he
door henki Oct 17, 2005 om 17:34
Computers & telefonie

De klant is koning ????/ te veduidelijken

toen ik mijn adsl family direct + telefonie aanvraag deed werd mij iets nieuws aangeboden,n.l. een abonnement waarmee mijn abonnementskosten van de kpn ook gedekt zouden worden.Ik heb dus nog extra specifiewk nagevraagd ,dat ik dus geen enkele rekening van kpn meer zou krijgen.Het antwoord was een duidelijke :NEE,het enige wat ik maandelijks zou moeten betalen ,zouden de abonnementskosten aan wanadoo zijn en nog evt gesprekskosten(ook aan wanadoo).Mijn KPN-abonnementskosten zoudendoor wanadoo worden overgenomen,vandaar ook die  ong. 28.- per maand.Ik vroeg nog  of iik mijn bel-plus tarief (bij KPN) nog om moest zetten naar een gpoedkoper tarief,weer luidde het antwoord:NEE.Zodoende heb ik mijn bel-plus tarif laten stan en heb ik laatst een pittige rekening van KPN gekregen.Na een langdurig gesprek met KPN,heb ik zodoende ervaren dat wanadoo helemaal niet tot zoiets in staat is en dat dat alleen maar een verkoopspraatje was.

Toen heb ik meteen de wanadoo-help-desk opgebeld om te weten hoe dat nou zit.Deze medewerker ,was zo vriendelijk om mij te vertellen dat ik niet de eerste en enige gedupeerde ben en dat de sales-afdeling wel vaker zulke ''geintjes'' uithaalt om klanten te trekken.

Dit noem ik dus een contract onder valse voorwendselen aangaan en zodanig wil ik ook niets meer met wanadoo te maken hebben,met zulke oplichters wil ik niets te doen hebben.

Wie kan mij veredr helpen,ook al kom ik misschien toch niet onder mijn contract uit,wie kan mij dan helpen om andere mensen voor deze oplichters te weaarschuwen?????????????????

600 4 Rapporteer

gi
door gizmo1981 - Oct 18, 2005 om 12:05
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goeiedag

Ik denk gewoon dat je de ombuds man verder kan helpen met dit problemen

http://www.deombudsman.nl/

ph
door phinder - Oct 18, 2005 om 12:21
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb even de aanbieding bij Wanadoo nagekeken waar U het over heeft en daarbij valt bij mij de volgende zin op:

  • u behoudt uw KPN telefoonnummer waarop u gewoon gebeld kunt

    blijven worden, maar krijgt ook een tweede Wanadoo

    telefoonnummer waarmee u zelf goedkoper kunt bellen

  • hier staat dus expliciet dat U uw kpn-abonnement houdt en dus ook de kosten hiervoor dient te betalen.

    Dit abonnement klopt dus blijkbaar niet met hetgeen de klantenservice U verteld heeft.

    Het probleem hierbij is dat dit een mondeling gesprek is ( ik neem aan dat U dit niet ook nog op papier heeft ) en het moeilijk aan te tonen is.
    Ook een mondelinge toezegging is een toezegging die dient te worden nagekomen, maar die wel moeilijker te bewijzen is.

    Kan ook zijn dat de medewerker zich gewoon vergist heeft in de mogelijkheden, maar kan ook zijn dat U de verkeerde aanbieding / mogelijkheden hebt doorgekregen.

    Indien U op basis van verkeerde informatie ( van wanadoo ) een keuze heeft gemaakt voor dit abonnement, dan dient U in principe kosteloos door wanadoo afgesloten te worden. Probleem daarbij is wel dat U dient aan te tonen dat dit het geval is. Bij mondelinge toezeggingen is dit natuurlijk een probleem. U kunt proberen het gesprek ( dat misschien is opgenomen ) op te vragen, maar ik geef U weinig kans.

    Verder zou ik U adviseren naar de consumentenbond te stappen en evt. naar een rechtsbijstandverzekering ( indien afgesloten ) om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Suc6 en laat even weten hoe het vordert

    kl
    door kleinvrouwke - Oct 19, 2005 om 14:14
    1 Antwoorden / 0 Vragen

    Ik wil graag even hierop reageren:

    Allereerst kun je bij wanadoo geen ADSL FAMILY direct + telefonie afsluiten, het is ADSL Direct + telefonie of ADSL Familie+ telefonie. Allereerst kan ik niet begrijpen dat de helpdesk van Wanadoo kan zeggen dat je de KPN niet meer nodig hebt. Al in het beginstadium is bekend gemaakt door Wanadoo,  dat je kunt bezuinigen op je factuur van de KPN, door je abonnement te wijzigen in een Bel-Budget abonnement van 9,95 euro per maand. Je behoudt gewoon je huidige telefoonnummer en je krijgt van wandoo een nieuw telefoonnummer extra. Dus ik den dat e.e.a. op een misverstand berust. Ikzelf heb ong. een half jaar ADSL Direct + telefonie en ben er goed tevreden over. Je moet alleen goed weten hoe te handelen bij storingen. En je kunt vaak alle antwoorden vinden op de site van Wanadoo

    ma
    door markat - Nov 13, 2005 om 19:55
    2 Antwoorden / 1 Vragen

    Ons is hetzelfde overkomen bij Versatel. Daar heeft een medewerker dus ook gezegd dat het KPN abonnement voor de telefoon zou worden opgezegd. Ook laten bevestigen. Een deel van het gesprek werd uiteindelijk opgenomen, daarin was deze medewerker zo slim om het opzeggen van KPN voor de telefoon niet te noemen (aldus Versatel). Op al onze mailtjes is niet of onvolledig gereageerd. Je staat helemaal machteloos! Ook klopte de rekening niet. Ze zouden dit met het eerstvolgende abonnementsgeld verrekenen. Niet dus, moeten we maar weer een maand wachten. Het is toch te gek voor woorden. En wanneer je je eigen geld laat terugboeken, sluiten ze je telefoon af.