reek8
door reek8 Jan 5, 2007 om 11:45
Computers & telefonie

Downloaden met grabit

ik download sinds kort met grabit

mijn probleem is dat hij begint te downloaden met een snelheid van 130kbps maar dat word binnen 10 seconden 45kbps hoe is dit mogelijk?

het is niet via instellingen in te stellen

alvast bedankt Freek!

1220 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat heeft te maken met de rekenprocedure. De snelheid wordt berekend aan de hand van tijd en hoeveelheid gedownload. Aangezien dat gegeven bij de start niet aanwezig is verandert de snelheidsaanduiding in rap tempo.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De eerste tegenvraag is "hoe is je verbinding?" Heb je nog een analoge lijn, of heb je kabel of adsl? Ik neem aan dat je kabel of adsl hebt. Hoeveel threads heb je open staan (de vinkjes voor hoeveel regels je tegelijk kunt aanzetten)? Kortom: meerdere mogelijkheden die ik eerst graag zou weten van je.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb adsl van orange en ik heb 3 vinkjes.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo reek8,

het eerst wat in me opkomt is misschien is je downloadsnelheid van je adsl niet zo hoog. wat zou je complete downloadsnelheid zijn volgens je abbonnement?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmm jammer dat er geen editknopje is..

kan ook zijn dat je provider het lijntje naar de nieuwsgroepen geknepen heeft, dus dan kun je niet gebruik maken van je volledige downloadsnelheid

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

De provider staat hier los van hoor. Ik heb @home, die veel zou belemmeren. En ik down al enkele jaren, zonder problemen met tussen de 400 en 600 KB/s. Wat wel wil helpen is je aanmelden bij een betaaldienst zoals Ew...of XB.....(hoe legaal is dat?)  Voor een klein bedrag per maand heb je meer plezier....

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

jammer maar dat dacht ik dus ook. Ik zit bij XS4all en die had zijn lijntje naar de nieuwsservers wel degelijk geknepen zodat je niet hoger kwam dan ongeveer 60KB .. tegenwoordig hebben ze die redelijk vrij gelaten en kun je bij elkaar (3 threats) 630 halen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

2, 3, of meer threads is alleen interessant als je een download hebt van meer dan 10 MB. Daaronder heb je aan 1 thread voldoende, omdat de lijn<>netwerkkaart<>PC het meestal toch niet sneller kan verwerken. Zo delen wij dus 1 abonnement op een server met 4 personen. En ieder pakt 1 thread. En dan heb je nog een film binnen 4 uur binnen.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

wanneer jullie met zijn 4-er alle 3 of 4 draadjes zouden aanzetten.. zou je zo geblokkeerd worden bij de provider van jullie nieuwsgroepen.. die heeft meestal de limit op die draadjes. en geloof me dat houden ze in de gaten :D. Dus het heeft niets met het netwerkkaartje te maken ;-)

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp wat je bedoeld en klopt enigszins ook. Echter niet de newsservereigenaar waakt hierover, maar het programma zelf, die je niet toe staat om meer threads te openen dan het abonnement geeft.
Maar dat bedoel ik ook niet. Als ik alleen zit (zonder dus de andere 3) maakt het niet uit of ik 1 of 4 threads gebruik. In beide gevallen duurt het net zo lang. Bij 1 regel gebeurt dit bijv. in 2 minuten. Met 4 regels duurt het 8 minuten voor de 4 regels. En wat denk je? 8 minuten gedeeld door 4 threads = ..... 2 minuten per thread wanneer je 1 thread hebt. Test maar.

Maar we dwalen af van het probleem van Freek, wat ik nu niet kan beantwoorden. Zal hier thuis straks eens naar kijken, en weet ik meer, kom ik terug.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 15:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hmm grappig.. bij mij is er wel degelijk een verschil of ik er 1 aanzet of 3..ach geheel offtopic is het ook weer niet ;-), we moeten wat te doen hebben totdat de vrager weer een antwoord geeft :P

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet nog steeds de oplossing niet

ik heb orange famaly met een livebox

ik download normaal ongeveer 200kbps maar in grabit maar 45

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik weet nog steeds de oplossing niet

ik heb orange famaly met een livebox

ik download normaal ongeveer 200kbps maar in grabit maar 45

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Dat heeft te maken met de rekenprocedure. De snelheid wordt berekend
aan de hand van tijd en hoeveelheid gedownload. Aangezien dat gegeven
bij de start niet aanwezig is verandert de snelheidsaanduiding in rap
tempo."

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toevoeging: De reden dat je slechts rond de 45kbps haalt is dat orange de snelheid afknijpt. Dit is op onder andere tweakers.net te lezen, bovendien zijn er meer mensen met dezelfde ervaring/klacht... Helaas!

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

het zou dus toch aan orange kunnen liggen zie:

http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

he he ik was iets te langzaam :D

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

kan ik hier wat aan doen?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

ben bang erg weinig. Je zou kunnen klagen bij orange, maar denk niet dat je daar veel responce van gaat krijgen en dat ze het zullenaanpassen

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

is een payserver dan een goede oplossing zo ja wat is dan een snelle maar toch goedkope?

 :D

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere provider nemen of een abonnement nemen op een betaalde nieuwsgroep. Beide niet echt ideaal voor je denk ik, maar helaas. Misschien eens naar alternatieve manieren kijken om bestanden te downloaden, zoals bittorrent of dc++. Films, etc, kopen (of huren) in de winkel kan ook een oplossing zijn.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt op dizelfde site ook kijken welke payservers er zijn en welke goed zijn. het zou inderdaad een oplossing kunnen zijn

http://www.binaries4all.nl

Laaglander

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

een gratis nieuwsserver zou je ook eens kunnen proberen, er bestaan wel een paar goede gratis nieuwsservers, je moet even goed op internet zoeken, download je echt veel met nieuwsservers dan zou je echt een payserver moeten nemen, of een betere provider (xs4all)

ve
door verwijderd - Nov 13, 2007 om 23:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freek,

Het kan zijn dat windows Firewall de luisterpoort blokkeert. In dat geval moet je de poort toevoegen en goed keuren.

Dat probleem had ik ook met Azureus.

Groeten Tiny