ch
door cheburashka Feb 5, 2006 om 18:18
Computers & telefonie

Computer ziet de CD-ROM en de CD-brander niet meer

Mijn computer ziet opeens zijn eigen CD-ROM station en de later ingebouwde CD-brander niet meer. Bij het opstarten van de PC staat er bij primary en secundary slave e.d. "none". Ook de Windows Verkenner ziet deze stations niet meer (Ik heb sinds een paar maanden Windows XP, Engelstalige versie).

Onlangs nog heb ik de firmware van mijn brander en mijn Nero OEM geupdate, omdat de brander met CD daarin niet open ging. Na het updaten ging het prima met de brander en ging de lade vanzelf open na branden. Opeens is het nog erger dan het was.

Ik weet totaal niet wat ik moet doen. Ik heb beide stations hard nodig en net nu kan ik ze niet meer gebruiken.

Kan iemand mij a.j.b. stap voor stap uitleggen wat ik preciet moet doen? Zelf kom ik er niet uit (Heb bij System in Hardware gekeken bij Device Manager, maar word er niet wijs van.

Bij voorbat dank,

Cheburashka

922 4 Rapporteer

gsm
door gsm - Feb 5, 2006 om 18:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Cheburashka,

Het probleem is waarschijnlijk ontstaan door de firmware wijziging.
Hierdoor is het in feite een ander station geworden en klopt het detectie filter van Windows niet meer.
Dit probleem kan vaak verholpen worden door een wijziging in de registry aan te brengen. Wees wel voorzichtig met wijzigen in de registry!

De oplossing:

Een registry key verwijderen die de juiste detectie van de DVD verhindert.

Klik op Start en op Uitvoeren:

Type REGEDIT en druk dan de Enter toets.

In de Register-editor op Deze Computer klikken (1x).

Dan op Bewerken en Zoeken klikken.

Vul in: LowerFilters en druk dan op Enter.

Wacht tot het zoeken stopt.

Kijk of in het rechter venster onder gegevens Dvd-/cdrom-stations staat.

Ga anders door met zoeken (F3 toets)

Indien gevonden klik dan met de rechtermuisknop in de kolom Naam op LowerFilters en klik dan Verwijderen.

Verwijder ook UpperFilters op dezelfde manier indien deze Naam aanwezig is.

Sluit REGEDIT en Herstart het Systeem op de normale manier via Start

 en Uitschakelen.

Als dit niet helpt, dan zou ik Nero verwijderen en daarna eventueel opnieuw installeren.

Succes gewenst,
GSM

gsm
door gsm - Feb 5, 2006 om 20:34
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie ook:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;314060

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2006 om 20:55
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Misschien is het ook een idee om via het configuratiescherm, hardware naar nieuwe hardware te laten zoek - en vervolgens opnieuw ingesteld te krijgen.

In ieder geval kan via eigenschaoppen (aanklikken rechtermuis in bureaublad) tabblad hardware worden gecheckt of apparaten goed werken. Zo niet, dan wordt dat aangegeven en als het goed is met de mogelijkheid tot herstel.

Succes,

Gerrit

ja
door jazz22 - Feb 11, 2006 om 23:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Al eens in de computer gekeken of de IDE kabel van je CDrom's

er wel goed inzit?