ak
door akino Jul 29, 2013 om 21:41
Computers & telefonie

Codenummers

Wanneer ben je tóch veilig op internet, "oals hiér bij de vraagbaak van Kassa" terwijl bijna iéderéén jou codenummers en/of codecijfers tóch kan lezen, zoals kort geleden bekend is gemaakt op radio & televisie?

1546 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 29, 2013 om 21:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom denk je dat je op de Kassa site wel veilig zou zijn met, naar ik aanneem, je bedoelt je inlogcode? Als je het over hackers hebt, de (intelligente) kwaadwilligen kunnen op den duur overal in komen als ze dat willen, ondanks je firewalls en alle veiligheidsmaatregelen die je genomen hebt. Dat is al diverse malen aangetoond door het Koninklijk Huis o.a. te hacken (en banken).

valerius-2
door valerius-2 - Jul 29, 2013 om 22:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat is allang zo maar dat IP adres kan je verder niets mee doen dacht ik.

tijger1
door tijger1 - Jul 29, 2013 om 22:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zou een hacker met je inlogcodes van hier kunnen doen? Foute antwoorden geven? (Lol)

Het is uw bankrekening niet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 30, 2013 om 01:02
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@ts Heb jij dan soms iets verbergen?

Dingen zoals PRISM zijn juist goed, wat dacht je van de staatsveiligheid en het uitroeien van kp, allemaal heel belangrijk!

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2013 om 07:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het begint in ieder geval met goede wachtwoorden, dus niet 1234, geboortedatum of naam van je kat ofzo, maar iets met hoofdletters, kleine letters, cijfers, symbolen en geen herkenbare woorden (voorbeeld: Df#7bTq!). En gebruik minimaal acht karakters.

Verder niet overal hetzelfde wachtwoord gebruiken. Voor banken/financiën, internetwinkels en fora (zoals deze site) en overige sites waar je moet inloggen zou je tenminste verschillende wachtwoorden moeten hanteren. Nog beter is elke site z'n eigen, moeilijke, wachtwoord.

Als je hierdoor je wachtwoorden niet meer kan onthouden, dan kan je een wachtwoordbeheerder gebruiken zoals bijvoorbeeld [url=http://passwordsafe.sourceforge.net/][u]Password Safe[/u][/url]. Die staat dan lokaal op je computer, maar moet je toch ook beveiligen met een goed wachtwoord, die je dus wel moet onthouden.

Verder uiteraard je computer goed beveiligen door altijd de laatste updates te installeren en goed anti-virus software te installeren.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 30, 2013 om 09:12
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 30 jul 2013, 01:02]@ts Heb jij dan soms iets verbergen?

Dingen zoals PRISM zijn juist goed, wat dacht je van de staatsveiligheid en het uitroeien van kp, allemaal heel belangrijk!

Ik hoop dat je een grapje maakt! Kijk kp is niet goed, echt niet, maar het doel heilig de middelen niet. Als je denkt dat het echt om kp of terrorisme te doen is dan ben je zo naïef als maar zijn kan. Maar goed, dat is dan je eigen keuze.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2013 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is Kp?

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jul 30, 2013 om 10:46
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 30 jul 2013, 09:24]Wat is Kp?

Iets wat vieze mensen doen met kinderen op foto of film. ik zet de volle naam liever niet op een forum voor consumenten, vind ik niet kunnen.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2013 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is nu duidelijk, daar had ik niet aan gedacht.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 31, 2013 om 15:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op dinsdag 30 jul 2013, 09:12][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 30 jul 2013, 01:02]@ts Heb jij dan soms iets verbergen?

Dingen zoals PRISM zijn juist goed, wat dacht je van de staatsveiligheid en het uitroeien van kp, allemaal heel belangrijk!

Ik hoop dat je een grapje maakt! Kijk kp is niet goed, echt niet, maar het doel heilig de middelen niet. Als je denkt dat het echt om kp of terrorisme te doen is dan ben je zo naïef als maar zijn kan. Maar goed, dat is dan je eigen keuze.
Gelukkig iemand die het helemaal snapt. An sich maak ik geen grapje maar uiteraard is het wel ironisch (alleen had ik dat iets meer mogen aandikken).

Natuurlijk lossen dit soort praktijken deze twee genoemde problemen niet op. Het is inderdaad alleen puur op gericht om burgers te controleren (waarvoor ze zich dus niet schromen om dit over de rug van misbruikte kinderen te doen.. om te vomeren..) . Helaas beseffen veel mensen dit niet en lopen met de gedachte rond "ik heb niets te verbergen" dat heb je wel degelijk jouw eigen privacy namelijk..
Jouw recent genoemde voorbeeld over het opslaan en niet verwijderen van kentekens, bij parkeerautomaten, bewijzen dit ten volste.