co
door condor Aug 15, 2010 om 10:17
Computers & telefonie

Computer start niet meer op

Na het spelen van een spelletje van Zylom ging mijn computer ineens over op een blauw scherm. Ik heb al van allerlei kreten voorbij zien komen: iets met shlwapi.dll, NTFS niet schoon, controleren index $I30 in bestand 46351 en kan entrypoint van procedure CreateFileMapPingW niet vinden in DLL-bestand KERNEL32.dll. Ik werk nog met Windows XP. Heb het net weer geprobeerd in de veilige modus. Kwam tot het bureaublad en was al blij maar ineens weer een blauw scherm met: er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen. Wat nu?

10343 64 Rapporteer

peedee
door peedee - Aug 15, 2010 om 10:33
96 Antwoorden / 10 Vragen

Ik meen me te herinneren dat je met de CD van WinXP kan opstarten en na een poosje dan een keuzescherm krijgt. Hier kan je kiezen om Windows te repareren.

Om van CD op te kunnen starten zul je misschien eerst in de BIOS iets moeten aanpassen. Anders blijft je computer maar van de hardeschijf opstarten. Meestal kom je in de BIOS door Del of F2 in te blijven drukken bij het opstarten van de computer.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 10:39
33 Antwoorden / 16 Vragen

@peedee: Helaas heb ik een Dell computer en daar zat dus Windows XP al op. Ik heb hier geen CD bij gekregen. Nu moet ik dus proberen om een CD-ROM met Windows XP te pakken zien te krijgen. Kan ik Windows XP dan op een externe harde schijf zetten met mijn laptop en dan de computer op laten starten via de externe HD?

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 10:43
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Ik heb hier geen CD bij gekregen. ...........Vreemd, kreeg altijd Windows + drivers cd er bij geleverd. Weet je 't zeker? De Dell cd heeft een paarse kleur.

Een andere cd dan die van Dell gaat niet werken volgens mij.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 11:03
33 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb er wel eentje van Works en van de monitor maar die van Windows zit er niet bij. Op het blauwe scherm stond ook: STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0x8051BEC7, 0xF8CAAA60, 0xF8CAA75c) Dus als ik Windows XP op de externe HD installeer, zou ik de computer toch niet op kunnen starten? Moet ik wel eerst in de BIOS kunnen komen...

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 11:06
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Merk pc's leveren allang geen aparte windows cd/dvd meer. Alles staat op een verborgen partitie en bij de eerste keer opstarten wordt gevraagd een cd/dvd aan te maken. Ik neem aan dat er de site van Dell wel meer te vinden is. De kans is groot dat er een bootsector probleem is.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 11:18
33 Antwoorden / 16 Vragen

Als ik de computer gewoon laat opstarten dan krijg ik: het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd... Het type bestandssysteem is NTFS. Het volume is niet schoon. Daarna: CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)... De bestandscontrole is voltooid. CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)... Dat stopt bij 10%. Daarna: Bezig met herstellen van fout in index $130 voor bestand 62730, en bezig met sorteren van index enz. Dan stopt alles.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 11:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.............Merk pc's leveren allang geen aparte windows cd/dvd meer...........

Paar maanden geleden nog een nieuwe Dell p.c. aangeschaft, is geleverd met wincd + drivers c.d.

Met Alt F4 breng je de p.c. terug naar de fabrieksinstellingen, ben je wel alles kwijt als je niets op de ext. harde schijf hebt opgeslagen (bestanden, programma's, updates). Betekent dat je alles opnieuw moet installeren. Is wel een allerlaatste optie.

Misschien staan de instellingen al goed in de bios; je kunt het altijd proberen. Maar een win cd heb je in ieder geval nodig om je probleem op te lossen.

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2010 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@condor,

Vwb je probleem: probeer dit eens:

Gebruik het hulpprogramma Laatste bekende juiste configuratie om de werking van Windows XP te herstellen
Als Windows niet wordt gestart, probeert u Windows XP te herstellen met de functie Laatste bekende juiste configuratie. Ga hiervoor als volgt te werk:

1. Start de computer opnieuw op en druk op F8 wanneer Windows wordt gestart. Het Windows-menu Geavanceerde opties wordt geopend.
2. Gebruik de pijltoetsen om Laatste bekende juiste configuratie (de laatste instellingen die goed werkten) te selecteren en klik op OK.
3. Als een opstartmenu wordt weergegeven, selecteert u met de pijltoetsen de optie Microsoft Windows XP en klikt u op OK.

