ev
door evelienr Jun 16, 2006 om 11:49
Computers & telefonie

Domeinaanvraag

Hallo,

gisteren heb ik een domeinaanvraag gedaan op www.mijndomein.nl. Dit was
een redelijk impulsieve actie, maar elke 10e besteller zou een
beertender kunnen winnen, vandaar. Nu wilde ik de aanvraag voor een
domeinnaam annuleren en het hostingpakket voor de domeinnaam ook, het
antwoord was dit:

U heeft bij de aanvraag aangegeven dat alle gegevens correct waren ingevoerd
en dat u accoord ging met de voorwaarden. Hiermee bent u een bindende overeenkomst
aangegaan. Het domein kan daarom niet geannuleerd worden maar zal schriftelijk
moeten worden opgezegd, dit zal dan per de eerstvolgende vervaldatum worden verwerkt.

Welke opties heb ik en zit ik er echt aan vast. Ik had ook nog gevraagd
of ik mij niet kon beroepen op de 8 dagen bedenktijd bij
bestellingen/aankopen. Maar dat geldt niet bij diensten was het
antwoord.

Ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen.

2068 13 Rapporteer

hutch
door hutch - Jun 16, 2006 om 12:05
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Evelien,

de vraag is: valt deze aanvraag onder de bepalingen van afdeling 9a, boek 7 Burgerlijk Wetboek......

m.i. wel, daar artikel 46a Burgerlijk Wetboek (boek 7) tevens spreekt over een 'dienstverlening':

dienst·ver·le·ning (de ~ (v.))

1 hulp die een persoon, instantie of onderneming biedt aan het publiek

M.i. is dit dan ook direct danwel indirect een 'dienstverlening'. Dientengevolge kunt u inderdaad deze overeenkomst binnen de gestelde termijn van 7 werkdagen herroepen.

Gr. Hutch

edwardus
door edwardus - Jun 16, 2006 om 12:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mijndomein vergist zich naar mijn mening. Het geldt niet voor financiële diensten. Zie dit artikel van justitie.nl

my
door mystery - Jun 16, 2006 om 12:18
34 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

gisteren heb ik een domeinaanvraag gedaan op www.mijndomein.nl. Dit was een redelijk impulsieve actie, maar elke 10e besteller zou een beertender kunnen winnen, vandaar. Nu wilde ik de aanvraag voor een domeinnaam annuleren en het hostingpakket voor de domeinnaam ook

ik ben zelf ook webhoster en kan u vertellen dat de con-collega wel juist handelt.

in de regel wordt een domeinnaam realtime aangevraagd dus zult u deze ook moeten betalen.
u gaat niet een heel bestelformulier in zitten vullen en dan zeggen ja eigenlijk toch maar niet, daar zou u van te voren beter over na moeten denken.

op het moment dat een bestelling binnenkomt bij bv ons wordt het adres etc gecheckt en gaat de aanvraag erdoor.
u als klant moet eerst alles invullen daarna kunt u inloggen om te bestellen en moet u akkoord gaan met uw bestelling en met de alg vw.

u wordt dus geacht dat u weet wat u besteld, op het moment dat u zelf accoord geeft gaat de naamaanvraag erdoor.
op dat moment betalen wij ook de kosten van de registratie dus rekent elke hostingbedrijf wat dus ingeschreven staat bij de kvk (dus niet de illegale zolderkamerhosters) die kosten door.

opzeggen kunt u wel maar de kosten voor de registratie van dit jaar zult u moeten voldoen.

ev
door evelienr - Jun 16, 2006 om 12:22
4 Antwoorden / 8 Vragen

Volgens mij gebeurt het niet realtime hoor. Bij de meeste
hostingbedrijven is het zo dat een domeinaanvraag pas wordt gedaan als
het SIDN registratiecontract plus de betaling binnen is. En ik heb het
registratiecontract ook nog niet opgestuurd, dus heb me niet
schriftelijk ingeschreven, waarom zou ik mij wel schriftelijk moeten
uitschrijven.

my
door mystery - Jun 16, 2006 om 12:42
34 Antwoorden / 0 Vragen

beste evelien,

dus u hebt geen online formulier ingevuld met uw naam/adres gegevens etc etc.

en u hebt dus ook geen domein aangevraagd als ik het zo lees.

u bent zelf accoord gegaan met die bestelling, het ligt anders als iemand uw gegevens heeft misbruikt maar dat is niet van toepassing zoals ik het lees.

het sidn contract is alleen een formaliteit.

feit blijft dat u iets heeft besteld en u wilt er nu vanaf.

ik heb ook wekelijks zo'n mensen die iets willen bestellen en dan ineens toch maar niet.

