stains
door stains Nov 17, 2015 om 23:11
Computers & telefonie

Door geven TV kanalen glas provider

Ik heb een abonnement bij Vodafone Thuis TV enz.
Nu blijkt dat ik via hun geen dolby surround kan gebruiken op de daar voor geijkte zenders.
Het wordt niet door gegeven, terwijl bv NPO ZDF, en RTL het wel hebben.
Wordt ook in hun reclame en folders aangegeven dat zij top kwaliteit leveren en veel zenders, weet niet waarom men niet de mogelijkheid van dolby ontvangst niet mee stuurd en hoe dat kan, maar hoort gewoon bij de zender HD wel te verstaan. Of.......
Graag reacties want vind dit ge woon misleidend c,q, wat sterkere uit drukking.
Graag racties
Heb ook canal digitaal en deze geeft het netjes door als de betreffende TV zenders dit doen.
Zijn de r ervaringen met andere providers als KPN, Ziggo , Tele2 enz?
.

468 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2015 om 23:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u hier al met u provider contact gehad waarom niet dat k=lijk mij de eerstestap om iets hier over te weten te komen.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 23:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U maakt dan toch wel gebruik van de HDMI-kabel?! U ziet in uw display en hoort nu LPCM - voor 3 jaar terug ook bij KPN gekend, nu Dolby Digital.

Als u een scartkabel gebruikt dan is het geen Dolby Digital.

Vodafone is een dochter van KPN.

Cookies
door Cookies - Nov 18, 2015 om 23:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 18 nov 2015, 23:21]

Vodafone is een dochter van KPN.

Volledig de weg kwijt.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 23:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Maar heeft u wel op uw adres daadwerkelijk een glasvezelaansluiting? Heeft u dat gecheckt middels de postcodecheck?

Er zijn drie opties - die gaan via de KPN-wijkcentrale, t.w.:
- Glasvezel tot aan de wijkcentrale, vanaf de wijkcentrale naar uw voordeur* ook glasvezelleiding tot aan het ISRA1-punt en aansluiting op een NT-kastje;
- Glasvezel tot aan de wijkcentrale, vanaf de wijkcentrale naar uw voordeur* ook glasvezelleiding en daarna verder met de koperdraad;
-Glasvezel tot aan de wijkcentrale, vanaf de wijkcentrale naar uw voordeur/woning* geheel middels de koperdraad.

* De aansluiting van de wijkcentrale kan rechtstreeks zijn tot in uw woning dan wel nog middels de tussenkomst van de wijkkast.

Als u in uw woning een NT-kastje heeft, dan heeft u een glasvezelaansluiting middels dat NT-kastje en vervolgleidingen binnenshuis om het effect van glasvezel te bewerkstelligen.

door 1953 - Nov 18, 2015 om 23:36
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 18 nov 2015, 23:31][quote=1953 schreef op woensdag 18 nov 2015, 23:21]

Vodafone is een dochter van KPN.

Volledig de weg kwijt.

Wanneer mag ik iets 'positiefs' van u verwachten? Staat waarschijnlijk niet in en/of komt niet voor in uw vocabulaire!

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2015 om 10:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volledig de weg kwijt.

Wanneer mag ik iets 'positiefs' van u verwachten? Staat waarschijnlijk niet in en/of komt niet voor in uw vocabulaire!

Misschien als u ophoudt onzin te verkondigen?

Cookies
door Cookies - Nov 19, 2015 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:14]
Misschien als u ophoudt onzin te verkondigen?

+1

pi
door pieterwolters - Nov 19, 2015 om 18:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 19 nov 2015, 12:39][quote=tijger1 schreef op donderdag 19 nov 2015, 10:14]
Misschien als u ophoudt onzin te verkondigen?

+1

+1953 :-)

stains
door stains - Nov 20, 2015 om 12:13
7 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,
Fijn dat jullie reageren. had inlog probleem, had anders eerder gereageerd.

Ik ben niet duidelijk geweest begrijp ik, heb hierbij wat meer gegevens.
Maak je niet druk om de technische inhoud heb daar ruime ervaring mee.

Alleen de vraag geeft jullie provider, in de tv kanalen die dat uitzenden en zij aanbieden, ook de mogelijkheid door op je geluid installatie dolby surround te beluisteren.
Dus sturen zij het decoder signaal mee of halen ze het er uit.
Canal digitaal werkt uitstekend.
Digitenne heeft het helemaal want is daar niet mogelijk.
Vodafone en Tele 2 zeggen dat ze het niet ondersteunen. KPN zegt van wel, zal waarschijnlijk bij hun directe dochter Telfort ook zo zijn maar weet dat niet.

Vertel Vodafone maar eens dat ze een dochter bedrijf van KPN zijn!!.

Even een paar technische info's heb glas aansluiting
Koppeling met glas rechtstreeks van Vodafone Entone decoderkastje. (Is uitgang voor geluid uit aanwezig)
Koppeling van TV, met glas. naar geluid installatie.
Mijn installatie heeft wel de mogelijkheid met coaxiaal en tulip plugs, maar geen HDMI, wel glas is net zo goed.

Dus...?

door 1953 - Nov 23, 2015 om 00:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Mea Culpa: Schreef eerder dat Vodafone een dochter is van KPN, vergiste mij daarmee letterlijk met Telfort.