Windows XP start uw computer nu op met behulp van de registergegevens die zijn opgeslagen tijdens de laatste keer dat u de computer afsloot.

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 13:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Edrick, gaat niet werken er is een bootsector beschadigd of overschreven. Eerste wat ts kan doen is op de site van Dell de info halen en wellicht is het euvel daar bekend en is er een tool te downloaden om dit probleem op te lossen.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 13:07
33 Antwoorden / 16 Vragen

In de veilige modus krijg ik eerst een zwart scherm met een knipperend streepje, met beperkte internetverbinding (of zoiets) start hij op tot aan het bureaublad. Daarna een blauw scherm. Bij "laatst bekende juiste configuratie" begint hij met opstarten en heel snel daarna weer het bekende blauwe scherm met de tekst: er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Kan het ook iets met het geheugen te maken hebben? Voordat ie de geest gaf zag ik een geel driehoekje rechts onderin met iets over virtueel geheugen.

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 13:15
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Kan zijn dat er een geheugen defect is geraakt, in de bios kun je de optie check memory aanzetten dan wordt het geïnstalleerde geheugen gecontroleerd. Zal wel heel toevallig zijn maar is mogelijk.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 13:33
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.Off-topic:
...........vooral als iemand kost wat kost gelijk wil halen. ...........

Wat bedoel je hiermee? Die wincd? Die heb ik in mijn bureaulade liggen, hoor.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 13:44
33 Antwoorden / 16 Vragen

Ik kan in de BIOS niets vinden van "check memory". In de linkerkolom staat wel Memory Info maar rechts staat alleen: None of these fields are changeable.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 13:46
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zijn de problemen soms begonnen na de maandelijkse (afgelopen dinsdag) windowsupdate? Welk servicepack is geïnstalleerd?

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 13:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@birdies het betreft niet dit topic maar het algemene. Is dus niet voor jou bedoeld.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 14:00
33 Antwoorden / 16 Vragen

@Birdies: SP3 is geinstalleerd en ook de update van dinsdag. De problemen begonnen op vrijdag de 13de...

co
door condor - Aug 15, 2010 om 14:07
33 Antwoorden / 16 Vragen

Ik heb ook gezocht op de website van Dell. Daar staat een heel duidelijk verhaal over de blauwe schermen en de daarbij behorende foutmeldingen en oplossingen. Bijvoorbeeld: update het systeem-BIOS naar de nieuwste versie.Of: Verwijder alle programma's die u recentelijk hebt geïnstalleerd en herstel alle drivers die u recentelijk hebt geïnstalleerd. Ja, maar hoe doe ik dit dan als ik bij alle mogelijke opstartmogelijkheden een blauw scherm krijg?

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 14:35
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Ja, maar hoe doe ik dit dan als ik bij alle mogelijke opstartmogelijkheden een blauw scherm krijg?.........

Met een wincd. Is de enige mogelijkheid.

Volgens mij heb je maar 3 opties:
1. Win cd lenen en hopen dat deze (andere) versie geaccepteerd wordt.
2. Contact opnemen met Dell voor aanschaf v.e. win cd (lukt alleen als je de p.c. recentelijk gekocht hebt)
3.. Alt F4 terug naar fabrieksinstellingen.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 14:41
33 Antwoorden / 16 Vragen

Iedereen bedankt voor het meedenken. Helaas is mijn computer alweer vijf jaar oud... En als ik nou Windows XP op een externe hd zet en dan daar vanaf opstart, is dat mogelijk?

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 14:44
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=condor schreef op zondag 15 aug 2010, 14:41]Iedereen bedankt voor het meedenken. Helaas is mijn computer alweer vijf jaar oud... En als ik nou Windows XP op een externe hd zet en dan daar vanaf opstart, is dat mogelijk?

