ta
door taria Nov 23, 2004 om 09:05
Computers & telefonie

Digitale tv ontvangen op de pc?

Hallo,

Ik hoop dat iemand mij op deze vraag antwoord kan geven. Ik heb onlangs een pc gekocht waar ik via de kabel ook tv mee kan kijken en radio op kan ontvangen. Nu ik mij een beetje aan het orienteren ben op het gebied van digitale tv, vraag ik mij af of je een tuner of ontvanger ook op de pc kan aansluiten zodat je toch nog via de pc tv kan kijken en evt opnemen via de dvd-brander.

Ik heb rondgekeken op wat sites maar echt duidelijk antwoord tot nu toe nog niet gevonden. Dus ik hoop dat iemand hier al ervaring mee heeft (Of de kennis in huis hiervan).

Alvast bedankt,

groetjes

621 5 Rapporteer

br
door brammetje - Nov 24, 2004 om 10:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

het is in ieder geval mogelijk, daar ben ik zeker van, hoe dit precies gaat, of welke extra producten je daarbij nodig hebt weet ik niet, maar het is in ieder geval WEL mogelijk

ty
door tybris - Nov 24, 2004 om 12:29
13 Antwoorden / 0 Vragen

de kloof tussen de digitale tv en de digitale computer is helaas nog
erg groot. Er zijn nog maar weinig tuners die ook op de computer
aangesloten kunnen worden. Eigenlijk de enige in Nederland bruikbare
is  http://www.hauppauge.tv/prod_dec2540.htm een digitenne ontvanger die via USB ook als tv/pvr op de computer is te gebruiken.

ta
door taria - Nov 24, 2004 om 14:02
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Bedankt voor de antwoorden tot zo ver. Maar het is mij toch niet niet helemaal duidelijk op dit moment. Misschien denk ik gewoon beetje simpel en klinkt het nu meer als een domme vraag, Maar:

Momenteel heb ik de coax-kabel dus in mijn pc. Op de pc zit ook een scart aansluiting. Bij een ontvanger/tuner van digitale tv krijg je volgens mij ook een scart kabel om deze vervolgens aan de tv te koppelen. Nu kan ik toch ook ipv aan de tv deze aan de pc koppelen?

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Nov 24, 2004 om 14:46
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo taria,

helaas heeft tybris in dit verhaal gelijk,
de meest tv kaarten ondersteunen kabel (analoog) of een gewone antenne wil je overstappen op digitale tv/digitenne, of ontvangst via een satteliet dan heb je een andere tv kaart nodig,
wil je weten wat je tv-kaart wel en niet ondersteunt kijk dan eens op de website van fabrikant van je kaart hier vind je de informatie je zoekt.

groet tuinfreak

ta
door taria - Nov 24, 2004 om 14:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je antwoord! Is voor mij (eindelijk) duidelijk nu.

Ik ga gelijk op zoek naar de specificaties van mijn tv-kaart!

Nogmaals bedankt en groetjes