mathijs_b
door mathijs_b Mar 28, 2021 om 17:28
Computers & telefonie

De batterij van mijn Xiaomi Note 8 pro is sinds update naar MIUI12 na paar uur ver leeg. Wie kan helpen?

De batterij van mijn Xiaomi Note 8 pro is sinds update naar MIUI12 na paar uur ver leeg. Toestel is pas 8 maanden oud.

Na 6 uurtjes zit ik al ver onder de 50% terwijl hij zelfs in vliegtuigstand staat en dus heel beperkte functionaliteit heeft.

Voor die update kon ik, met alles open, er bijna een hele dag op werken.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Of heeft iemand een idee of ik iets fout doe?

6508 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 28, 2021 om 17:35
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Een mogelijkheid is ook dat er door de update en aantal apps zijn bijgekomen die extra energoie zijn gaan vragen en die kunt u dan, neem ik aan, uitzetten.

Mijn advies: neem contact op met de verkoper of mogelijk nog beter zie deze info over batterij ervaring in de community.:

 The Redmi Note 8 Pro battery is pretty good if you’re not using the highest screen brightness settings all the time. It comes with an 18W charger and it also supports USB-PD and Quick Charge 4.0. In my testing, Xiaomi’s claims of a full charge in two hours were spot on. That’s not great, but it’s not terrible.

Brand: Redmi

Redmi Note 8 Pro review: Four cameras where one would do   en deze? https://c.mi.com/global/forum-2234-1.html

 En toch maar weer: let op het feit dat het plaatje dat u benut als avater autersrechtelijk is beschermd! Zie deze m.b.t. mogelijk consequenties bij gebruik op dit openbare forum: https://imu.nl/auteursrecht-uitleg/

mathijs_b
door mathijs_b Mar 28, 2021 om 20:02
641 Antwoorden / 77 Vragen

Vertel me aub hoe ik het plaatje weghaal. Mij lukt het niet! Nergens persoonlijke gegevens te vinden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 29, 2021 om 09:49
16859 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt de avater vervangen via 'mijn profiel' en dan 'bijwerken'.

mathijs_b
door mathijs_b Mar 29, 2021 om 19:58
641 Antwoorden / 77 Vragen

Heel stevige klus.... heb het veranderd maar zie nog steeds het oude plaatje.

Donuts
door Donuts Mar 29, 2021 om 20:11
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Al uitgelogd en opnieuw ingelogd?

Redacteur
door Redacteur Mar 30, 2021 om 10:33
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Laat ons even weten als het lukt door uit- en in te loggen en als je je cache hebt verwijderd. Mocht het niet lukken, mail dan even naar kassa-online@bnnvara.nl en dan kijken we er verder naar.

Groet!

Danny

Redacteur
door Redacteur Mar 30, 2021 om 11:32
1055 Antwoorden / 62 Vragen

Het is inmiddels gelukt zie ik. :-)

Groet!

Danny

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 28, 2021 om 18:01
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Enkele tips uit de link:

  • verwijder bloatware (vooraf geïnstalleerde apps die u niet gebruikt;
  • voer een harde reset uit na de update (altijd aanbevolen);
  • MIUI-optimalisatie uitschakelen;
  • schakel automatisch contrast in instellingen uit;
  • schakel Super Wallpapers uit en schakel over naar statische achtergronden;

Dit zijn slechts enkele van de manieren waarop u het probleem kunt omzeilen. Maar zoals ook aangegeven door de moderatoren van het Mi Gemeenschap, het probleem is veel breder en de skin-ontwikkelaars werken eraan om het probleem op te lossen

https://nl.xiaomitoday.it/miui-12-battery-drain-testimonianze.html

mathijs_b
door mathijs_b Mar 29, 2021 om 19:58
641 Antwoorden / 77 Vragen

Ik ben dus niet de enige.

sjjoppy
door sjjoppy Mar 29, 2021 om 20:30
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, zeker niet maar het is bekend en denk dat er wel wat aan gedaan zal worden zoals mogelijk een andere update.

mi
door miennaamishaaz - Mar 28, 2021 om 18:19
725 Antwoorden / 1 Vragen

Het eerste wat u kan proberen is de telefoon naar fabrieks-instellingen terug te zetten.
{WAARSCHUWING: u verliest dan wel alle data die er nog op staat. maak een backup voordat u dit doet}

Als u daarna het probleem alsnog heeft, kunt u kijken in powermanagment welke apps op de achtergrond veel energie/batterij gebruiken.

mathijs_b
door mathijs_b Mar 29, 2021 om 19:59
641 Antwoorden / 77 Vragen

Voorlopig helaas geen optie. Staat teveel op en dat moet ik eens rustig uitzoeken.

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Mar 28, 2021 om 19:15
98 Antwoorden / 1 Vragen

Als u na installatie een backup op de computer heeft gemaakt met de software van Xiaomi  dan
kunt u deze terug zetten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2021 om 09:54
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Kunt u aangeven of het inmiddels is gelukt op basis van gegeven aanwijzingen?

mathijs_b
door mathijs_b Mar 29, 2021 om 20:07
641 Antwoorden / 77 Vragen

Plaatje veranderen is verdomd lastig. Ik heb een ander geplaatst maar zie nog steeds het oude.

Met de Xiaomi heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden. Voorlopig doe ik het met een extra powerbank.

Is dit geen garantiegeval? Xiaomi is in de fout gegaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 30, 2021 om 11:20
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u de reactie gezien die zojuist is geplaatst onder mijn eerdere opmerking?

DOOR REDACTEUR 30 MRT. 2021 OM 10:33
923 ANTWOORDEN / 62 VRAGEN

Laat ons even weten als het lukt door uit- en in te loggen en als je je cache hebt verwijderd. Mocht het niet lukken, mail dan even naar kassa-online@bnnvara.nl en dan kijken we er verder naar.

Groet!

Danny

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 29, 2021 om 10:33
7194 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt via deze link verderop zonodig ook nog een vraag stellen.
https://www.handleidi.ng/xiaomi/redmi-note-8-pro/handleiding

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Mar 29, 2021 om 13:36
104 Antwoorden / Vragen

Ik had dezelfde ervaring met Mijn Samsung. Ik heb daarna een afspraak gemaakt bij Samsung. Daar bleek dat er een App niet goed geupdat was en de gehele dag probeerde iets te doen wat niet lukte. Kijk even bij batterij gebruik welke app zoveel energie gebruikt. Dan kan je daar misschien wat mee doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 30, 2021 om 09:38
16859 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. uw reactie : 'Met de Xiaomi heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden. Voorlopig doe ik het met een extra powerbank.

Is dit geen garantiegeval? Xiaomi is in de fout gegaan'. kunt u best gelijk hebben maar gelijk hebben is toch vaak iets anders dan het ook krijgen.
Hoe dan ook dient u m.b.t. gebreken aan een product zich te wenden tot de verkoper. Verhaal halen bij de Chinese fabrikant zal m.i. erg lastig zijn (in gebreke stelling).

Ook als er sprake is van een update lijkt het mij dat de verkoper daarover benaderd dient te worden die dan zou moeten zorgen voor een oplossing maar dan zou er hoe dan ook sprake moeten zijn van meerdere klachten.

M.b.t. uw eventuele rechten, opnieuw recht hebben is niet altijd het ook krijgen,

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

Ps. ik heb de redactie geïnformeerd m.b.t. uw probleem om de avatar te veranderen.  (Adres kassa-online@bnnvara.nl)