1. Welke Dell heb je? Heb hier nog een Dell WinXP liggen, maar moet dan wel overeenkomen met jouw model.
2. Alles is te proberen, te verliezen heb je niets.

ro
door ron530 - Aug 15, 2010 om 14:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Een pc van 5 jaar oud hoeft niet afgeschreven te zijn. Windows op een externe gaat niet werken, drivers pikken dat niet. Als niets meer werkt leen een xp cd rom en begin helemaal overnieuw. Probleem is wel het valideren want dat gaat met de code op de pc niet meer lukken. Zal je toch een nieuwe licentie aan moeten vragen. Zijn wel trucjes voor maar die mag ik niet vertellen.

co
door condor - Aug 15, 2010 om 14:53
33 Antwoorden / 16 Vragen

Er staat: XPS/Dimension 400/9150. Heb je hier iets aan?

edrick3
door edrick3 - Aug 15, 2010 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo condor,

Misschien kun je hier nog iets mee.

Suc6

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 15:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=condor schreef op zondag 15 aug 2010, 14:53]Er staat: XPS/Dimension 400/9150. Heb je hier iets aan?

Ja, ik heb hier wel iets aan, maar jij helaas niet. Want dat was mijn vorige Dell en die heb ik verkocht met bijbehorende c.d.'s.

Zou toch even de moeite nemen met Dell contact op te nemen voor de c.d. en je kunt eventueel ook op Marktplaats een adv. plaatsen voor de bij jouw Dell Dimension 9150 behorende windows cd.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 15:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Blijft vreemd dat jij de c.d.'s niet hebt/had en ik wel. (Zat in een groen gekleurd Microsoft mapje in cellofaan.)

co
door condor - Aug 15, 2010 om 15:32
33 Antwoorden / 16 Vragen

@edrick3: bedankt, dat ga ik straks uitgebreid lezen.
@birdies: Windows 98 heb ik hier nog wel liggen maar die van Windows XP kan ik echt niet vinden. Misschien toch nog even de zolder op om daar te zoeken. Je weet maar nooit. Ik kan me ook niet meer herinneren of ik hem wel gehad heb. Maar als jij hem wel hebt... Die van mij is van 2005. Ga morgen Dell bellen.

birdies
door birdies - Aug 15, 2010 om 15:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Succes! Voordat je belt je factuur met benodigde gegevens boven water toveren + je servicetag (zit op p.c. geplakt aan zij- of achterkant).

co
door condor - Aug 15, 2010 om 15:42
33 Antwoorden / 16 Vragen

Bedankt. Ik had die Service Tag al gebruikt op de website van Dell om mijn gegevens boven water te krijgen. Daar stond ook de datum bij wanneer ik hem had gekocht. Misschien hebben ze bij Dell hier ook genoeg aan. Nogmaals iedereen bedankt voor alle moeite! Als ik wat meer weet dan meld ik dit hier.

alarm1233
door alarm1233 - Aug 16, 2010 om 14:18
74 Antwoorden / 4 Vragen

ff een antwoordje van mij
na wat ik hier lees is er een fout in je bootsector geslopen,het gebeurt wel eens bij laptops na het bewerken of spelen van een bestand(spel dus) dat er een trojaans paardje is mee binnengeslopen , niet erg is zo verholpen je windows herstelt zichzelf wel .
bij opstarten f8 indrukken bij sommigge laptops is dat f1 of f2
je krijgt dan het menu van windows te zien met allerlei opties
opstarten veilige modus en dergelijke. probeer eens de optie te gebruiken foutopsporigmodus .
namelijk ik heb dit probleem al dikwijls gehad en opgelost , daarna zou je laptop het weer moeten doen.
grts

co
door condor - Aug 16, 2010 om 14:48
33 Antwoorden / 16 Vragen

Het is trouwens geen laptop die het niet meer doet. Daar werk is juist nu op. Alle mogelijkheden die ik heb geprobeerd werken niet. Veilige modus niet, met netwerkmogelijkheden kom ik tot aan het bureaublad, laatst bekende juiste configuratie enz. allemaal na enige tijd een blauw scherm, ook de foutopsporingsmodus. De enige die het doet is de veilige modus met opdrachtprompt. Maar hoe moet ik dan verder?

aragon
door aragon - Aug 16, 2010 om 14:59
106 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien ook een suggestie,

Als alle voorgaande aangedragen oplossingen echt totaal geen uitkomst bieden, dan rest er helaas maar een oplossing: herinstalatie, niet leuk, maar toch.
Dit kan op twee manieren; met de originele Win cd, die je kennelijk niet hebt, jammer, of, mits er een verborgen partitie op de hdd staat.

