lu
door luna42 Nov 23, 2008 om 12:10
Computers & telefonie

Downloaden van PICASA 3

Hallo,

Ik werk al een tijdje met Picasa 2, een fijn programma. Maar nu is er een nieuwe versie beschikbaar.

Mijn vraag: Als ik picasa 3 wil downloaden, moet ik dan eerst Picasa 2 verwijderen? (of juist andersom).

Ik ben als de dood om foto's kwijt te raken. Of moet ik toch maar eerst iemand laten komen die een back-up maakt (want zelf weet ik niet hoe dat moet). Ik werk met Windows XP -Media Center.

groetjes, Luna43

1731 5 Rapporteer

freya
door freya - Nov 23, 2008 om 12:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo luna42,

Als je (nog) helemaal geen backup hebt van je foto's, dan zou ik dat toch maar eerst eens doen. Het is niet verstandig om al je foto's op slechts één plek te bewaren. Ook een harde schijf kan een keer kapot gaan en dan ben je dus alles kwijt als je géén backup hebt.

Wat de installatie van die nieuwe versie betreft, meestal kun je een nieuwere versie gewoon over de oude versie heen installeren. Het installatieprogramma zal wel herkennen dat er nog een oudere versie aanwezig is en zal dan, indien nodig, die oude versie dan automatisch verwijderen. Bovendien zullen dan de instellingen van het oude programma waarschijnlijk gewoon overgenomen worden door de nieuwe versie.

Maar zoals gezegd, éérst een backup maken van je foto's (op b.v. een externe harde schijf)

m.vr.gr. Freya

labswans
door labswans - Nov 23, 2008 om 12:25
1918 Antwoorden / 10 Vragen

uw fotos zou ik zeker op een cd laten branden. Dat moet u zelf wel kunnen als u de goede programma's heeft.

zie www.binaries4all.nl om daar te zien hoe u moet branden met nero

Volgens mij hoef je picasa 2 niet te verwijderen of het programma van picasa 3 moet erom vragen.

Dus zorg zelf eerst voor een cd met uw fotos en daarna downloaden van het programma picasa 3

labswans

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 23, 2008 om 12:25
16870 Antwoorden / 202 Vragen

U hoeft de p[icassa 2 niet te verwijderen.

Het maken van regelmatige back-ups is altijd zinvol. Immers de drager waarop uw info zich bevindt (harde schijf) kan stuk raken.

tigertje
door tigertje - Nov 23, 2008 om 13:45
402 Antwoorden / 0 Vragen

Naast de opmerkingen hierboven over dat het verstandig is om een back-up te maken van foto's en andere belangrijke bestanden nog even het volgende: Picasa is een programma. Het doet niets anders met je foto's dan er een mooie schil omheen maken. Je kan je foto's erin beheren, aanpassen e.d.

Maar je foto's staan gewoon opgeslagen waar je ze ooit hebt neergezet. En tenzij je er de expliciete opdracht voor geeft aan Picasa blijft dat ook zo. Het verwijderen van Picasa heeft daar geen enkele invloed op. M.a.w: of je het nu rechtsom of linksom doet met de installatie van Picasa, je foto's zullen er niet door verdwijnen.

menno0
door menno0 - Nov 24, 2008 om 22:52
236 Antwoorden / 42 Vragen

Ik heb Picasa 3 geïnstalleerd en daarbij de instructie gevolgd. Dan volgt er een enorm gereutel waarbij 2 automatisch door 3 wordt vervangen. Ik heb XP Prof.