jasperwis
door jasperwis Jan 4, 2009 om 20:57
Computers & telefonie

Compter update

Hallo,

Ik heb mijn computer nu een jaar of 2 en wil hem nu weer een beetje versnellen. Wat kan ik het beste bijkopen?

Ik heb een asus P5LD2 Se moederbord.  Daarop heb ik 1,5 gb werkgeheugen zitten. Voor de rest zit er een intel Pentium D 930 3,0GHz 800MHz 4Mb s775 Box op. Er zit een beeldkaart op van:    Peak X1300 256MB PCI-e.

Gr jasper

926 16 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jan 4, 2009 om 21:07
1163 Antwoorden / 60 Vragen

hmmm.....   uw computer zou ruim 2x zo snel moeten zijn als de mijne....    ....en ik heb niet de indruk dat ik een trage computer heb. Tenzij u de allernieuwste high-tech-games speelt.

Ik zou beginnen met opruimen van spyware, en dat soort zaken. Verder zou u snelheid kunnen winnen door uw harde schijf te defragmenteren.

jasperwis
door jasperwis - Jan 4, 2009 om 21:27
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik maak gebruik van TuneUp Utilities 2009. tuneup-software

Dus als het goed is mijn computer gedeframanteerd. tog vind dat mijn computer de laaste tijd tog trager is geworden.

holpen
door holpen - Jan 5, 2009 om 00:08
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande lezende vermoed ik dat er weinig effectieve snelheidswinst meer te behalen valt door "iets bij te kopen". Je kunt opwaarderen naar bijvoorbeeld 3GB geheugen - of als je Vista draait wellicht 4GB - maar of dat heel veel effect zal hebben...
Het bovenstaande relaas lezend vermoed ik dat het systeem langzamerhand een beetje "volloopt", wat op de een of andere manier vaak gebeurt met systemen die langere tijd hebben gedraaid, allerlei hulpprogramma's ten spijt.
Meestal helpt het om in zulke gevallen Windows opnieuw "schoon" te installeren, dat betekent wel dat je C-schijf dan leeg moet. Zorg van tevoren dat alle drivers voorhanden zijn. Maak backups van de documenten en overige data die je wilt behouden (denk ook aan e-mailadressen en mailtjes; deze kun je meestal exporteren en na herinstallatie dan opnieuw importeren).

jasperwis
door jasperwis - Jan 5, 2009 om 10:12
55 Antwoorden / 20 Vragen

3 weken terug werd mij dat ook geadviseerd dus heb ik dat gedaan. Hij was in het beging wel weer wat sneller. Maar nu ik al mijn programma`s die ik gebruik er weer opgezet heb is hij weer trager geworden net zo traag als voorheen. Maar de procesor is snel genoeg ? En de beeldkaart ?

gr Jasper

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 10:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Begrijp ik het goed dat u de harde schijf 3 weken geleden geformatteerd heeft? En heeft u XP of Vista; voor Vista is 1,5 GB geheugen aan de lage kant.

Reageren alle programma's traag of bijv. alleen bij internet/email.

Welke beveiligingsprogramma's heeft u in gebruik?

holpen
door holpen - Jan 5, 2009 om 11:07
1416 Antwoorden / 0 Vragen

In dat geval lijkt het mij aannemelijk dat er een of ander programma behoorlijk wat rekenkracht opslokt. Waarschijnlijk iets wat in de achtergrond draait. Ik denk dat daar eerder gezocht moet worden.

jasperwis
door jasperwis - Jan 5, 2009 om 13:49
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik werk met Windows XP media center edition 2005. Ik heb hem 3 weken geleden geformateerd en opnieuw geinstalleerd. Ik maak gebruik van Avg 8.0.200. Voor de rest staat meestal msn en Alt.binz aan. Ook draaid een deel van nero 9 mee. De computer is vooral traag met als ik een programma open.

Gr jasper

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 14:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Al uitgeprobeerd wat er gebeurd als je Alt.binz en/of Nero 9 (1 voor 1 even proberen) afsluit. Werken de programma's dan sneller?

Zou ook nog een probleem met het geheugen kunnen zijn; testen met http://www.memtest86.com/ (2e download van boven (Windows))

Het totale geheugen is verder voldoende.

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 14:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hoezo een schoonmaakbeurt?? De boel is net 3 weken geleden geformateerd.

jasperwis
door jasperwis - Jan 5, 2009 om 14:32
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb wat gedownload.

Wat moet ik dan precies gaan doen ? Ik ben niet echt een held in Engels.

gr jasper

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 14:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Bestand kopiëren naar bootable diskette . De p.c. moet dan opstarten vanaf de diskette. De opstart volgorde moet je wijzigen in de BIOS, tenzij dit al goed staat natuurlijk.

Test een nachtje laten draaien.

jasperwis
door jasperwis - Jan 5, 2009 om 15:17
55 Antwoorden / 20 Vragen

ik heb alleen geen diskette in mijn computer zitten. Kan het ook via usb ?

labren
door labren - Jan 5, 2009 om 15:21
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zie dat U windows media centre gebruik , dat is een heel onstabiel progamma, dat media centre staat op de achtergrond te werken en vertraagt de computer, dat is een bekend probleem van media centre, als U dat media centre niet of nauwelijks gebruikt zou ik advieseren het eraf te gooien en een gewone windows XP er op te zetten, en de meeste tv kaarten die bij media centre geleverd worden vertragen de computer ook, ze blijven namelijk zoeken naar update van tv progamma,s en een vervanger om tv te kijken op U pc is nero home dat werkt beter.

birdies
door birdies - Jan 5, 2009 om 15:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, maar dan moet je deze versie hebben: Download
- Pre-Compiled EXE file for USB Key (Pure DOS)

Je kan ook deze versie nemen en dan branden op CD
Download
- Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)

ed
door edwkok - Feb 11, 2009 om 23:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook kan helpen om in het zoek menu van windows msconfig in te tikken nu kan de opgestart programmas kan je aan of uitklikken en proberen of hij dan start. Sommige services kan je ook uitzetten.

Als je waaghals bent kan de map opstarten en de services uitzetten.

Ook help het om een moderne videokaart te kopen Geforce 9600 of 9800 of de ati4850.

Misschien kan je processor een klein beetje overclocken in de bios. http://tweakers.net/productreview/3522

Dat scheelt.