ir
door irma2 Nov 30, 2004 om 11:11
Computers & telefonie

Casema

wat zijn de ervaringen bij het overstappen van wanadoo ADSL naar casema-kabel internet?

Ons kontrakt bij wanadoo loopt af per 10 september 2005.Onlangs stond er een zeer blije meneer aan de deur om te vertellen dat miv 1 nov 2004 wij konden internetten via de kabel en dat dat alleen maar voordelen had....snelheid en financieel.klopt dat?

227 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag irma2,

Het lijkt me sterk dat je tussentijds zonder kosten van Wanadoo ADSL kunt overstappen naar Casema kabel. Als je tevreden bent met wat je nu hebt zou ik dat maar zo houden. Wanadoo kan zeer vervelend doen als je opzegt. Ook als je dat volgens hun regels doet. Plus, kabel is meestal een stuk langzamer. Je rijdt immers met z'n allen vaak gelijktijdig op de snelweg en dat geeft alleen maar fileleed. Ik zeg maar altijd: hoe blijer de verkoper, hoe slechter de aanbieding. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2004 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo read,

Even een reactie op je opmerking m.b.t. "fileleed" bij kabelinternet. Ik lees in Casemagazine hierover het volgende: "Een aantal mensen is echter in de veronderstelling dat je bij kabel de internetverbinding met je buren moet delen en dat het internet 's avonds langzamer wordt als meer mensen online gaan. Dit is niet het geval. De kabel biedt u net zoals ADSL een eigen, individuele verbinding met het internet".

vr.groet, IvanS

ve
door verwijderd - Dec 3, 2004 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ivan. Je gelooft toch niet dat Casema luid en duidelijk gaat vertellen dat er wèl fileleed is op de kabel ? Hoe komt het dat algemeen bekend is dat fileleed wel degelijk tot de nadelen van de kabel behoort ? Ik heb zelf een jaartje Chello gehad en werd af en toe gek van de lage snelheid, die, volgens Chello, niets met filevorming te maken had. Aan me neus ! Het maakt wel degelijk uit of je een kabelverbinding hebt naast een bejaardentehuis waar niemand internet heeft of een studentenhuis met 200 van die fijne jongens en meisjes 's avonds gezellig gaan internetten. En tussen die twee uitersten moet je het zoeken in tegenstelling tot ADSL waar de 'ellende' pas na de KPN centrale begint. Dus Casema heeft mooi praten maar er klopt weinig van. Neem alleen maar het leuke verkoopverhaal dat miv 1 november geinternet via de kabel kon worden. En Wanadoo pikt de contractbreuk ? Net als Ton zet ik daar een paar dikke vraagtekens bij. Dus vraagsteller moet voorlopig lekker zijn Wanadoo aansluiting houden en zo in juni/juli 2005 eens na gaan denken over de kabel of toch maar liever ADSL. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Dec 3, 2004 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste PML,

Ik ben onmiddellijk bereid om je te geloven. Vandaar dat ik de betreffende tekst letterlijk heb geciteerd zonder van mijn commentaar te voorzien. Helaas kan ik zelf niet beoordelen of hier sprake is van onjuiste verkooppraat van de kant van casema. Zelf gebruik ik wanadoo cable via casema en ben daar niet ontevreden over; ik stel ook geen al te hoge eisen.

vr.groet IvanS

ve
door verwijderd - Dec 4, 2004 om 00:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu is het zo dat met de nieuwe eurodocis netwerken op de coax kabels
dit effect bijna compleet weg is of nihil is geworden. Of je moet echt
letterlijk ieder huis aansluiten en tegelijk online zijn wil je er nog
last van hebben.

Bij ADSL begint het achter de nummercentrale inderdaad en daar noemen
ze het 'overboeking'. In de praktijk merk je het niet altijd nog maar
dat komt vanzelf nu usenet & p2p steeds interessanter worden voor
complete DVD's etc. Dit is ook de reden dat er fair-use of datalimieten
worden gesteld om 'mocht het te erg worden' in te kunnen grijpen.

In priniciepe kunnen ze met de huidige eurodocis netwerken tot een Mbit
of 40 per aansluiting leveren. Dat gaat veel verder dan DSL momenteel.
En als er straks nieuwe DSL technieken worden geintroduceerd is
eurodocis 2.0 er ook klaar voor met 100Mbit+.