Oct 25, 2004 om 18:07
Computers & telefonie

Canon printer tijdbom!

Ik heb een canon inktjet printer van iets meer dan 2 jaar oud. Prijs destijds ongeveer  €150.- Plotseling krijg ik een foutmelding en kan ik niet meer printen. Blijkt dat de afval tank voor het spoelen van de koppen volgens de electronische teller in de printer vol is. De printer printte echter nog prima voor dat hij blokkeerde.
Ik heb geen andere keus dan de printer naar Canon op te sturen om de printer te resetten en de tank te legen. Kosten €95,- exclusief BTW en verzendkosten!!! Op de vraag of ik de tank zelf kan legen wordt bevestigend geantwoord, maar de printer moet toch opgestuurd worden om de teller te resetten! Ik kan hem dus niet zelf resetten. Ik heb net voor €50.- nieuwe cartridges gekocht omdat niet meteen duidelijk was waarmee de foutmelding te maken had. Die kan ik nu samen met de printer weggooien omdat ik geen ruim €95,- ga investeren in een printer van €150,- welke meer dan 2 jaar oud is.
Blijft de frustratie dat je niet zelf kunt bepalen dat je evt op eigen risico verder wilt printen en dat bij aanschaf niet wordt vertelt dat je na 2 jaar (of mogelijk eerder volgens Canon!) zo'n grote investering moet doen.

Kan dit zomaar? Moet je dit pikken?

Je koopt toch ook geen nieuwe fiets die naar 2 jaar onverwacht op slot springt en alleen door de fietsenmaker van het slot gehaald kan worden na een dure service beurt en nadat hij de banden heeft vervangen omdat deze mogelijk versleten zouden kunnen zijn ???

IK koop in ieder geval nooit meer een Canon printer.......

507 4 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 25, 2004 om 18:35
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo Maaw,

het zou niet moeten mogen, maar de meeste fabrikanten gaan er tegenwoordig van uit dat je een printer niet laat repareren maar gewoon weer een nieuwe koopt, de prijzen zijn inmiddels zo laag dat het een wegwerpartikel is geworden repareren is duurder als een nieuwe kopen het is alleen inderdaad wel vervelend als je net weer hebt geinvesteerd in nieuwe cardridges, het kan inderdaad zomaar en of je het moet pikken, je hebt weinig keus als je weer wilt dat de printer het doet.

succes en groet tuinfreak

ty
door tybris - Oct 25, 2004 om 19:04
13 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, het is een schoftige manier van werken, maar de reparatie van een printer is bijna altijd net zo duur of zelfs duurder dan een printer zelf. Mijn enige advies: koop HP. Die doen het ten minste.

(ik zelf heb ook uitstapjes naar Canon en Epson geprobeerd maar die zijn bijzonder slecht bevallen)

gsm
door gsm - Oct 28, 2004 om 23:19
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Waste Reset /EEPROM Reset Procedure
1: Remove Cartridge
2: Unplug the
AC Power Cord
3: Hold down the RESUME button
4: Release RESUME after
plugging in the AC Power cord.
5: Press the RESUME once within 5 seconds and
release the RESUME .
6: Press and HOLD RESUME for two seconds or more and
release it.
7: Press and HOLD RESUME for two seconds or more and release
it.
8: Press POWER to set data.

gsm
door gsm - Oct 28, 2004 om 23:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kijk anders even hier: http://www.fixyourownprinter.com/printer/16/15284.html