Ar
door Aron87 Jun 13, 2019 om 19:02
Computers & telefonie

Contract

Mijn vriendin heeft in 2015 bij T-Mobile in de winkel een tablet gekocht. Hierbij heeft zij, zonder het zelf te beseffen, een abonnement afgesloten (internet 500 MB). Zij is er recent achter gekomen dat dit abonnement loopt en afgeschreven wordt van de rekening. Ze kan zich niet herinneren hiervoor getekend te hebben. Inmiddels hebben we contact gehad met T-Mobile. Daar geven ze aan niets te kunnen doen, omdat er een contract is getekend. Als we vervolgens vragen om dit contract in te zien, kan dat. Maar dan moeten we een bedrag betalen, zodat T-Mobile het contract kan opsturen. Mag dit op deze manier gebeuren? Want dit is natuurlijk een grote drempel om dit contract (getekend) op te vragen.

6177 13 Rapporteer

jo
door jorisw - Jun 13, 2019 om 19:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

4 jaar lang de bankafschriften niet gecontroleerd? Daar zou ik me eerst eens druk over gaan maken.

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2019 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze kan toch inloggen bij T-mobile? Dan kan ze alles bekijken.

Maar ik zou eerder de bankafrekeningen van de afgelopen jaren controleren, wie weet wat er nog meer geincasseerd wordt, waarvan zij zich niets kan herinneren.

diumenge
door diumenge - Jun 13, 2019 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vier jaar lang ongemerkt een abonnement betalen en je dan druk maken over het moeten betalen om een contract in te zien? Hoeveel vragen ze daar overigens voor?

Hoe kan je trouwens een tablet kopen en dan ongemerkt een abonnement daarbij afsluiten? Heeft ze het data-abonnement op die tablet ook gebruikt?

Th
door Thijs124 - Jun 13, 2019 om 20:33
289 Antwoorden / Vragen

Mobiel, simkaart?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 13, 2019 om 22:24
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat is dan het risico als er zonder het zelf te beseffen??? en overeenkomst blijkt te zijn afgesloten. Inmifddels is het 2019 en evena;ls andere reacties die al zijn gegeven: er dus in ongeveer 4 jaar niets van gemerkt?
Afgezien daarvan, wat is dan de grote drempel in de zin van: wat vraagt T-Mobole dan aan kosten?
Daarbij komt ook nog het fenomeen dat zij het dus zonder het zelf te beseffen wel in 2015 een overeenkomst moet hebben ontvangen.

Het lijkt mij dat hier ook nog sprake is van de aankoop van een (niet anti amnesie) tablet als aanbieding bij een overeenkomst met T-Mobile dus in die zin op afbetaling.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2019 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bedoelt u niet amnesie?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 13, 2019 om 22:51
16869 Antwoorden / 202 Vragen

scherp gezien!

Th
door Thijs124 - Jun 14, 2019 om 09:29
289 Antwoorden / Vragen

T-mobile is een telefoon aanbieder, geen pc verkoper.Wat kostte die tablet? Dit lijkt op een koppelverkoop waarbij de internet verbinding het belangrijkste doel van de verkoper was. Of altijd die verbinding gebruikt en zich niet bewust dat er een internet verbinding (nodig) is? Kijk de rekening en contracten na. Eventueel de dataverbinding opzeggen of verlengen voor de actuele prijs van 2019.

Gr
door Grunn1 Jun 14, 2019 om 10:23
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In die tijd (paar jaar geleden) werden door telefoon winkels tablets aangeboden waar een simkaart in kon en dezen werden dan ook verkocht in combinatie met een data abbonement. Heeft niks met koppelverkoop te maken maar meer vergelijkbaar als een telefoon met abbo. Heb destijds zelf een ipad gehad met de mogelijkheid om sim kaart te plaatsen, deze had toen als voordeel dat er een navigatie chip in zat die niet in de standaard ipad zat. Ik had er geen abbo maar je kan en kon wel een alleen data abbo afsluiten.

maffy1948
door maffy1948 - Jun 14, 2019 om 11:31
45 Antwoorden / 0 Vragen

Ze kan het nu toch opzeggen met een maand, ze heeft toch langer als een jaar of twee jaar contract weg. Stil verlengen mag ook niet dus hebben ze bericht gestuurt.Dus weet niet waar het probleem zit.

Gr
door Grunn1 Jun 14, 2019 om 16:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Na het aflopen van een vaste overeenkomst hoeft er geen bericht gestuurd te worden want het abbo gaat automatisch over in een contract voor onbepaalde tijd die inderdaad maandelijks opzegbaar is.

hans57
door hans57 - Jun 14, 2019 om 11:32
16 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk wel raar als je pas 4 jaar later er achter komt dat je zo'n contrac heb En ik kan begrijpen dat T Mobiel een vrgoeding vraagt om dit contract uit het archief te halen Maar bij T Mobiel kan je toch ook zelf kijken wat voor abonnement je heb bij Mijn T-Mobiel

Gr
door Grunn1 Jun 14, 2019 om 16:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Maar daar is niet het getekende contract te zien.

mo
door mof - Jun 14, 2019 om 13:50
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dat mag t mobile. Mits het een redelijk bedrag is. Als uw vriendin in 2015 een contract zou hebben afgeslotten wordt er al die tijd geld afgeboekt. Uw vriendin had al veel eerder kunnen reageren. Als pas na vier jaar commentaar komt kan t mobile ervanuitgaan dat het contract met mwederzijds instemming is afgesloten.

1paul
door 1paul - Jun 14, 2019 om 14:13
3161 Antwoorden / 0 Vragen

zij maken kosten voor U dus die mogen ze in rekening brengen...

kontrakt kan trouwens maandelijks opgezegd worden na afloop van de vaste termijn...

lo
door lopaka - Jun 14, 2019 om 16:01
70 Antwoorden / 47 Vragen

Slapen doen we s’nachts

Gr
door Grunn1 Jun 14, 2019 om 16:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En sommigen overdag maar wat heeft dat met de vraag te maken?

ja
door jan24 - Jun 14, 2019 om 17:55
109 Antwoorden / 4 Vragen

Je kunt op Mijn T-Mobile wel zien wat voor contract je hebt, maar TS wil mogelijk het getekende contract zien, omdat TS betwijfelt of er wel een handtekening onder staat. Waar Epcot ook al aan refereert.
Wel blijft het vreemd, al verbaas ik mij hier nergens meer over, dat TS schijnbaar nog niet heeft gereageerd op vragen en opmerkingen die hier zijn geplaatst.

panter22
door panter22 - Jun 14, 2019 om 18:36
6599 Antwoorden / Vragen

Je vriendin heeft in 2015 een tablet op afbetaling gekocht inclusief abonnement,
Ze heeft 4 jaar voor het abonnement betaald aan T- mobile en ze weet nergens van.
Na 2 jaar was de tablet afbetaald en ze bleef elke maand het abonnement betalen. Dat viel niet haar niet op.
Ze heeft in die 4 jaar nooit enig bericht gehad van T-mobile over het abonnement.
En nu wil ze het abonnementsgeld van 4 jaar terug als blijkt dat ze het contract niet getekend heeft.
En je denkt dat zij dit kan eisen?
Info:
https://www.sprout.nl/artikel/juridisch/7-beproefde-manieren-om-van-een-contract-af-te-komen