sj
door sjaakdekat Mar 8, 2013 om 18:24
Computers & telefonie

Defect tablet retourgestuurd,aanbieder reageert niet

Ik heb een defect tablet naar webwinkel a&w tabletpcs retourgezonden binnen garantietermijn, Dit bedrijf reageert nergens meer op en mijn tablet is dus foetsie, Inmiddels al aangifte gedaan, maar wat kan ik nog meer doen?

1015 9 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 8, 2013 om 18:45
10968 Antwoorden / 34 Vragen

U bent niet de enige KLIK die klachten heeft over het bedrijf.
U had wel van te voren afspraken met ze gemaakt voordat u de defecte tablet naar ze opstuurde?

sj
door sjaakdekat - Mar 8, 2013 om 18:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker heb ik contact gehad, al kost dat een enorme hoeveelheid energie en geduld. Eerst kreeg ik een dhz oplossing met software die niet werkte, daarna werd mij het retouradres opgegeven. Overigens heb ik voor beide bovenstaande antwoorden vele telefoontjes en emails moeten sturen. Op mails en contactformulieren wordt over het algemeen niet gereageerd. Telefoontjes komen uit bij een externe telefoniste die alleen terugbelafspraken maakt en vrij wanhopig klinkt. Terugbellen gebeurt vrijwel nooit......
www.androidwindowspc.nl lijkt toch wel erg veel op een dubieus bedrijf.

zoekster
door zoekster - Mar 8, 2013 om 19:19
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie het somber voor u in. Klacht.nl staat ook vol meldingen. KLIK
Als niets helpt is blijven zeuren het enige wat u nog rest. Ze zijn niet bij een of ander thuiswinkel keurmerk aangesloten en ook niet bij een Geschillencommissie.
U zou nog een mail kunnen sturen met de mededeling dat u sowieso uw tablet terug eist. gerepareerd of niet. Dan heeft u hem in ieder geval weer in uw bezit en dan kunt u hem ergens anders laten nakijken.
Garantie bij die lieden voor elkaar krijgen, lijkt me een onbegaanbare weg. Hoe oneerlijk ook.

dearagain
door dearagain - Mar 8, 2013 om 20:25
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*het ziet er naar uit dat dit "bedrijfje" niet koosjer is en mogelijk zelfs wordt/bent opgelicht

sw
door swat1500 - Mar 9, 2013 om 15:53
3857 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt altijd heel snel oplichting geroepen en wel heel snel aangifte gedaan. Ook in dit geval is er geen sprake van oplichting. TS hoeft van de politie dus niets te verwachten.
Blijft het bedrijf niet reageren dan zal TS juridische hulp moeten inschakelen en een gang naar de kantonrechter moeten maken.

Er is geen sprake van oplichting omdat TS een tablet heeft besteld en dat deze ook is geleverd. Dat het bedrijf vervolgens niet de (garantie)service geeft die je wel mag verwachten maakt een en ander vervolgens niet (achteraf) oplichting.

Ik mag aannemen dat TS het tablet aangetekend heeft verzonden want hij zal wel moeten aantonen dat het tablet is gearriveerd en aangenomen. Als het tablet per gewone post is verzonden kan de andere partij stellen het tablet niet te hebben ontvangen en dus nergens toe verplicht te zijn.

TS zal per aangetekende brief het betreffende bedrijf in gebreke moeten stellen en voorts moeten eisen dat het bedrijf de gemaakte garantie afspraken nakomt binnen een redelijke termijn en dat als hieraan niet wordt voldaan hij zal overgaan tot ontbinding van de koopovereenkomst.
Als men niet reageert en de garantie afspraken niet nakomt zal TS wederom per aangetekende brief de koopovereenkomst moeten ontbinden en een termijn stellen waarbinnen het bedrijf zijn geld moet terug storten.

Doet het bedrijf dit niet dan zal TS een incassobureau of deurwaarder moeten gaan inschakelen om zijn geld terug te krijgen en ernstig rekening houden dat hij waarschijnlijk naar de kantonrechter zal moeten stappen om zijn geld terug te zien.

De politie speelt in dit alles geen enkele rol omdat het bedrijf door het niet nakomen van de garantie afspraken geen strafbaar feit pleegt, De politie heeft geen rol in civiel geschillen tussen burgers en is geen incassobureau voor burgers.

sj
door sjaakdekat - Mar 9, 2013 om 17:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dank swat1500, voor je antwoord.

Ik voel mij in elk geval wel zwaar opgelicht. Uit de track & Trace blijkt dat het tablet is afgeleverd en het bedrijf reageert gewoon nergens op. Het contactformulier suggereert een reactie binnen 1 of 2 dagen, maar ik wacht na 5 weken nog steeds op de 1e reactie van deze boefjes. Als ze de tablet niet hadden ontvangen, dan hadden ze mij dit vast wel al gemeld.

De gang naar de kantonrechter is en lastige en kostbare vermoed ik, zonder dat er enige garantie op resultaat is. Dat is mij de 259 euro van de aankoop niet waard. Dit bedrijf is als een paling in een emmer snot. Het lijkt erop dat ik mijn verlies zal moeten nemen. Maar niet zonder tegen iedereen te zeggen. Denk goed na voordat je iets bestelt op www.androidwindowspc.nl (de website van a&w tablet pc's).

sj
door sjaakdekat - Mar 13, 2013 om 19:13
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de telefoniste bij A&W de handdoek heeft geworpen.......Imiddels staat op het telefoonnummer van a&w tablet pc's een bandje met verwijzing naar het contactformulier. Het contactformulier waarop echter nooit een antwoord komt, als je hem invult......... Inmiddels dus 6 weken verder zonder enig teken van leven uit de a&w tabletpc hoek. Wees waakzaam voor www.androidwindowstabletpc.nl

sj
door sjaakdekat - May 11, 2013 om 15:07
8 Antwoorden / 1 Vragen

Update op mijn vraag. Ik heb uiteindelijk via een omweg toch contact met A&W kunnen krijgen. Dit heeft medio april geleid tot een goed gesprek en het over en weer toezenden van ondernomen acties. Vandaag ontving ik een gerepareerde tablet, waarvoor ik alleen verzendkosten hoefde te betalen. De reden waarom de tablet niet aan mij was gelinkt was acceptabel en plausibel.

Ik kan dus meedelen dat het bedrijf wel van goede wil is. Enig probleem was in mijn geval dat er structureel geen reactie kwam op het contactformulier en telefoontjes van mij. Klacht is nu dus OPGELOST.

tijger1
door tijger1 - May 11, 2013 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had dus ook geen verzendkosten hoeven betalen. Probleem was binnen de garantietermijn. Dus zo super is dat bedrijf niet.