of
door ofoj Oct 19, 2005 om 20:38
Computers & telefonie

Compleet pakket

ik ben bezig met het overstappen naar digitale telefoon,t.v en internet.

nu heb ik gehoord dat je bij casema een compleet pakket kan aanschaffen , maar wel zo dat je ook nog analoog naar de t.v kan kijken.

ik ben op zoek naar mensen met ervaringen positief of negatief die mij helpen uit de wirwar van aanbieders te komen

705 4 Rapporteer

vertigo
door vertigo - Oct 20, 2005 om 09:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik kan je niets vertellen over Casema maar wel over het digitale pakket van UPC. Zelf hebben wij thuis een Chello aansluiting, digitale televisie, digitale telefonie en de normale analoge tv aansluiting van UPC.

Dit alles kan door UPC als een 'kortingspakket' aangeboden worden. Onze ervaringen met hun diensten zijn goed. Chello geeft bij ons nooit storing. De up- en downloadlimieten worden bij Chello vaak verhoogd waardoor je hetzelfde blijft betalen voor een grotere capaciteit. Zelf speel ik online vaak een spel en met Chello Easy gaat dat uitstekend. De Chello aansluiting heb ik ook op een router aangesloten. Onze vaste pc met een kabel en onze laptop draadloos. Ook dat gaat perfect. De snelheid van internet gaat echt niet omlaag als beide computers gebruikt worden.

De telefoon werkt ook goed. Dat hebben we nog niet zo lang maar daar hebben we ook nog geen enkele klacht over. Onze digitale ontvanger (voor digitale tv) wordt binnenkort door UPC vervangen voor een nieuw apparaat wat 5.1 geluid geeft bij tv zenders en klaar is voor de toekomst. (meer zenders en zelf cameraposities selecteren bijvoorbeeld). Digitale tv kan ik overigens wel aanraden. Het beeld is kristalhelder als dvd-kwaliteit. Het beeld is echt superstrak en je hebt nu al ongeveer 70 tv zenders waar je uit kunt kiezen en ik meen evenzoveel radiozenders. (die je dan over je tv kunt beluisteren).

Als er een probleem is dan heb ik dat vaak zelf veroorzaakt doordat ik iets veranderd heb op mijn pc of iets met het modem van de digitale tv heb gedaan. Als ik dan UPC moet bellen om de zaak weer even te resetten dan kun je wel eens langer dan 5 minuten aan de telefoon zitten maar dat neem ik dan voor lief. Bij de UPC servicepunten krijg je vaak ook goed antwoord dus dat is ook makkelijk.

Okee, ik hoop dat ik je hier wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Succes ermee!

Gr. Patrick

megaman
door megaman - Oct 31, 2005 om 21:01
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben op 05 oktober overgegaan naar casema voor internet, digitale telefoon en digitale TV (gratis decoder als je het hele pakket in één keer neemt.)

Tot nu toe ben ik uitermate tevreden, alles werkt naar behoren. Monteur kwam op de afgesproken tijd en heeft alles gratis geinstalleerd. Internet is snel, telefoon is goed/normaal en digitale TV is haarscherp met vele mogelijkheden en snufjes. Ook prijstechnisch ben ik tevreden.

Casema verontschuldigt zich voor een paar kinderziektes in hun nieuwe klantensysteem en heeft daarom het normale telefoontarief voor de klantenservice aangepast naar lokaal tarief (1 eurocent p.m. als je met een vast toestel belt.) Ik heb nu twee keer gebeld met een vraag over mijn TV abonnement en had binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn welke mij erg netjes te woord heeft gestaan en goed geholpen.

ko
door koedijkjvd - Nov 13, 2005 om 22:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb sinds 2 maanden internet, TV en telefoon via de kabel van Casema / Wanadoo.

TV&radio(via de decoder digitaal) maar ook analoog zoals het was.

WERKT PERFECT!

ma
door masterdam - Dec 2, 2005 om 21:24
1 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo werk jij daar.

gr. Rudolf Pfalz