Ti
door Timtatoe Dec 13, 2015 om 14:16
Computers & telefonie

Doet Norton anti-virus zelf schijnaanvallen om klant tot verlengen te bewegen?

Mijn abonnement bij Norton Internet Security loopt aanstonds af. Nu ineens gebeuren er vreemde dingen. Ik kreeg nooit een melding, maar nu verscheen er een pop-up: 'Norton heeft een Fake Like Count Attack in uw Facebook Account voorkomen.'  Maar ik heb helemaal geen Facebook. Vier dagen later ontstond er ineens - en voor het eerst - een rare korte beeldstoring bij Uitzending Gemist en verscheen er in alarmkleuren een melding van Norton over een reparatie bij 'Tijdelijke internet Explorer bestanden' en bij 'Schijfoptimalisatie' en bij 'Tijdelijke Windowsbestanden'. Er werd gemeld: 'Reparatie in voortgang' en die bleef net zo lang voortgaan tot ik erop geklikt had, toen was de 'Reparatie voltooid'. Actie door mij was niet nodig, stond er, maar op die manier zorgde Norton ervoor dat ik het bericht wel moest lezen. Tien dagen later werd de groene V (van veilig) in het Nortonvignet vervangen door een rood kruis en werd de toegang tot Norton via dit vignet geblokkeerd, terwijl mijn abonnement nog 27 dagen te gaan had. Wordt de klant door Norton/Symantec bedrogen?

9033 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2015 om 14:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hier nog een vraag over Fake Like Count Attack http://community.norton.com/en/forums/web-attack-facebook-fake-count-scam

En of Norton (of andere AV pakketten) niet zelf schijnaanvallen doet (of virussen verspreid): ik vermoed van niet, maar ik steek mijn handen er niet voor in het vuur.

Tip: als je Norton niet wilt verlengen, zorg er dan voor dat automatisch verlengen UIT staat. Anders wordt er binnenkort geïncasseerd van je creditcard (er van uitgaande dat je met cc hebt aangeschaft).

Als je Norton tzt wilt verwijderen, gebruik dan de speciale verwijderingstool, anders krijg je Norton niet goed verwijderd en geeft het problemen met je nieuwe anti-virus.

Ti
door Timtatoe - Dec 13, 2015 om 15:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als Norton/Symantec daadwerkelijk zelf schijnaanvallen doet om de eigen onmisbaarheid te onderstrepen, dan doet dat denken aan het Volkswagen-schandaal met de bedrieglijke zuinigheids-software. Als ik net als bijna iedereen wel Facebook had gehad, dan had ik het misschien niet eens bemerkt.

Het programma werkt nog gewoon, maar de toegang is geblokkeerd. Zodat ik niet meer bij de geschiedenis en het bewijs kan, maar ook niet bij de mogelijkheid om het automatisch verlengen te blokkeren. Gelukkig hebben ze geen betaalgegevens van mij. Uiteraard kan ik ook niet bij de verwijderingstool. Ik was ook helemaal niet van plan bij Norton weg te gaan, maar als Norton zo te werk gaat, dan wordt het bijna onvermijdelijk.

Hoe kom ik nu aan die Verwijderingstool?

reflecs
door reflecs - Dec 13, 2015 om 15:43
1859 Antwoorden / 4 Vragen

https://support.norton.com/sp/nl/nl/home/current/solutions/kb20080710133834EN_EndUserProfile_nl_nl

Maar heeft u de link van carola.83 wel gelezen?

Edit: daarin wordt verwezen naar:

Malwarebytes (gratis versie)https://nl.malwarebytes.org/

en een andere removal tool: http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2014-052915-1402-99

edison
door edison - Dec 13, 2015 om 15:56
64 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij ben je nogal wantrouwend jegens Norton, want ook dat rode kruis krijgt ik ook als Norton gebruiker wel eens in de taakbalk,

dan moet het programma hestellen of updaten, maar dat geeft hij dan wel aan en als je het laat lopen dan is het weer normaal, maar om nou van een paar gekke meldingen de virusscanner direct de schuld te geven, daar is hij toch voor?

Ti
door Timtatoe - Dec 13, 2015 om 16:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb Carola 83 gelezen en heb alle links bekeken, maar daar kon ik verder niets mee, Reflecs. Bedankt voor de doorverwijzing naar de verwijderingstool. Laten we hopen dat ik inderdaad te wantrouwend ben, Edison, maar het is toch vreemd dat Norton bij het einde van mijn abonnement ineens raar gaat doen. Ik heb nu al 3 dagen geen toegang meer tot Norton en van automatisch herstel is dus nog geen sprake geweest.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 13, 2015 om 16:37
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wordt de klant door Norton/Symantec bedrogen?