Om deze partitie aan te kunnen spreken moet je tijdens het opstarten een bepaalde F-toets ingedrukt houden om deze partitie te zien.
Voor deze opstart procedure kun je het beste met Dell contact opnemen; is vaak voor sommige computers verschillend.

Ik hoop dat je er uit komt,
Veel succes,

En, er kan ook nog een hardware component in je computer stuk zijn, dan wordt het een ander verhaal.

geer56
door geer56 - Aug 16, 2010 om 15:00
100 Antwoorden / 9 Vragen

Waarschijlijk heeft dat spel een crack en dat word als virus gezien bovendien zitten er vaak echte virussen in doie spelen. Maar als je een DELL hebt dan zit er een reparatie partitie op die de pc weer terug zet zoals hij was boven dien kan dat ook via de hulp van DELL of de virus leverancier. sterkte

karinpetersstam
door karinpetersstam - Aug 16, 2010 om 15:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het valt ons op dat als wij zylom spelletjes downloaden ook van alles opeens zwart/blauw wordt.

wat er aan de hand is weten we niet maar het is niet heel erg handig. wij starten de computer dan maar opnieuw op en dan gaat het wel goed..

jansje
door jansje - Aug 16, 2010 om 15:31
131 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo

ik speel ook de spelletjes van ZYlom,
daar hoort geen cd bij, je krijgt een mail, met je bestelnummer

maar dat terzijde, heeft u wel java geInstalleerd??

co
door condor - Aug 16, 2010 om 15:47
33 Antwoorden / 16 Vragen

@birdies: Ik heb Dell gebeld en de cd-rom van Windows XP wordt gratis opgestuurd. Van begin 2005 tot ergens in 2006 hebben ze er geen cd-rom bij gedaan dus ik had hem echt niet. Nu maar afwachten en hopen dat ik er dan uitkom.

birdies
door birdies - Aug 16, 2010 om 17:15
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Even nagekeken: mijn Dimension 9150 had ik gekocht in mei 2006. Jij hebt de p.c. blijkbaar eerder gekocht. Wel netjes dat ze de cd even op sturen. Met ondersteuning van de c.d. kun je in ieder geval opstarten en Windows repareren.

Wat uitleg over diverse opdrachtregels kun je hier, klik vinden (bijv. sfc /scannow, let op de spatie na sfc)

Hoop dat het gaat lukken.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Aug 16, 2010 om 23:45
34 Antwoorden / 11 Vragen

Het gekke is, dat mijn pc op een gegeven moment ook de kluts kwijtraakte , want er zat een trojan horse in een van de Zylom spelletjes.
Heb ik er door iemand die meer verstand van pc's heeft dan ik, er uit moeten laten halen.
Voordat ik nu een Zylom spel speel, haal ik eerst AVG er doorheen zodat het mij niet een tweede keer gebeurd.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 00:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is nou juist de zwakke kant van AVG, die herkent dat soort narigheid wat minder goed.

Mocht inderdaad een trojan hier de oorzaak van zijn, dan moet er wel wat aan te repareren zijn, zelfs zonder herinstallatie. Denk aan MBAM bijv.

