stier68
door stier68 Aug 21, 2005 om 19:47
Computers & telefonie

Cd omzetten naar mp3 met Nero

hoi all

Ik heb een cd welke ik wil omzetten naar mp3 formaat op een dvd ( 99 nummers) met behulp van Nero Het lukt mij niet om een instelling te vinden bij nero waar ik dat kan doen. Heeft iemand een oplossing?

met vriendelijke groeten

wim

3461 6 Rapporteer

hoffie1965
door hoffie1965 - Aug 21, 2005 om 20:10
126 Antwoorden / 0 Vragen

heb eigenlijk geen idee of dat wel in Nero zit, maar makkelijkste is om even te googelen naar cdripper, en je zal zien dat je er een heleboel aangeboden krijgt ;-)

sandoor
door sandoor - Aug 22, 2005 om 20:00
36 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Wim,

in nero zit standaard geen decoder voor MP3-formaat, je kunt het er wel
bijkopen. In nero zit wel een functie om van MP3's in 1 keer een audio
CD te branden.

In Windows Media Player versie 10 zit wel een functie die CD's kan rippen naar MP3-formaat.

succes,

Sandoor

zeijen
door zeijen - Sep 25, 2005 om 11:09
13 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer de volgende link maar eens werkt goed.

http://www.mgshareware.com/

Hoop Dat Het Helpt

th
door theo45 - Sep 28, 2005 om 09:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik zelf het programma dbpoweramp music converter. Met dit programma kun music omzetten naar mp3 en naar wave bestanden. Als ik het goed heb kun je dit programma vinden op het internet.

succes

ph
door phinder - Sep 28, 2005 om 09:45
433 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik 't goed begrijp heb je een audio-cd en die wil je omzetten naar mp3 en op een dvd branden ?

Toch even een paar vraagjes:

je zegt dat dit 99 nummers zijn. Zoveel passen er toch niet op een dvd ?

Vind je 99 nummers ( mp3 ) niet wat weinig op een dvd, niet beter een cd gebruiken.

Dan een antwoord: Nero kun je niet gebruiken om te rippen ( omzetten naar mp3 ). Wel kun je uiteindelijk de cd / dvd branden met NERO.

Je zult dus eerst de nummers moeten rippen om ze daarna te gaan branden.
In het verleden gebruikte ik daar nog wel eens: musicmatch voor ( www.musicmatch.com ). Maar andere rippers werken ook prima.
ik weet niet waar je de cd / dvd uiteindelijk in wil afspelen ? Kijk anders ook even of het formaat wma niet wat voor je is. Indien je speler dit kan afspelen is het misschien een idee om dit te gebruiken. Dit scheelt toch flink wat ruimte.

ph
door phinder - Sep 28, 2005 om 09:53
433 Antwoorden / 4 Vragen

sorry, waar ik in mijn 1e vraag dvd zeg, moet dit natuurlijk audio-cd zijn