Je kunt sowieso veel betere antivirussoftware voor veel minder geld krijgen, maar dat is al tig jaar zo.

tenormin
door tenormin Dec 13, 2015 om 16:48
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Off Topic even: hoe krijg je de zin in geel omlijnd?

akkerdistel
door akkerdistel Dec 13, 2015 om 16:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Deze site neemt de lay-out automatisch over (dat is inderdaad niet de bedoeling), oftewel wanneer je iets kopieert en plakt vanuit de vraag heb je een gele achtergrond (enkel bij de antwoorden, niet bij sub-antwoorden). Hoe je dan de tekst daaronder weer gewoon krijgt is wat prutsen met het 'vet-knopje', dat is bijna niet uit te leggen. Voor nog een voorbeeld zie hieronder;

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 17:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je copy/past doet vanaf het gele gedeelte (wat akkerdistel heeft gedaan) dan kopieert hij ook de achtergrond mee. Dit gebeurt ook bij copy/past van andere sites. Lettertype en achtergrond zou vast gezet moeten worden hier.

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 17:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O, antwoord van akkerdistel stond er nog niet toen ik ging reageren, pffffff.....zucht.......

marita567
door marita567 Dec 13, 2015 om 17:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

al weer iets nieuws , geleidelijk aan begrijp ik nog minder . @carola.83 dat gebeurt mij zo vaak normaal loop je een marathon hier scroll ik een marathon maar ik haal de finale nooit

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 13, 2015 om 17:00
1790 Antwoorden / 3 Vragen

*knip voorbeeld*

Het is nu wel duidelijk dat de redactie nog wat werk te verzetten heeft ;-).

Cookies
door Cookies Dec 13, 2015 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@akkerdistel: doe me een lol, het is hier al een kleurenfestijn tegen wil en dank.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 13, 2015 om 17:47
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij dezen.

eclipse
door eclipse - Dec 13, 2015 om 20:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ik neem aan dat je ook bij Norton een account  kunt  maken en beheren? als je aut  incasso aan hebt staan en hebt  betaald  via paypal, log dan in en zet het UIT. neem ook even contact op met paypal  dat global collects  niets  mag afschrijven. global collect is verplicht om aanstaande incasso `s  eerst per mail te melden zodat U tijd  hebt om de incasso te stoppen ( dus ook Uw  abbonnement. ) p.s  iobit  uninstaller, schoont  ook het hele register op , bij het config  scherm wordt bij programma ` s verwijderen direct tot een diepe scan overgegaan , om resten te verwijderen.

wat betreft  de waarschuwingen, ach laat welk antivirus software draaien en ieder prog  geeft 100.000 virussen en trojans. zolang  ze freeware zijn, eenmaal geinstalleerd  en gekocht  vinden ze niets. als je tenminste altijd  goed  beschermd  bent  gebleven, en pop ` s en pup `s  heb je elke dag wel maar zijn verder  niet kwaadaardig, zoja  worden ze vanzelf  in quarantine gezet. even een tip: als je een programa koopt, sla het dan altijd op in een aparte map   bijv. map "programma `s" , zo heb je dus een map norton gekocht, doe daar ook de bevestigingslink van global collect bij en verander de naam van het instalproggie in de serial van het programma , zo heb je alles bijelkaar, maak wel overal een backup van liefst externe , neem contact op met global collect als ze moeilijk doen KLIK HIER VOOR AFMELDEN GLOBAL COLLECT    uiteraard geldt dit ook voor ideal en mastercard... TIP: wilt U Norton toch behouden  uninstal het dan, veelal wordt U gevraagt naar het waarom u het verwijdert, en krijgt U een aanbieding. écht dat werkt .

reflecs
door reflecs - Dec 14, 2015 om 09:38
1859 Antwoorden / 4 Vragen
Ti
door Timtatoe - Dec 14, 2015 om 12:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank, Eclipse, voor het uitvoerige antwoord. Ik heb Norton in een winkel gekocht, voor één jaar, men beschikt niet over mijn credtcard-gegevens.

En dat is het punt, de overeenkomst loopt deze maand af, en nu pas krijg ik pop-ups - anders nooit! - waarin mij wordt meegedeeld dat ik langs de rand van de afgrond ben gegaan en dat ik er dankzij Norton niet in ben gevallen. Zoals gezegd, de zogenaamde storing in Uitzending Gemist kwam heel kunstmatig over en de bedreiging in Facebook was onzin en naar ik denk zelfs een leugen.