Echter, ik hou de mogelijkheid van een defect op de harde schijf nog even open. Je kunt HDD Regenerator gebruiken om te laten scannen en indien deze een defect ziet, wordt er 1 bad sector gerepareerd per run in free mode. Betaalde versie doet alles in 1 keer.

labren
door labren - Aug 17, 2010 om 01:44
862 Antwoorden / 0 Vragen

na alles even doorgelezen te hebben , je hebt een virus binnen gehaalt dit wordt een schone herinstallatie want je windows is beschadigt die krijg je nooit meer aan de gang

ba
door bart1967 - Aug 17, 2010 om 09:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Zylom staat er om bekend dat dat problemen geeft bij computers
zitten heel vaak virussen bij
Het beste is windows er helemaal opnieuw instaleren bij dell zit er vaak een verborgen recovery petitie waar al je drivers staan
heb je geen windows maar wel een serial vindows nummer wil ik je er ook nog wel mee helpen

co
door condor - Aug 17, 2010 om 09:54
33 Antwoorden / 16 Vragen

@edwardus: hoe kan ik hem laten scannen als ik alleen maar een blauw scherm heb of de dosprompt? Bij het blauwe scherm kan ik de computer niet eens normaal uitzetten.
@bart1967: Ik heb bij Zylom een FunPass en had het spel al diverse keren gespeeld. Ik kreeg wel als ik het spel af wilde sluiten een melding van onvoldoende virtueel geheugen. Bedankt voor het aanbod maar ik krijg Windows XP opgestuurd via Dell.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 11:55
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt de pc ook laten opstarten van een ander opstart-medium, bijvoorbeeld een bootable CD of USB stick. HDD Regenerator wil dat zelfs voor je maken, als je het tenminste op een andere pc downloadt en opstart.

co
door condor - Aug 17, 2010 om 12:07
33 Antwoorden / 16 Vragen

@edwardus: Dus ik kan Windows XP op een externe hd zetten en dan vanaf die hd opstarten? En dan natuurlijk in de BIOS even veranderen dat ie van de hd moet opstarten.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 12:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee niet op een externe hd zetten. Óf je laat HDD Regenerator draaien óf je herinstalleert XP op de interne disk (of allebei mag ook).

co
door condor - Aug 17, 2010 om 12:37
33 Antwoorden / 16 Vragen

Maar kan ik dan wel als ik via de externe hd opstart mijn interne hd benaderen? Ik wil proberen om foto's en documenten eraf te halen.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 13:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Vermoedelijk wel, alleen opstarten vanaf een USB disk is niet zo gebruikelijk, je kunt dit ook doen met bijv. een Linux LiveCD (bijv. Ubuntu), is sowieso af en toe erg handig om in huis te hebben.

co
door condor - Aug 17, 2010 om 14:18
33 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe kom ik aan Ubuntu en welke versie moet ik dan hebben, 10.10? En dan zelf branden of op laten sturen.

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 14:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat je wilt. Ik zou gewoon naar http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download gaan en downloaden.
Je kunt gewoon zelf een CD maken (USB stick kan evt. ook).

co
door condor - Aug 17, 2010 om 15:09
33 Antwoorden / 16 Vragen

Ik blijf vragen hoor! Bij nummer 1: Kies ik voor 32 of 64-bit, Moet ik kiezen voor Ubuntu Windows Installer. Bij 2: klik ik USB-stick aan en bij To create it, I will be using Windows of Ubuntu?

Redacteur
door Redacteur - Aug 17, 2010 om 16:01
1073 Antwoorden / 62 Vragen

Beste experts,

Wij hebben een aantal reacties uit dit topic verwijderd. Wij verzoeken jullie dringend om enkel on topic te reageren.

Met vriendelijke groet,

Kassa-online

edwardus
door edwardus - Aug 17, 2010 om 17:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Moeilijk is het niet. Bij 1, Kies voor 32-bit - Recommended for most users.
De pc waarop je dit doet is vermoedelijk ook WIndows? Dan kies je bij 2 ook Windows.

sy
door sylviadew - Aug 17, 2010 om 18:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat het je lukt. Zylom garandeert dat de spelletjes save zijn, maar dat is niet zo, er komt wel vaker een virus mee.

co
door condor - Aug 19, 2010 om 21:17
33 Antwoorden / 16 Vragen

@birdies: de cd van Windows XP is binnen maar ik heb er nog niets mee gedaan.
@edwardus: Ik heb mijn schoonzoon een cd van ubuntu laten branden. Op mijn laptop werkt het uitstekend maar op mijn computer, waar het dus hard nodig is, krijg ik een foutmelding. Iets van: [3.636878] kernel panic - not syncing: Fatal exception in interrupt. Wat betekent dat nu weer?

