gv
door gvdheijden Nov 16, 2008 om 12:36
Computers & telefonie

Digitale fotodiashow op dvd

Hoe krijg ik mijn digitale foto's zodanig op een dvd dat ik een z.g. diashow op tv kan laten zien? Ik heb Picasa en Gimp, kan het daarmee? Ik ben allesbehalve computertechneut. Ik kreeg een tip om Irfanview te downloaden, maar daar kom ik niet uit.

783 4 Rapporteer

jonas87
door jonas87 - Nov 16, 2008 om 13:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is heel simpel te doen met windows movie maker! Zit een speciale slideshow funcie op.

succes!

freya
door freya - Nov 18, 2008 om 21:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo gvdheijden,

De programma's IrfanView, Picasa en Gimp zijn erg handig om foto's te beheren en te bekijken op je computer, maar niet om een echte diashow te maken. Een goed voorbeeld van een dergelijk programma is het programma Foto's op CD en DVD van Magix (kost een paar tientjes). Dit programma heeft echt een schat aan mogelijkheden om
foto's, muziek en teksten samen te voegen tot één diashow. Inclusief diverse effecten
voor overgangen, foto's bewerken en aanpassen, zoomfuncties enz. enz.
In vrijwel elke computerwinkel te koop in een 'gewone' of een 'luxe' uitvoering.
Als je het programma eerst eens wilt proberen kun je via de website van Magix (www.magix.com) een 'probeerversie' downloaden.

m.vr.gr. Freya

gv
door gvdheijden - Nov 18, 2008 om 22:00
6 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel voor je reactie! Ik zal eens gaan informeren in een computerzaak.

Gvdheijden

gv
door gvdheijden - Nov 18, 2008 om 22:42
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, ik ben (via Google) op de website van de consumentenbond gekomen. Daar staat dat Windows Movie Maker bij Vista gratis wordt meegeleverd. Ik heb nog XP, en met die versie van Movie Maker kun je geen dvd branden, staat er. Ik kan er dus niets mee, begrijp ik daaruit. Hij had in de test van juli 2007 wel 68 punten. (vgl. Magix Video Deluxe 2007; 72 punten) Toch hartelijk dank voor je reactie.

gvdh