tw
door twentenaar Aug 26, 2005 om 16:24
Computers & telefonie

Cardreader

Ik heb een cardreader gekocht. Nu wil ik van geheugenkaart fotoos halen, maar de computer geeft aan dat hij geen stuurprogramma voor de cardreader kan vinden. Hoe los ik dat op?

466 10 Rapporteer

sk
door skippy2646 - Aug 26, 2005 om 17:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal  gesproken  heeft een  card  reader  nooit  geen  drivers  nodig

Het  is  of  usb 1  of  2   en die  worden door  xp automatische   herkend   Misschien  heb je  nog  98  op je  systeem staan

tw
door twentenaar - Aug 26, 2005 om 17:49
49 Antwoorden / 68 Vragen

Ik kijk op de doos van de cardreader, staat onder andere op geschikt voor Windows SE. Ik heb gewoon windows 98. Is dat het probleem misschien?

freya
door freya - Aug 26, 2005 om 17:54
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ken een Windows ME of Windows 98 SE, maar geen Windows SE. Welke cardreader heb je? Merk en type? Misschien dat we wat voor je kunnen uitzoeken. Freya

tw
door twentenaar - Aug 26, 2005 om 18:09
49 Antwoorden / 68 Vragen

Sorry je hebt gelijk, maar ja ik ben dan ook een digibeet. Op de doos staat:

multiple-slot cardreader, Hopt swappable, USB 1.1 compatible, Windows 98SE,ME,2000,XP compatible, Mac compliant/

Merk is Sweex

freya
door freya - Aug 26, 2005 om 18:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem zal dan waarschijnlijk zijn dat je de gewone Windows 98 hebt en niet de SE (Second Edition) uitvoering. Freya

freya
door freya - Aug 26, 2005 om 18:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo twentenaar,

Als er al drivers nodig zijn, dan zullen die er toch wel bijgeleverd zijn? Zegt de handleiding daar niets over? Kijk anders ook even op de site van de leverancier van de cardreader. Wellicht zijn daar ook nieuwe versie's beschikbaar.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Aug 26, 2005 om 18:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie op de site van www.sweex.nl dat er bij verschillende type's cardreader drivers beschikbaar zijn. Kijk even of jouw type daar tussen staat. Freya

tw
door twentenaar - Aug 26, 2005 om 18:22
49 Antwoorden / 68 Vragen

Oke Freya.

Ik heb intussen de site van sweex gevonden en de vraag voorgelegd. Dank voor de moeite en goed weekend.

freya
door freya - Aug 26, 2005 om 18:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Laat in ieder geval even weten hoe het afloopt.    Freya

dirck
door dirck - Aug 26, 2005 om 20:59
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet welke volgorde je aangehouden hebt, maar bij Windows 98 is
het gebruikelijk dat je eerst de drivers installeerd en dan pas het
apparaat aansluit op de USB.

Vriendelijke groet, Dirck