wiliewortel
door wiliewortel Nov 25, 2005 om 21:40
Computers & telefonie

Data kabel

ik heb vandaag een datakabel gekocht, op de hcc dagen. Nu kan het niet geinstaleerd worden. Onder apparaatbeheer word deze aangegeven als: USB-UART Controler. Het is voor mijn Sony Ericsson t230. Op de datakabel zelf staat: SE T610, maar volgens de verkoper ook geschikt voor de T230.

Dus: de kabel word wel aangegeven onder apparaat beheer, maar werkt niet. Er staat een geel uitroepteken en vraagteken bij, wat betekent dat het niet goed geinstalleerd is. Ook op de site van sony ericsson waren geen drivers te vinden.

Kan AUB iemand mij helpen met drivers ??

686 7 Rapporteer

dirck
door dirck - Nov 26, 2005 om 12:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Zat er bij die datakabel niet een kleine cd-rom waar de drivers op staan? Die hoort er in principe wel bij te zitten.

Anders kun je altijd nog een losse cd-rom bestellen die bij je datakabel hoort.

wiliewortel
door wiliewortel - Nov 26, 2005 om 13:18
14 Antwoorden / 3 Vragen

ja, er zat een cd-tje bij, maar hier staat alleen programma's op. geen driver voor het installeren van de kabel

freya
door freya - Nov 26, 2005 om 13:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo williewortel,

De datakabel zelf heeft ook geen drivers of software nodig. Je hoeft voor je printerkabel toch ook geen drivers te installeren? Om te beginnen zou ik onder apparaatbeheer de USB-UART Controller eens verwijderen en de PC opnieuw opstarten. Vlotte kans dat die dan weer goed is. (zonder aangesloten datakabel)

Verder zou ik op die CD-rom van de datakabel eens rondzoeken naar handleidingen of tekstbestandjes om te controleren of die datakabel wel geschikt is om te gebruiken met jouw telefoon.

Als dat zo is kun je de software van die CD eens installeren. Meestal worden dan ook de drivers voor de datacommunicatie met je telefoon geinstalleerd. Begin de installatie altijd zonder de aangesloten kabel en telefoon. Het installatieprogramma geeft meestal wel aan wanneer je die moet aansluiten.

m.vr.gr. Freya

dirck
door dirck - Nov 27, 2005 om 00:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry Freya, maar een datakabel heeft wel degelijk drivers nodig.

Als ik mijn Siemens datakabel in een USB poort steek, (datakabel heb ik
overigens niet geinstalleerd omdat ik hem nooit gebruik), dan krijg je
de "Wizard Nieuwe Hardware Gevonden" en dan moet je de cd-rom in de
computer doen en installeerd hij de drivers voor de datakabel en daarna
kun je de telefoon aansluiten en de software installeren.

Als je de USB kabel van een printer of digitale camera aansluit dan
gebeurt er niet eerder iets dan dat je de printer of camera op die
kabel aansluit, dit dus in tegenstelling tot de datakabel.

dirck
door dirck - Nov 27, 2005 om 01:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook nog een mooie link voor je gevonden.

http://stores.ebay.nl/gsm-winkel/Datakabel-installatie.html

En nog een link naar de Drivers

Succes.

freya
door freya - Nov 27, 2005 om 11:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@dirck: oke, dat was ik bij het gebruik van datakabels nog niet eerder tegengekomen. Zo zie je maar weer, je leert er elke dag wel weer wat bij...;-) Freya

wiliewortel
door wiliewortel - Nov 28, 2005 om 14:42
14 Antwoorden / 3 Vragen

helaas, deze drivers had ik zelf ook al gevonden, maar ze werken niet. Windows geeft aan dat de benodigde software niet is gevonden. Ik heb het al een een aantal andere usb-poorten gebrobeert, maar helaas zonder resultaat.

In iedergeval bedank voor de tips die binnen zijn gekomen,
BEDANK ALLEMAAL!