De batterij van mijn Xiaomi Note 8 pro is sinds update naar MIUI12 na paar uur ver leeg. Wie kan helpen?
De batterij van mijn Xiaomi Note 8 pro is sinds update naar MIUI12 na paar uur ver leeg. Toestel is pas 8 maanden oud.
Na 6 uurtjes zit ik al ver onder de 50% terwijl hij zelfs in vliegtuigstand staat en dus heel beperkte functionaliteit heeft.
Voor die update kon ik, met alles open, er bijna een hele dag op werken.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of heeft iemand een idee of ik iets fout doe?
Een mogelijkheid is ook dat er door de update en aantal apps zijn bijgekomen die extra energoie zijn gaan vragen en die kunt u dan, neem ik aan, uitzetten.
Mijn advies: neem contact op met de verkoper of mogelijk nog beter zie deze info over batterij ervaring in de community.:
The Redmi Note 8 Pro battery is pretty good if you’re not using the highest screen brightness settings all the time. It comes with an 18W charger and it also supports USB-PD and Quick Charge 4.0. In my testing, Xiaomi’s claims of a full charge in two hours were spot on. That’s not great, but it’s not terrible.
Redmi Note 8 Pro review: Four cameras where one would do en deze? https://c.mi.com/global/forum-2234-1.html
En toch maar weer: let op het feit dat het plaatje dat u benut als avater autersrechtelijk is beschermd! Zie deze m.b.t. mogelijk consequenties bij gebruik op dit openbare forum: https://imu.nl/auteursrecht-uitleg/
Vertel me aub hoe ik het plaatje weghaal. Mij lukt het niet! Nergens persoonlijke gegevens te vinden.
U kunt de avater vervangen via 'mijn profiel' en dan 'bijwerken'.
Heel stevige klus.... heb het veranderd maar zie nog steeds het oude plaatje.
Al uitgelogd en opnieuw ingelogd?
Laat ons even weten als het lukt door uit- en in te loggen en als je je cache hebt verwijderd. Mocht het niet lukken, mail dan even naar kassa-online@bnnvara.nl en dan kijken we er verder naar.
Groet!
Danny
Het is inmiddels gelukt zie ik. :-)
Groet!
Danny
Enkele tips uit de link:
- verwijder bloatware (vooraf geïnstalleerde apps die u niet gebruikt;
- voer een harde reset uit na de update (altijd aanbevolen);
- MIUI-optimalisatie uitschakelen;
- schakel automatisch contrast in instellingen uit;
- schakel Super Wallpapers uit en schakel over naar statische achtergronden;
Dit zijn slechts enkele van de manieren waarop u het probleem kunt omzeilen. Maar zoals ook aangegeven door de moderatoren van het Mi Gemeenschap, het probleem is veel breder en de skin-ontwikkelaars werken eraan om het probleem op te lossen.
https://nl.xiaomitoday.it/miui-12-battery-drain-testimonianze.html
Ik ben dus niet de enige.
Nee, zeker niet maar het is bekend en denk dat er wel wat aan gedaan zal worden zoals mogelijk een andere update.
Het eerste wat u kan proberen is de telefoon naar fabrieks-instellingen terug te zetten.
{WAARSCHUWING: u verliest dan wel alle data die er nog op staat. maak een backup voordat u dit doet}
Als u daarna het probleem alsnog heeft, kunt u kijken in powermanagment welke apps op de achtergrond veel energie/batterij gebruiken.
Voorlopig helaas geen optie. Staat teveel op en dat moet ik eens rustig uitzoeken.
Als u na installatie een backup op de computer heeft gemaakt met de software van Xiaomi dan
kunt u deze terug zetten.
Kunt u aangeven of het inmiddels is gelukt op basis van gegeven aanwijzingen?
Plaatje veranderen is verdomd lastig. Ik heb een ander geplaatst maar zie nog steeds het oude.
Met de Xiaomi heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden. Voorlopig doe ik het met een extra powerbank.
Is dit geen garantiegeval? Xiaomi is in de fout gegaan.
Heeft u de reactie gezien die zojuist is geplaatst onder mijn eerdere opmerking?
Laat ons even weten als het lukt door uit- en in te loggen en als je je cache hebt verwijderd. Mocht het niet lukken, mail dan even naar kassa-online@bnnvara.nl en dan kijken we er verder naar.
Groet!
Danny
U kunt via deze link verderop zonodig ook nog een vraag stellen.
https://www.handleidi.ng/xiaomi/redmi-note-8-pro/handleiding
Ik had dezelfde ervaring met Mijn Samsung. Ik heb daarna een afspraak gemaakt bij Samsung. Daar bleek dat er een App niet goed geupdat was en de gehele dag probeerde iets te doen wat niet lukte. Kijk even bij batterij gebruik welke app zoveel energie gebruikt. Dan kan je daar misschien wat mee doen.
N.a.v. uw reactie : 'Met de Xiaomi heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden. Voorlopig doe ik het met een extra powerbank.
Is dit geen garantiegeval? Xiaomi is in de fout gegaan'. kunt u best gelijk hebben maar gelijk hebben is toch vaak iets anders dan het ook krijgen.
Hoe dan ook dient u m.b.t. gebreken aan een product zich te wenden tot de verkoper. Verhaal halen bij de Chinese fabrikant zal m.i. erg lastig zijn (in gebreke stelling).
Ook als er sprake is van een update lijkt het mij dat de verkoper daarover benaderd dient te worden die dan zou moeten zorgen voor een oplossing maar dan zou er hoe dan ook sprake moeten zijn van meerdere klachten.
M.b.t. uw eventuele rechten, opnieuw recht hebben is niet altijd het ook krijgen,
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Ps. ik heb de redactie geïnformeerd m.b.t. uw probleem om de avatar te veranderen. (Adres kassa-online@bnnvara.nl)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Bcc failliet tv stuk binnen garantie
Kan ik dit ergens verhalen, Of rechtstreeks bij SONY?/ Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer