Johan 133
door Johan 133 Oct 15, 2015 om 15:27
Computers & telefonie

De brouwser werkt niet

Goedemidag,

Als ik op mijn bureaublad google aanklik geeft hij de melding hij kan niet worden geopend of is beschadigt. Kan iemand mij een tip geven om op het internet te komen Besturingssysteem Windows 7, geen enkele bureauicoon die onder de brouwser Google valt werkt doet het niet wat te doen, bvd Johan

7039 26 Rapporteer

costnix
door costnix - Oct 15, 2015 om 15:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mogelijk helpt het maken van een nieuw gebruikersprofiel voor Chrome:
(Klik HIER)
https://support.google.com/chrome/answer/142059?hl=nl

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2015 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo johanja133,

..... Kan iemand mij een tip geven om op het internet te komen .....
Dat is je nu toch al gelukt?

Download Chrome eens opnieuw: klik

Suc6

Johan 133
door Johan 133 - Oct 15, 2015 om 20:10
47 Antwoorden / 40 Vragen

dank voor u reactie, maar nu komt ik kan de brouwsel google/exployer niet openen met de melding kan deze snelinternetkoppeling niet openen Aan het protocol http is geen geregistreerd programma gekoppeld.

Help hoe kom ik toch op het internet, dank voor het meedenken.

edrick3
door edrick3 - Oct 15, 2015 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@johanja133,

Ga naar Configuratiescherm/standaardprogramma
Klik op 'Standaardprogramma instellen'
Vink je browser aan.

Suc6

hereistom
door hereistom - Oct 15, 2015 om 21:26
738 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=johanja133 schreef op donderdag 15 okt 2015, 15:27]Goedemidag,

Als ik op mijn bureaublad google aanklik geeft hij de melding hij kan niet worden geopend of is beschadigt. Kan iemand mij een tip geven om op het internet te komen Besturingssysteem Windows 7, geen enkele bureauicoon die onder de brouwser Google valt werkt doet het niet wat te doen, bvd Johan
Download hier: Firefox, dat is een veel betere browser!

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2015 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=johanja133 schreef op donderdag 15 okt 2015, 20:10]dank voor u reactie, maar nu komt ik kan de brouwsel google/exployer niet openen met de melding kan deze snelinternetkoppeling niet openen Aan het protocol http is geen geregistreerd programma gekoppeld.

Help hoe kom ik toch op het internet, dank voor het meedenken.

Hoezo help? Je zit nu toch op het internet?!

tolsma1945
door tolsma1945 - Oct 16, 2015 om 14:49
229 Antwoorden / 6 Vragen

Aan hereistom.

En ik vind Explorer beter,dat is dus een kwestie van smaak.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2015 om 15:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 15 okt 2015, 21:39]

Hoezo help? Je zit nu toch op het internet?!

Inderdaad; dat gaf ik gisteren om 16.00 uur al aan.

aa
door aad piraat - Oct 16, 2015 om 16:42
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste johanja,

Zelf heb ik dit probleem ook twee weken geleden van de ene op de andere dag voor mijn kiezen gekregen. De repairshop waar ik mijn computer heen heb gebracht kwam er ook niet achter wat het probleem was en achterhaalde uiteindelijk dat mijn browser opeens door windows als een ilegaal product was bestempeld en niet meer werd ondersteund. Uiteindelkijk uit arrenmoede is door deze shop mijn computer leeg gehaald en na opnieuw installeren van mijn legale Windows 7 ultimade cd rom opnieuw gevuld.Sinds vanmorgen eidelijk klaar met alle 260 updates ben ik weer online en loop ik opeens tegeneen website op welke zegt dat ik een browser gebruik die zij niet ondersteunen en ik maar moet overstappen naar firefox of chrome. Tevens krijg ik geregeld onderin op webpagina's de melding ! Fout op de pagina zo ook op dit moment nota bene op de pagina van het Kassa forum. Naar mijn mening heeft alle ellende te maken met het agressieve opdringen van Windows 10 door Microsoft en Chrome door Google. Ik hoop maar dat het stopt en internet nu met een gevoel van russische roulette spelen en houd mijn hart vast met betrekking tot noodzakelijke bankzaken.

be
door bertfe - Oct 16, 2015 om 17:56
43 Antwoorden / 0 Vragen

Als u computer weer goed is, maak dan een systeemback-up met Paragon Backup & Recovery.
Dat programma wordt uitgebreid beschreven onder het hoofdstuk Windows 7
(of Windows 8) op de website Windows Stap voor Stap.
http://bit.ly/winstap

aa
door aad piraat - Oct 16, 2015 om 19:16
50 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Bertfe,

Bedankt voor je reactie ik zal hier naar kijken.

reflecs
door reflecs - Oct 16, 2015 om 20:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@johanja133,

U kunt het antwoord van aurora1 op deze vraag ook proberen:
Klik http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/problemen-met-icoontjes/

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 16, 2015 om 23:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tolsma1945 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 14:49]En ik vind Explorer beter,dat is dus een kwestie van smaak.
Nope, het bewijs liegt er niet om dat Firefox veel en veel en veel beter is.

lu
door luxenburg - Oct 17, 2015 om 08:25
45 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al jaren firefox internrt explorer is tegenwoordig maar kaal wat werkbalk betreft.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2015 om 10:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@johanja133,

En ....stand van zaken?

nietechtblond
door nietechtblond - Oct 18, 2015 om 13:21
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb iets vergelijkbaars een tijdje geleden ook gehad, had wel al een paar keer een melding gekregen dat een app Chrome niet meer ondersteunde, maar niet verwacht dat ik Chrome niet meer zou kunnen openen. Ik ben toen met Comodo Dragon (ook een browser) op internet gegaan tot Chrome weer te openen was. Om Chrome weer te kunnen openen ben ik gaan speuren naar app's die ik niet gebruikte en heb deze verwijderd, ook in de instellingen van welke app's toegestaan mogen worden heb ik aangepast. Hoe en waarom weet ik ook niet precies, ik heb gewoon zitten experimenteren, maar het resultaat was wel dat alles nu weer gewoon werkt. Ik ben hier wel enige uren mee bezig geweest. Hoop dat je er iets aan hebt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 13:32
16879 Antwoorden / 202 Vragen

@johanja133@ eveneens: en de stand van zaken, los daarvan, heeft u het 'eenvoudige' systeemherstel geprobeerd naar een tijdstip dat het probleem er nog niet was?

