empee
door empee Dec 15, 2018 om 22:32
Computers & telefonie

Defender erop, AVG eraf

Ik wil in Windows 10 graag eens Windows Defender proberen i.p.v. AVG Free. Defender moet aan en AVG uit of verwijderen. Wie kan/wil me daarbij helpen ?

1795 10 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2018 om 23:52
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Heel eenvoudig: AVG verwijderen via het configuratiescherm > verwijderen programma's of onderdelen.

Minder eenvoudig maar dat kan ook: via het 'loepje' tweede embleempje links in startmenu balk AVG zoeken en dan het bestand verwijderen.

Ge
door Genee - Dec 16, 2018 om 00:02
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer standaard verwijderen van Avast niet lukt lees
https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility

edrick3
door edrick3 Dec 16, 2018 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat over AVG. ;-)

Ge
door Genee Dec 16, 2018 om 17:20
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dom van mij. Wanneer AVG niet op de normale manier te verwijderen is, de nieuwste versie downloaden, installeren en meteen weer verwijderen.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2018 om 00:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vóór het verwijderen het programma eerst uitzetten. De avg removal tool/remover gebruiken.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 16, 2018 om 13:10
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Als AVG verwijderd is komt Windows Defender vanzelf in beeld, u kunt dit nagaan via
start, instellingen, beveiliging, en zonodig in de zoekbalk Windows defender intikken.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2018 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

AVG Antivirus verwijderen via de softwarelijst
  1. Selecteer bij programma's en onderdelen AVG Protection en klik op de knop verwijderen.
  2. Nu verschijnt het venster “repareren of deïnstalleren”, klik hier weer op verwijderen en nogmaals op Ja, verwijderen.

Andere mogelijkheid: Gebruik Revo uninstaller

Windows Defender:

1.    Klik op de Windows Startknop

2.    Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging

3.    Selecteer Windows Defender

4.    Schakel Windows Defender in of uit door de schuiven open of dicht te zetten
(Bron)

br
door brui0929 - Dec 16, 2018 om 17:14
634 Antwoorden / 10 Vragen

Als het verwijderen van software niet lukt kunt u hiervoor Revo Uninstaller gebruiken. Dit programma maakt eerst een backup van het systeem en verwijderd de sotware.

edrick3
door edrick3 Dec 16, 2018 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad. Staat in het voorgaande antwoord al aangegeven. ;-)

empee
door empee - Dec 16, 2018 om 21:27
178 Antwoorden / 139 Vragen

Hartelijk dank allemaal. Defender is aan en AVG weg, zoals gevraagd. Direct het volgende probleem: nu werkt het vergrootglas (zoekfunktie) niet meer.
Is daar ook wat aan te doen?

aurora1
door aurora1 Dec 17, 2018 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u de pc al eens helemaal uitgezet en na ca 10 minuten opnieuw opgestart?
Probeer anders eens foutcontrole (met repair), eventueel in veilige modus.

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2018 om 11:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

het volgende probleem: nu werkt het vergrootglas (zoekfunktie) niet meer.
Al eens een 'koude start' geprobeerd (dus de compu helemaal uitzetten en dan opnieuw opstarten)?
Probeer ook eens de Windowstoets + Q; werkt dat?

empee
door empee - Dec 17, 2018 om 21:22
178 Antwoorden / 139 Vragen

Vergrootglas ook met koude start niet aan de praat gekregen.
Toch bedankt en fijne feestdagen.

gsm
door gsm - Dec 17, 2018 om 22:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Koude start werkt bij Windows 10 niet goed via Afsluiten.
Windows 10 komt dan in de hybernation mode en wordt niet echt afgesloten.
Wanneer je bij Afsluiten de linker Shift toets ingedrukt houdt, dan sluit Windows wel echt af.

Eenvoudiger is om "Opnieuw opstarten" te kiezen, waarbij Windows 10 wel helemaal afsluit en daarna weer opstart.
Hierbij geen toetsen ingedrukt houden!

Met Opnieuw opstarten los je veel fouten op.
Na het Opnieuw opstarten:
Klik op Start en type: Vergr
Klik vervolgens op Vergrootglas.

Opmerking:
Windows Defender krijgt met Windows 10 versie 1809 een nieuwe naam: "Windows Beveiliging"