laszlo1
door laszlo1 Jan 18, 2007 om 17:27
Computers & telefonie

Cd speler verdwenen van laptop

mijn cdrom speler is opeens van mijn laptop verdwenen heb het al verwijderd  en bij het opnieuw opstarrten vind hij geen stuurproggammaas als ik die wil ophalen zegt de pc er is geen nieuwere dan er al is geinstalleerd ben ook al met regedit in de weer geweest maar daar kloppen alle 0 waardes wie heeft hier de oplossing voor alvast bedankt

1573 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 18, 2007 om 17:39
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u kan als u wat handig bent de laptop open maken waar de cdrom speler inzit. Kijk of de bekabeling wel vast zit , waarschijnlijk zit deze wat los en moet deze aangedrukt worden.

Lukt dit niet of heeft u nog garantie op de laptop laat het dan door het bedrijf oplossen waar u deze heeft gekocht

succes, labswans

laszlo1
door laszlo1 - Jan 18, 2007 om 17:48
15 Antwoorden / 11 Vragen

is een oud hp laptoppie garantie is al jaren verstreken heb dat geprobeerd de stekkers aangedrukt maar geen resultaat  en dit geeft hij nu aan met de probleemoplosser maar snap het niet

Een stuurprogramma (service) voor dit apparaat is uitgeschakeld. Er bestaat mogelijk een ander stuurprogramma dat deze functionaliteit biedt. (Code 32)weet je wat dit betekent? het is een toshiba dvd-rom speler sd-c2502

freya
door freya - Jan 18, 2007 om 17:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo laszlo1,

Je zou ook nog eens kunnen proberen om bij Apparaatbeheer niet alleen de CDrom te verwijderen, maar ook de IDE-controller waarop deze is aangesloten. Daarna weer herstarten en opnieuw laten herkennen.

m.vr.gr. Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2007 om 18:18
16894 Antwoorden / 202 Vragen

Naast alle antwoorden, probeer systeemherstel als u xp als besturingsprogramma heeft op een tijdstip dat het probleem zich nog niet voordeed. Helpt het niet, schaden doet het ook niet en het kan helpen.

Anders, via de site van de fabrikant nagaan waar de drivers geladen kunnen worden.

labswans
door labswans - Jan 18, 2007 om 18:22
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Methode 1

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(2, 'resolution');

1.Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOC$$AL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Opmerking Als foutcode 39 wordt weergegeven, is het mogelijk dat naast filterstuurprogramma's van Adaptec ook filterstuurprogramma's van andere fabrikanten zijn toegevoegd aan de waarden UpperFilters en LowerFilters. In dat geval kunt u proberen eerst de filterstuurprogramma's van de andere fabrikanten te verwijderen en te kijken of foutcode 39 niet meer verschijnt als alleen de Easy Creator-filters nog op de computer aanwezig zijn. Als nog steeds foutcode 39, 32 of 31 wordt weergegeven, verwijdert u de waarden Upperfilters en Lowerfilters volledig uit de bovenstaande sleutel.

2.Start de computer opnieuw op.

Methode 2

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(2, 'resolution');
Als foutcode 31 nog steeds wordt weergegeven na het uitvoeren van bovenstaande methode en u nog steeds geen toegang hebt tot cd-rom's, kunt u, wanneer u Media Player versie 7.0 hebt geïnstalleerd, deze versie verwijderen en de laatste versie downloaden en installeren vanaf de volgende Microsoft-website:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/ (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/nl/)

Status

gsm
door gsm - Jan 18, 2007 om 20:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heeft u misschien een branderprogramma verwijderd?
De oplossing:

Een registry key verwijderen die de juiste detectie van de CD of DVD verhindert.

Wees voorzichtig met wijzigingen
in de
registry!

Maak een backup van de key die je gaat wijzigen of nog beter
maak eerst zelf een herstelpunt via Bureau accessoires, Systeemwerkset,
Systeemherstel.
Zie ook:  http://support.microsoft.com/kb/270008

Klik op Start en op Uitvoeren:

Type REGEDIT en druk dan de Enter toets.

In de Register-editor op Deze Computer klikken (1x).

Dan op Bewerken en Zoeken klikken.

Vul in: LowerFilters en druk dan op Enter.

Wacht tot het zoeken stopt.

Kijk of in het rechter venster onder gegevens Dvd-/cdrom-stations staat.

Ga anders door met zoeken (F3 toets)

Indien gevonden klik dan met de rechtermuisknop in de kolom Naam op LowerFilters en klik dan Verwijderen. Zie ook KB/270008

Verwijder ook UpperFilters op dezelfde manier indien deze Naam aanwezig is.

Sluit REGEDIT en Herstart het Systeem op de normale manier via Start

 en Uitschakelen.

Ik
kan me voorstellen dat bovenstaande niet door iedereen graag gedaan
wordt. Het zelfde resultaat kan echter ook bereikt worden met een
programma van Doug Knox.
Ik heb dat zelf echter nooit getest en weet dus niet hoe het resultaat zal zijn! Zie:

CD-DVD repair
Doug Knox

Groet,
GSM

laszlo1
door laszlo1 - Jan 18, 2007 om 20:05
15 Antwoorden / 11 Vragen

als eerste hartelijk bedankt voor al jullie reacties ben het register ingegaan heb de lower en upperfilters verwijderd en na een herstart heeft de laptop de cd\dvd weer gevonden bedankt en hoop dat ik ook ooit  1 van jullie kan helpen het progamma van doug knox werkt niet dus dat hoef je niet te proberen vrolijke groeten laszlo

cb
door cbr1100xx - Oct 15, 2007 om 10:36
1 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor deze supertip!

Het programmatje van bijgevoegde link werkt super!