laszlo1
door laszlo1 Mar 2, 2009 om 13:30
Computers & telefonie

Direct draw functie

goedemiddag mijn laptop was gecrasht alles opnieuw eropgezet maar als ik nu een dvd wil afspelen geeft de pc aan error code 80040216 nu heb ik al gegoogled maar daar zie ik alleen iedereen met hetzelfde probleem maar geen antwoord wie o wie heeft hier de oplossing voor vrolijke groeten laszlo ik heb een laptop hp pavillion ze 5500

826 6 Rapporteer

freya
door freya - Mar 2, 2009 om 14:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo laszlo1,

Was het niet handiger geweest om een 'recovery' uit te voeren? Dan had je je laptop weer in de oorspronkelijke staat gehad en dan had je waarschijnlijk geen probleem gehad met het afspelen van een DVD.

Welke Windowsversie gebruik je? Windows XP of Vista? Als het om  XP gaat, heb je DirectX9.0c wel geïnstalleerd? Installeer b.v. ook eens een DVD-afspeelprogramma. Meestal wordt er bij elke computer/laptop wel een programma als WinDVD of PowerDVD geleverd.
Heb je dat niet, installeer dan het gratis programma VLCplayer. Hier een 'link' waar je de VLCplayer kunt downloaden:

VLCplayer

m.vr.gr. Freya

laszlo1
door laszlo1 - Mar 2, 2009 om 18:59
15 Antwoorden / 11 Vragen

hoi freya dank je wel ik heb direct x 9.0 en ik heb power dvd voor het afspelen ik heb al mijn drivers geupdate recovery heb ik geprobeerd maar dan liet het zien dat er 38 gb in gebruik was maar kon ik niet tevoorschijn halen daarom opnieuw ik heb windows xp als ik een direct draw test doe laat het zien dat dat in orde is het gaat om de versnelling er staat niet beschikbaar update de juiste drivers en dat heb ik gedaan bedankt anyway

aurora1
door aurora1 - Mar 3, 2009 om 02:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag laszlo1, missschien heb je iets aan onderstaande link en/of de link op die site bijna onderaan naar cyberlink?

vr.gr.

laszlo1
door laszlo1 - Mar 20, 2009 om 14:54
15 Antwoorden / 11 Vragen

dank je wel maar inderdaad maar 1 antwoord over een bug in power dvd ben er nog steeds niet uit krijg nog steeds errorcode 80040216 veel mensen hebben dit probleem het gaat echt om de direct draw versnelling die niet beschikbaar is voorheen was het wel beschikbaarop mijn systeem Het systeem maakt gebruik van het algemene videostuurprogramma. Installeer het videostuurprogramma van de hardwarefabrikant.ik heb van nvidia het laatste stuurprogamma gedownload maar als ik op uitvoeren klik word het niet geaccepteerd misschien heeft iemand inmiddels de oplossing vriendelijke groet laszlo

freya
door freya - Mar 20, 2009 om 15:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Op de website van nVidia staan alleen de 'standaard' drivers voor losse videokaarten. Videokaarten die in laptops zitten (al dan niet 'onboard') zijn altijd heel erg merkgebonden (het merk van de laptop wel te verstaan).
Surf dus naar de website van de leverancier van je laptop en zoek daar naar de laatste drivers voor jouw type laptop.

Freya

aurora1
door aurora1 - Mar 20, 2009 om 22:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

lazlo1, misschien heb je iets aan het pdfje (hp laptoprepairmanual) dat je via onderstaande link kunt downloaden: