ev
door eves Mar 18, 2004 om 11:09
Computers & telefonie

Demon internet aanpassing contract?

Begin september 2003 heb ik ADSL (DSL Express) via Demon Internet aangevraagd. Mijn keuze viel op de 2MB/1MB dienst voor 65 euro p/m, ruim genoeg voor mij. Twee weken later worden de prijzen aangepast en anderen hebben hetzelfde abonnement voor 10 euro p/m minder. Helaas pech voor mij, ook al is mijn lijn pas later geaktiveerd dan bij deze mensen met inmiddels een goedkoper abonnement (vanwege een langere doorlooptijd). Bovenstaande kan ik nog begrijpen, ik heb tenslotten een contract met Demon voor een 2MB/1MB dienst voor 65 euro per maand, voor tenminste een jaar. Nu komt Demon echter met snelheid upgrade's. Iedereen met een contract van voor half september die dus meer betalen dan nieuwe abbonees (ik dus ook), krijgt een snelheidsupgrade. Voor mij betekend dit dus 8MB download. Best lekker zul je denken. Dit is echter veel meer dan ik nodig heb. Liever houd ik mijn 2MB/1MB abonnement en betaal ik na het 1e jaar gewoon de dan geldende tarieven. Dit is echter niet mogelijk. Ik moet maar blij zijn met extra waar voor mijn geld. Dat ik daarna gewoon het duurste abonnement heb (waar ik speciaal NIET voor gekozen heb) speelt in hun ogen blijkbaar geen enkele rol. Wil ik na mijn 1e contract jaar terug naar de overeengekomen dienst (2MB/1MB) dan moet ik 50e migratiekosten (downgrade) betalen. Kan dit allemaal zomaar? Demon veranderd de dienst die zij volgens het contract moeten leveren, en ik zit daarna aan hun duurste abonnement vast en teruggaan kost geld. Zou ik de overeengekomen dienst mogen behouden, dan betaal ik nu nog een half jaar extra teveel het zij zo, maar daarna zou ik de afgesproken dienst hebben tegen de dan geldende tarieven. Dit geldt dus voor het overgroote deel van alle DSL Express abonnees van Demon Internet die hun contract voor half september 2003 hebben afgesloten.

1416 12 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:03
763 Antwoorden / 1 Vragen

dat demon je aan een jaarcontract houdt tot daar aan toe, dat is bij de meeste providers ook ik heb sinds december een adsl verbinding waarbij ook de snelheden en de datalimiet zijn verhoogd, en betaal ook de tijdens de overeenkomst afgesproken prijs. maar het is wel mogelijk om na dit jaar over te stappen naar een andere prvider of kosteloos over te stappen naar een andere abonnementsvorm. als dit de regels zijn kunnen ze je daar aan houden maar normaal is het niet. in tegen stelling tot jou moet ik niet bijbetalen maar krijg ondanks dat ik ben overgestapt van inbellen naar adsl als vaste klant jaarlijks korting.

hugovdb
door hugovdb - Apr 16, 2004 om 13:03
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je kan proberen is ze na dat jaar voor de keus te stellen: kosteloos downgraden of opzeggen. Demon kennende zullen ze echter waarschijnlijk kiezen voor opzeggen. Technisch gesproken is Demon een zeer goede provider. Maar ze doen dingen volgens hun regels, en anders liever niet.

as
door asteroth - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je goed hebt opgelet had je in hun algemene voorwaarden kunnen lezen dat demon juridisch verplicht is je de keuze te geven bij veranderen van je abbonnement !! Als je het later doet berekenen ze gewoon de op dan geldende kosten door.

ev
door eves - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een regel in de meeste algemene voorwaarden. En staat deze er niet in dan geldt hij alsnog. Mocht er iets wijzigingen in algemene voorwaarden, abonnement etc. heb je het recht om je overeenkomst te ontbinden. Ik wil echter mijn abonnement niet ontbinden, technisch gezien levert Demon mij een behoorlijk goed produkt voor de zaken die ik ervan gebruik. Ik ben het echter niet eens met de manier waarop nu deze aanpassingen gaan gebeuren. Demon vertelt niet dat ze je abonnement gaan aanpassen. Ze vertellen alleen dat ze snelheid verhogen. Ik heb dus het "DSL Express 2048" abonnement. Wanneer ze nu ook automatisch de abonnementsvorm aanpassen (als ze dat doen) dan heb ik daar moeite mee. In mijn ogen moet ik dan na mijn 1e jaar 50 euro downgrade kosten betalen om wederom op een "2048" abonnement te komen. Ik heb hier nu meerdere malen naar gevraagd en het wordt niet ontkent of tegengesproken. De enige reactie is eigenlijk alleen dat ik blij moet zijn met die 'gratis' extra snelheid. Zolang Demon niet met meer duidelijkheid komt worden in mijn ogen alle klanten van voor half september 2003 automatisch op een duurder abbonement overgezet. Dat deze per maand evenveel kost als ik momenteel per maand al betaal (vanwege mijn 1e contractjaar) doet er niet toe. Ik heb een dienst voor een bepaalde prijs afgesproken. Niet een bepaalde prijs en dat zij maar uitmaken wat ze voor die prijs leveren. Ik heb wel het idee wie/wat erachter zit, BBned natuurlijk, maar daar heb ik niets mee te maken.