Mijn Nortonbescherming werkt nog, maar de toegang tot Norton via mijn produkt is nu al 4 dagen geblokkeerd. Is het dan te ver doorgedacht dat Norton zo wil voorkomen dat men bij de bewijzen kan in de geschiedenis van de ingrepen door Norton? Zo naïef zouden we toch niet meer moeten zijn na het Volkswagenschandaal. Het zou mij bijvoorbeeld ook niets verbazen als er software in telefoons zit die na een zekere tijd de telefoon onklaar maakt, zodat de fabrikant een nieuwe aanschaf tegemoet kan zien, enzovoort.

Als individu kom je daar in principe niet achter, maar programma's als Kassa en Radar zouden dit kunnen onderzoeken. Dat kan met een oproep aan de kijkers: Wie allemaal krijgen er pop-ups te zien over zogenaamde incidenten tegen de tijd dat het einde van de overeenkomst met Norton (en andere) in zicht komt?

em
door emboca - Dec 14, 2015 om 13:25
8 Antwoorden / 4 Vragen

Graag zoun ik dit artikel willen lezen maar voor mij onmogelijk gezien de kleur stelling WANNEER WORDT HIER EENS WAT AAN GEDAAN VOOR MIJ ONLEESBAAR 111111

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 14:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb de tekst even gekopieerd voor u zie 14:18, er is ook een nieuw antwoord bij uw eigen vraag.

crewmember
door crewmember - Dec 14, 2015 om 14:13
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Norton (en macafee) zijn zowiezo zeer slechte virus scans die je pc zo veel vertragen dat je ze bijna zelf een virus kan noemen.   Ze moeten het hebben van het feit dat ze laptopfrabrikanten betalen om voorgeinstalleerd te worden op nieuwe laptops.  Dit in de hoop dat de koper dit na een jaar betaald blijft updaten.

Zo snel mogelijk die zooi er af en de gratis versies van AVAST en Malwarebytes er op.  Dit is meer dan genoeg en nog gratis ook.

holstein
door holstein Dec 14, 2015 om 16:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Gratis daar gaat het natuurlijk weer om, maar als je de belasting van het systeem gaat bekijken is Norton een van de minst vertragende en trouwens een hele goeie virusscanner.

reflecs
door reflecs - Dec 14, 2015 om 14:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT Voor emboca

Doet norton anti-virus zelf schijnaanvallen om klant tot verlengen te bewegen?

Mijn abonnement bij Norton Internet Security loopt aanstonds af. Nu ineens gebeuren er vreemde dingen. Ik kreeg nooit een melding, maar nu verscheen er een pop-up: 'Norton heeft een Fake Like Count Attack in uw Facebook Account voorkomen.'  Maar ik heb helemaal geen Facebook. Vier dagen later ontstond er ineens - en voor het eerst - een rare korte beeldstoring bij Uitzending Gemist en verscheen er in alarmkleuren een melding van Norton over een reparatie bij 'Tijdelijke internet Explorer bestanden' en bij 'Schijfoptimalisatie' en bij 'Tijdelijke Windowsbestanden'. Er werd gemeld: 'Reparatie in voortgang' en die bleef net zo lang voortgaan tot ik erop geklikt had, toen was de 'Reparatie voltooid'. Actie door mij was niet nodig, stond er, maar op die manier zorgde Norton ervoor dat ik het bericht wel moest lezen. Tien dagen later werd de groene V (van veilig) in het Nortonvignet vervangen door een rood kruis en werd de toegang tot Norton via dit vignet geblokkeerd, terwijl mijn abonnement nog 27 dagen te gaan had. Wordt de klant door Norton/Symantec bedrogen?

@emboca, ik ben bang dat niemand weet wanneer het wordt aangepast.

marita567
door marita567 - Dec 14, 2015 om 15:49
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Kunt u emboca niet verwijzen naar de link van alexishoop , ik kan deze niet vinden .

de oplossing van alexishoop werkt bij mij nog altijd en is voor mij geweldig ik kan alles lezen , nou weet ik wel niet of dat bij iedereen zo is .

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 15:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Die is al vermeld bij zijn eigen vraag: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/gekleurde-site-voor-mij-onleesbaar?

marita567
door marita567 Dec 14, 2015 om 15:57
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Oh sorry , zelfs de vraag van emboca zie ik niet , maar door uw link nu wel , deze vraag vond ik ook niet terug .

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 16:23
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Geeft probleem. Ik kwam erachter toevallig achter. U kunt die link het snelste terugvinden door bij uw profiel naar Mijn vragen te gaan en dan de vraag over de gele achtergrond :)

marita567
door marita567 Dec 14, 2015 om 16:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dank uw voor de tip , nu zie ik de vraag je scrollt je een ongeluk .