ik kan u uit uw droom helpen als het een rechtszaak word (en ja ik heb het er 1 keer op aan laten komen) verliest u.

de rechtbank oordeelt nl zo, u kunt geen rechtsreekse bestelling doen (in ons geval) van bv een domeinnaam voordat u zich heeft aangemeld op het klantensysteem.

u vult dus eerst alles in, logt daarna in met gebruikersnaam en ww en dan besteld u pas waarin u wordt gevraagd accoord te gaan met de av en of u zeker bent van uw bestelling.

klant kiest dan ja dan is ie definitief.

de rechter oordeelde destijds klant had eerst beter moeten nadenken ipv zich meteen aanmelden en bestellen het staat duidelijk vermeld op de site.

dereactieman
door dereactieman - Jun 16, 2006 om 12:53
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het maar een vreemd verhaal, wat als u nu wel die Beertender had gewonnen (dat had u immers binnen een uur geweten) Dan had u uw aanvraag neem ik aan niet willen annuleren...

Als iedereen dat zo deed bij mijndomein.nl hadden ze handen vol werk om alle aanvragen te annuleren bij mensen die net zo "impulsief" waren als deze mevrouw!

ev
door evelienr - Jun 16, 2006 om 12:55
4 Antwoorden / 8 Vragen

Het is niet zo'n grote ramp hoor en ik zal het ook wel gewoon betalen
als ik er niet meer vanaf kom. Ik vroeg me gewoon of het correct was
wat ze doen. Bij het hostingbedrijf waar ik normaal mijn domeinnamen
aanvraag doen ze helemaal niet zo moeilijk.

ev
door evelienr - Jun 16, 2006 om 12:56
4 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry ik was eigenlijk op zoek naar het antwoord op de vraag: is de
werkwijze van mijndomein.nl juist en niet naar beoordeling van mijn
gedrag.

dereactieman
door dereactieman - Jun 16, 2006 om 12:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, maar het punt is bij deze actie dat je binnen een uur weet of je die Beertender hebt gewonnen, als men die dan vervolgens niet heeft gewonnen en de aanvraag weer intrekt, dat is op zijn minst toch niet eerlijk te noemen.

my
door mystery - Jun 16, 2006 om 13:05
34 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het hostingbedrijf waar ik normaal mijn domeinnamen aanvraag doen ze helemaal niet zo moeilijk.

dus u geeft het ruiterlijk toe het draaide alleen om die beertender en verder nergens om.

dat u andere provider wel wil annuleren verbaast mij enigzins of het is zoals ik al vermelde een zolderkamerhoster zonder kvk.

elk normaal bedrijf zal deze aanvraag niet annuleren daar er al kosten gemaakt zijn voor die aanvraag.

my
door mystery - Jun 16, 2006 om 13:05
34 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het hostingbedrijf waar ik normaal mijn domeinnamen aanvraag doen ze helemaal niet zo moeilijk.

dus u geeft het ruiterlijk toe het draaide alleen om die beertender en verder nergens om.

dat u andere provider wel wil annuleren verbaast mij enigzins of het is zoals ik al vermelde een zolderkamerhoster zonder kvk.

elk normaal bedrijf zal deze aanvraag niet annuleren daar er al kosten gemaakt zijn voor die aanvraag.

pb
door pbierman - Jun 26, 2006 om 13:08
31 Antwoorden / 6 Vragen

Mijndomein.nl heeft idd juist gehandeld. Een rechtzaak zult u verliezen. En bovendien niet netjes te noemen zoals u iets wilt winnen.

Gewoon betalen, maar zorg dat je volgend jaar op tijd schriftelijk opzegt, anders zit je der gewoon weer een jaar aan vast.

menno0
door menno0 - Jan 11, 2007 om 20:07
236 Antwoorden / 42 Vragen

Onlangs meldde ik mij aan bij speedlinq en ging voor de 1e keer in mijn leven internetten. Gewapend met Speedlinqbrief vulde ik trouw in. Ook functioneerde natuurlijk nog geen email.

Bij domeinnaam keek ik op mijn brief achtereenvolgens : Gebruikersnaam, Wachtwoord, Domeinnaam. Ineens verschenen de woorden: u heeft een domeinnaam gevestigd dit kost U euro 2,50 per maand. Perplex belde ik de helpdesk. Tja, U heeft zichzelf aangemeld, dus moet U betalen luidde het antwoord. Waarom er 2 betekenissen aan domeinnaam worden gegeven blijft me onduidelijk. Wat ik er mee moet is me nog meer een raadsel. Ik betaal 12 maanden uit, zeg op en kijk wat beteuterd en IK was niet zoals U belust op een beertender, want U wist duidelijk wat U deed.