ev
door eves - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het nog eens extra goed nagevraagd. Ze passen inderdaad zomaar je abonnementsvorm aan, en terug naar je huidige abonnement kan pas na 1e contractjaar (uiteraard) en kost inderdaad 50 euro! Belachelijk!

as
door asteroth - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, ik heb gereageerd naar demon per aangetekende brief en aangegeven dat ik het andere abonnement wilde en dat is toen keurig geregeld dus ik vindt het vreemd dat ze met twee maten zouden meten. Het is wel zo dat je moest reageren binnen een bepaalde tijd na ingang van de aanbieding...

ev
door eves - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat jij de keuze hebt gekregen. Ik ken meer mensen die dat hebben gekregen. Dat zijn mensen die precies tijdens de wijziging hebben aangevraagd (een periode van twee weken). Deze mensen konden kiezen tussen maandbedrag aanpassen / hogere snelheid. De reden dat deze mensen mochten kiezen is, denk ik, omdat er nog geen contract was betreffende deze mensen tussen Demon en BBNED. Ik was bijv. net iets eerder en zat al in het traject bij BBNed, dus geen keuze.

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 13:03
82 Antwoorden / 0 Vragen

Dus je betaalt of gewoon het hele jaar het 'oude' tarief voor de dienst en na een jaar het nieuwe tarief voor dezelfde 2048 dienst. Of je laat hem verhogen en betaald nogsteeds het zelfde 'oude' bedrag per maand. Met de mogelijkheid om voor 50 euro naar de 'oude' dienst over te stappen. Hangt er vanaf waar je meer voordeel uithaalt voor jezelf. Het verschil in de 2 keuzes zit in de 50 euro ja of nee tov meer betalen voor minder.

ev
door eves - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is juist dat je niet de keuze krijgt. En daardoor kost het ja na 1 jaar dus altijd extra geld, of voor de hogere maandkosten of voor een 'verplichte' downgrade.

th
door theduke - Apr 16, 2004 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

In september 2003 heeft u een KEUZE gemaakt voor een abonnement van € 65,00 per maand voor de duur van een jaar. Het abonnement hield in een internet verbinding van 2 Mb downstream / 1 Mb upstream.
Wanneer Demon de inhoud van zijn service NIET verbeterd had, dan was u waarschijnlijk de rest van dat jaar een zeer tevreden klant.
Nu heeft Demon zijn service wel verbeterd en u voelt zich zwaar genomen.
Het zal wel aan mij liggen maar hier snap ik toch iets niet. U bent kwaad omdat de leverancier u, voor de afgesproken € 65,00, meer geeft dan afgesproken.

ev
door eves - Apr 16, 2004 om 13:03
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geloof dat steeds meer mensen moeite hebben met lezen. Ik heb inderdaad die keuze gemaakt. Heel erg bewust zelfs. De leverancier geeft mij inderdaad meer dan afgesproken, precies tot het einde van mijn 1e contractjaar. Vanaf dan BLIJF ik 65e betalen, wanneer zij niets 'gratis' zouden geven ik nog maar 55e per maand zou betalen. Nu zit ik verplicht met een 8/1 abbo wat volledig overbodig is, en moet ik 50e downgradekosten betalen om toch dat HEEL BEWUSTE 2/1 abo terug te krijgen. Ik kan niet snappen dat er zoveel naieve lui rondlopen die dit als een gratis extraatje zien zoals Demon het zelf brengt. Het kost je na je 1e contractjaar hoe dan ook extra geld (of 10e p/m meer dan het afgesproken abo of 50e downgrade kosten).

me
door meinemar - May 18, 2004 om 11:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben wat later in deze discussie gerold maar heb zelf exact hetzelfde probleem met Demon. De wijziging van het abonnement wordt door Demon doorgevoerd zonder dat er om toestemming gevraagd is en als je weer terug wilt naar je oude abonnementsvorm (die nog steeds bestaat tegen een veel lager tarief) kost dat 50 Euro. Als reden geeft Demon op dat JIJ je abonnement aanpast terwijl ik toch het idee had dat DEMON daat gedaan heeft...

Afijn, jullie zijn al langer hierover bezig en ik las iets dat het iemand wel gelukt is om weer terug te gaan naar het oude abonnement zonder de 50 Euro te betalen. Ik zou graag willen weten hoe dat gelukt is zodat ik dat zelf ook kan proberen.