nieuwlaatsje
door nieuwlaatsje Sep 30, 2004 om 17:03
Computers & telefonie

Compaq Deskpro EN 550e Overclocken

Ik heb een probleem ik krijg in de bios van mijn Compaq Deskpro EN de processor niet overclocken het is mijn al bekend dat de A-merken al die poespas er hebben uitgehaald. Met tooltjes zoals speed fsb ect. lukt het ook niet weet iemand een andere mogelijk om hem te overclocken ik heb 3 programma's gebruikt voor mijn Pentium III 550E Coppermine. 1 speed fsb. 2 Coolcpu 3 de naam weet ik helaas niet meer. Misschien zijn er ook andere programma's waar het wel mee lukt. Als die er zijn wil ik het graag weten want 550 mhz is voor deze tijd een beetje traag.

358 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nieuwlaatsje,

We hebben het in deze vraag over overclocken ook al eens gehad over overclocken en besproken wat de mogelijkheden zijn.
Een processor van 550 Mhz. is inderdaad een beetje érg traag voor de huidige besturingssystemen en hardware.
Maar hoeveel snelheidswinst verwacht jij te kunnen maken door een CPU te overclocken...?
Ik wil je op voorhand niet teleurstellen maar als je er met extra koeling 700 Mhz. kan uitpersen heb je al geluk, en dit is ook te weinig voor deze tijd.
Als je hoger gaat dan verbrand je processor...

Lijkt het je niet verstandiger om een upgrade-set te kopen (moederbord, nieuwe snelle CPU en RAM-geheugen) voor ongeveer 100 tot 150 euro...?

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb al goede koeling (maar bedankt voor het antwoord nog voor de pentium 1 het is gelukt hij is op 233!) Ik heb er een aerogate ingezet en een case fan op de cpu:

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nGwAAAPsHo1Mezc4mfW9iv8sHb6b*ApCOW2aSl2Eqq68Ci11Qif9dvkUJCMifHN17

http://groups.msn.com/isapi/fetch.dll?action=MyPhotos_GetPubPhoto&PhotoID=nGwAAAMkH5U!6n5RpCyl1AlJLrMUTyQfhTpX3rVrHkYLGABi0DO5MIxeTE7je*dze

De linken volgen naar foto's van mijn koeling

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ziet er goed uit, nieuwlaatsje...!
Ik begrijp dat je het gewoon leuk vind om het maximale uit een processor te halen en dat lukt je goed.
En wat betreft het overclocken van je P3-550 CM, heb je deze informatie op Google al gelezen...?

Enterprise.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar het is wel een Compaq dus ik denk dat ik alleen PLL kan overclocken. Maar de 3 programa's die ik gebruikte ondersteunde mijn pll niet.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welk moederbord zit er in deze PC...?
Meestal kan je vanuit het BIOS overclocken naar 150x5.5=825Mhz.
Dat is al meer dan de 700 die ik voorspelde.

E.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

het is een compaw mobo met bios 686t3

ve
door verwijderd - Sep 30, 2004 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in de programma's die je hebt gebruikt, zoals CPUCool, de PLL niet kan instellen denk ik dat de CPU op dit Deskpro moederbord niet te overclocken is.

Lees ook: I'm using software to raise my FSB

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2004 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal gebruikt compaq moederborden van MSI, dus misschien kunt u een typenummer op dit moederbord vinden (meestal begint deze met MS-    )dan kwestie van zoeken bij MSI voor een BIOS update en misschien heeft u dan meer overklok mogelijkheden.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2004 om 07:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet welk merk moederbord het is er staat alleen Compaq op en een nummer 0400h

en de chipset is 82440BX-ZX

ve
door verwijderd - Oct 4, 2004 om 07:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet alleen niet of u er wat aan heeft

ve
door verwijderd - Oct 4, 2004 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste nieuwlaatsje,

Misschien kun je deze vraag ook eens stellen op www.breekpunt.nl in het forum Hardware.
Dit forum is gespecialiseerd in dit soort computervragen.

Groet,
Enterprise.