el
door elsdankers May 26, 2012 om 19:56
Computers & telefonie

Cookies

Hoe moet ik cookies verwijderen ? Graag stap voor stap BVD Els DAnkers

4790 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

- extra
- internetopties
- algemeen
- browsergeschiedenis en cookies verwijderen.

ve
door verwijderd - May 26, 2012 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

cococat schreef op zaterdag 26 mei 2012, 20:00: - extra
- internetopties
- algemeen
- browsergeschiedenis en cookies verwijderen.

Bij vista haal je gelijk ook de wachtwoorden weg.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 02:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Els,

[url=http://www.google.nl/search?q=cookies+verwijderen][u]Op deze website kun je precies lezen hoe je dit moet doen[/u][/url]

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke browser? Bij IE gaat het makkelijker dan bij Firefox!

Fijne zonnige zondag! En maandag! Gr. Gisela

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 26 mei 2012, 22:15:
cococat schreef op zaterdag 26 mei 2012, 20:00: - extra
- internetopties
- algemeen
- browsergeschiedenis en cookies verwijderen.

Bij vista haal je gelijk ook de wachtwoorden weg.

Ja, dat vind ik ook irritant, moet je overal weer opnieuw weer je wachtwoorden gaan invullen (waarvan ik de helft ben vergeten)

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zondag 27 mei 2012, 10:15:
valerius-2 schreef op zaterdag 26 mei 2012, 22:15:
cococat schreef op zaterdag 26 mei 2012, 20:00: - extra
- internetopties
- algemeen
- browsergeschiedenis en cookies verwijderen.

Bij vista haal je gelijk ook de wachtwoorden weg.

Ja, dat vind ik ook irritant, moet je overal weer opnieuw weer je wachtwoorden gaan invullen (waarvan ik de helft ben vergeten)

En dat is dus de reden waarom ik de geschiedenis en de cookies niet verwijder bij Firefox. Ik heb geen zin om elke dag weeer alle inlogs op te zoeken of sites die ik gisteren bezocht heb weer opnieuw te gaan zoeken. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen! Beslis zelf en wees voorzichtig met wat je doet!

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan je gewoon uitvinken zoekster. Een keer even onder de motorkap kijken en het is klaar. Dan wis je alles behalve de wachtwoorden.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wist de wachtwoorden niet, maar de cookies met de wachtwoorden. Als je je browser de wachtwoorden laat onthouden, dan hoef je niet alles opnieuw te typen.

Een aan te bevelen add-on is Do Not Track Plus. Werkt voor meerdere browsers.

Je kan ook het veelgenoemde CCleaner gebruiken om je cookies te wissen. Daarbij kan je aangeven welke cookies je wil behouden.

ve
door verwijderd - May 27, 2012 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit allemaal nieuw voor je is dan staat hier een handige handleiding

succes

ve
door verwijderd - May 28, 2012 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet alleen kun je cookies verwijderen maar ook de zgn LSO`s supercookies ik had geen idee dat die bestonden en je dus ook in de gaten kunnen houden of in ieder geval er vraagtekens bij gezet worden......
Deze haal ik weg met een add-ons voor firefox, de naam is betterPrivacy 1.68.
Trouwens weet niet eens meer waar ik het tegenkwam, kan best ook bij Kassa geweest zijn of Radar of gewoon via de add-ons, maar ik kwam de fantastische add-ons tegen om die irritante reclame in zijn algeheel kwijt te raken........dit gaat met de volgdende add-ons voor firefox: Adblock plus 2.0.3.
Kan heel goed zijn dat hij er ook is voor andere browsers, men moet maar ff er op googlen.
Maar ik krijg nu tenminste erg rustige websites te zien en zie nergens meer die vervelende ( vaak ook nog bewegende arg) reclames.........wat een rust voor mijn ogen lol......
Hiep hiep hoera voor de add-ons Jippie hahahahaha

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ook nog de addon Ghostery installeren, die blokkeerd de beruchte trackercookies waarmee je surfgedrag mee gevolgd wordt. Op deze pagina 2 stuks: addThis en NedStat. Er zijn sites waar je soms tot 12 trackercookies tegen kom. Wachtewoorden altijd door FF op laten slaan en onder opties geen cookies van derden accepteren.
Zo komt men niet echt veel over je te weten.

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

ghostery is echt goed en ik heb ook nog de abp blocker!

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

mieke474 schreef op dinsdag 29 mei 2012, 21:24: ghostery is echt goed en ik heb ook nog de abp blocker!
kooikers schreef op dinsdag 29 mei 2012, 14:18: Dan ook nog de addon Ghostery installeren, die blokkeerd de beruchte trackercookies waarmee je surfgedrag mee gevolgd wordt. Op deze pagina 2 stuks: addThis en NedStat. Er zijn sites waar je soms tot 12 trackercookies tegen kom. Wachtewoorden altijd door FF op laten slaan en onder opties geen cookies van derden accepteren.
Zo komt men niet echt veel over je te weten.
Dank jullie voor al de tips en als er nog meer zijn lees ik ze graag.

ps Ik heb van pure frustratie nog een account aan moeten maken want via die andere surfgirl kon ik er echt niet meer opkomen, ondanks dat alles klopte.
Ben ook met dit account uren bezig geweest om in te loggen en als het dan lukte, gaf de website weer aan dat ik uitgelogd was als ik hier een reactie wilde geven.
Kortom als dit weer gebeurd en ik niet terug reageer, dan neem dan maar aan dat het inloggen/reageren niet meer lukt en ik ga echt niet nog een account aanmaken lol
Thanks allemaal!!!

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

surfgirl2 schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:15:
mieke474 schreef op dinsdag 29 mei 2012, 21:24: ghostery is echt goed en ik heb ook nog de abp blocker!
kooikers schreef op dinsdag 29 mei 2012, 14:18: Dan ook nog de addon Ghostery installeren, die blokkeerd de beruchte trackercookies waarmee je surfgedrag mee gevolgd wordt. Op deze pagina 2 stuks: addThis en NedStat. Er zijn sites waar je soms tot 12 trackercookies tegen kom. Wachtewoorden altijd door FF op laten slaan en onder opties geen cookies van derden accepteren.
Zo komt men niet echt veel over je te weten.
Dank jullie voor al de tips en als er nog meer zijn lees ik ze graag.

ps Ik heb van pure frustratie nog een account aan moeten maken want via die andere surfgirl kon ik er echt niet meer opkomen, ondanks dat alles klopte.
Ben ook met dit account uren bezig geweest om in te loggen en als het dan lukte, gaf de website weer aan dat ik uitgelogd was als ik hier een reactie wilde geven.
Kortom als dit weer gebeurd en ik niet terug reageer, dan neem dan maar aan dat het inloggen/reageren niet meer lukt en ik ga echt niet nog een account aanmaken lol
Thanks allemaal!!!

Het is en blijft een probleem...het INLOGGEN!!! Waar wij het al eerder over hadden, ga naar inloggen en dat geeft de site natuurlijk niet aan. Kun je 2 dingen doen: F5 tot vervelens toe, of...wat ik doe, ga dan even naar een hoofdonderwerp en terug naar het item, dus een tussenstap maken, dan geeft de site aan...uitloggen ipv inloggen! Rechtstreeks inloggen via een item of een nieuwsbrief kan niet, dat weten we onderhands. Ik ben het soms ook zat en daarom reageer ik ook minder:-( Wanneer wordt er eindelijk iets aan gedaan:-( Succes!!!