edwardus
door edwardus - Aug 19, 2010 om 21:45
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat wijst toch in de richting van een hardware defect. Zonder exacte informatie is het moeilijk te zeggen wat er nou precies aan de hand is, maar ik denk wel dat er een verband is tussen deze melding en de oorspronkelijke melding die in je vraag is vermeld. Het zou raadzaam zijn om de harddisk eens goed te laten testen op fouten, bijv. door HDD Regenerator zoals ik op blz. 3 ook schreef. Een ander programma waar ik zelf nog geen ervaring mee heb maar wel goede verhalen over hoor is TestDisk.

co
door condor - Aug 19, 2010 om 21:52
33 Antwoorden / 16 Vragen

Maar hoe kan ik die harddisk dan laten testen als ik alleen maar blauwe schermen krijg? Zelfs via de dosprompt krijg ik bij chkdsk bij 2 van 3 een foutmelding.

edwardus
door edwardus - Aug 19, 2010 om 22:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het niet de harddisk maar wat anders, bijv. het RAM geheugen of een I/O controller.

co
door condor - Aug 19, 2010 om 22:48
33 Antwoorden / 16 Vragen

Ik weet het echt niet. Hoe kan ik hier dan achter komen? Moet ik hem toch wegbrengen of iemand erbij halen?

birdies
door birdies - Aug 19, 2010 om 22:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Heb je de kast wel eens open gehad om stof te verwijderen?

co
door condor - Aug 19, 2010 om 22:54
33 Antwoorden / 16 Vragen

Nee, nog nooit stof verwijderd...

birdies
door birdies - Aug 19, 2010 om 23:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=condor schreef op donderdag 19 aug 2010, 22:54]Nee, nog nooit stof verwijderd...

Dan wordt het de hoogste tijd dat de kast eens open gemaakt en stofvrij gemaakt wordt. Als de ventilatoren vol met stof zitten, kunnen allerlei onderdelen oververhit raken en daardoor niet meer goed werken.

Gebruik daarvoor een zachte kwast en ga met beleid te werk. Dus niet als een bootwerker, om het zo maar te zeggen.

Meer info kun je hier, klik vinden.

birdies
door birdies - Aug 19, 2010 om 23:26
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Wel de stroom eerst van de p.c. afhalen natuurlijk. Als je helemaal geen kennis van zaken hebt, misschien dan een familielid of kennis?

co
door condor - Aug 26, 2010 om 11:13
33 Antwoorden / 16 Vragen

Er zat nauwelijks stof in, dat viel echt 100% mee. Ben ook met Ubuntu aan de gang geweest maar daar wilde hij ook niet mee opstarten. Mijn laptop wel. Nu heeft mijn schoonzoon hem meegenomen. Hij gaat kijken wat er van de harde schijf te redden valt. Ik zou ook wel een nieuwe computer willen kopen maar het belangrijkste is toch dat ik de gegevens van mijn hd kan redden. Het kan even duren maar ik hou jullie op de hoogte. Nogmaals bedankt voor alle tips/hulp.

co
door condor - Sep 9, 2010 om 10:56
33 Antwoorden / 16 Vragen

Laatste nieuws: Er waren een aantal bestanden waar windows mee opstart beschadigd. Helaas ben ik wel al mijn mailtjes en e-mailadressen kwijt. Degene die de bestanden van de harde schijf heeft gehaald dacht dat de mailtjes ook via webmail nog beschikbaar waren. Bij Outlook Express dus niet. Die staan gewoon op de hd. Ach, wel een erg grote schoonmaak maar misschien was dat wel nodig...
Op naar het volgende probleem: SP3 kan niet geïnstalleerd worden.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken en alle goede adviezen.

edwardus
door edwardus - Sep 9, 2010 om 11:03
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de inhoud van de harde schijf nog wel hebt, dan kun je ook je emails en adressen nog wel redden. Er zijn genoeg recovery opties voor Outlook Express zolang je de .dbx files nog in handen hebt. Het addressbook staat in een .wab bestand.