Tevens attendeer ik een aantal beantwoorders dat Firefox niet op alle sites toegang geeft.

reflecs
door reflecs - Oct 18, 2015 om 13:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 18 okt 2015, 13:32]

Tevens attendeer ik een aantal beantwoorders dat Firefox niet op alle sites toegang geeft.
@gerritaltena,

Om welke reden wordt er dan geen toegang gegeven?

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2015 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zondag 18 okt 2015, 13:32]

Tevens attendeer ik een aantal beantwoorders dat Firefox niet op alle sites toegang geeft.

OT
Hoezo niet? Geef dan eens een voorbeeld. Nog niet meegemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 18, 2015 om 14:41
16879 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 18 okt 2015, 13:54][quote=gerritaltena schreef op zondag 18 okt 2015, 13:32]

Tevens attendeer ik een aantal beantwoorders dat Firefox niet op alle sites toegang geeft.

OT
Hoezo niet? Geef dan eens een voorbeeld. Nog niet meegemaakt.

Ik heb niet bijgehouden bij welke sites dit gebeurt. Ik zie regelmatig wel meldingen dat bepaalde sites met sommige browsers niet toegankelijk zijn. Komt soms ook voor bij chrome of explorer /edge.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2015 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

OT
..... Ik zie regelmatig wel meldingen dat bepaalde sites met sommige browsers niet toegankelijk zijn. Komt soms ook voor bij chrome of explorer /edge......
Nog nooit meegemaakt.
Je 'waarschuwing' betreffende FF stoelt dan m.i. ook nergens op en had je beter achterwege kunnen laten als er niets concreets te melden is.

Met vr.gr.

Johan 133
door Johan 133 - Oct 18, 2015 om 21:58
47 Antwoorden / 40 Vragen

hallo, bedankt voor al u reactie allemaal, de oplossing is gevonden door via configuratieschema, Standaardprogramma's te gaan aanvinken even wachten Laden google Chrome google instellen als standaard
Laatste stap ok.

tot zover nogmaals bedankt voor het meedenken,

Met vriendelijke groet,

johan

latevogel
door latevogel - Oct 19, 2015 om 14:58
86 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op vrijdag 16 okt 2015, 23:17][quote=tolsma1945 schreef op vrijdag 16 okt 2015, 14:49]En ik vind Explorer beter,dat is dus een kwestie van smaak.
Nope, het bewijs liegt er niet om dat Firefox veel en veel en veel beter is.

Ik heb ze allen geprobeerd en is "Firefox" niet veel beter Maar wel veel eerlijker, je bespioneren je niet zoals Google en al die andere 'grote jongens' dat doen. Nu werk ik met "Opera" en gebruik "Ecosia" als zoekmachine. Heerlijk gevoel, geen hijger in de nek en "groen" met de zoekmachine! Ik weet ook wel dat het idee niet geheel klopt maar het is wel het minst van alle kwaden en die Windows e.d. daar heb ik het niet zo mee op. Google is mij ook veel te machtig, steeds dat gepush met hun nieuwe windows 10 die ze zo maar even onderin mijn werkbalk zetten en verwijderen kan ik het niet! Daar ben ik ook erg nijdig van als ik daar bij stil ga staan. Opdringerig gedrag van wie dan maar ook vind ik niet tolerabel maar wat kan je eraan doen? Zo min mogelijk gebruik maken van deze bedrijven!!! Daarom adviseer ik een ieder ook over te stappen naar bv "Opera" en een groene zoekmachine.

latevogel
door latevogel - Oct 19, 2015 om 15:01
86 Antwoorden / 0 Vragen

"Google is mij ook veel te machtig, steeds dat gepush met hun nieuwe windows 10 die ze"

Ik bedoel hier niet Google maar Microsoft!!

edrick3
door edrick3 - Oct 19, 2015 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=johanja133 schreef op zondag 18 okt 2015, 21:58]hallo, bedankt voor al u reactie allemaal, de oplossing is gevonden door via configuratieschema, Standaardprogramma's te gaan aanvinken even wachten Laden google Chrome google instellen als standaard
Laatste stap ok.

tot zover nogmaals bedankt voor het meedenken,

Met vriendelijke groet,

johan

Mooi zo.
Dus zoals 15/10 20.22 aangegeven.

Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2015 om 21:48
16879 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 18 okt 2015, 14:58]@gerritaltena,

OT
..... Ik zie regelmatig wel meldingen dat bepaalde sites met sommige browsers niet toegankelijk zijn. Komt soms ook voor bij chrome of explorer /edge......
Nog nooit meegemaakt.
Je 'waarschuwing' betreffende FF stoelt dan m.i. ook nergens op en had je beter achterwege kunnen laten als er niets concreets te melden is.

Met vr.gr.

Verbeter de wereld en begin dan ook bij jezelf. Of topic.
Als ik meld dat met ff ook niet altijd toegankelijk is, is dat MIJN ervaring. Hoe vervelend dat kennelijk is voor.....