jasperwis
door jasperwis Jan 13, 2009 om 19:40
Computers & telefonie

Draadloos internet

Hallo,

wij hebben thuis internet van ziggo. Het alles in 1 parket plus. Het internet komt binnen via de kabel. Dan gaat het de modem in. Van daaruit gaat het een router apparraat in (Level one wsk 1000). De laaste tijd valt het internet vaak uit. En dat heeft dan volgens mij te maken met het router Apparaat. Want als ik die reset doet de boel het weer even. Ik ben het nu een beetje zat en ben op zoek naar een nieuwe router. We gebruiken 4 draadlozen computer en 1 via een kabel. Wat kunnen we als beste kopen kwa router ? Op mijn computer wordt vaak gedownload. Dus hij moet wel een beetje power hebben.

Gr jasper

1209 12 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jan 13, 2009 om 19:50
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer 's een Asus. Heel leuk spul. Sterk signaal en je kunt er van alles aan verbouwen voor de geïnteresseerde. Anders Belkin, Netgear, Sitecom, SMC bijvoorbeeld.

Toch vraag ik me af of je niet gewoon last hebt van andere draadloze apparatuur in de omgeving, bijv. de buren hebben een nieuwe router. Probeer eerst een ander draadloos kanaalnummer in te stellen.

jasperwis
door jasperwis - Jan 13, 2009 om 19:52
55 Antwoorden / 20 Vragen

Dat is wel een goed idee :P Ik geef hem dan nog maar een kansje. Anders ga ik weer over naar asus. Daar heb ik goede ervaring mee

jasperwis
door jasperwis - Jan 13, 2009 om 19:56
55 Antwoorden / 20 Vragen

Heb jij ook nog een voorkeur kwa asus router ? Echt een met power Ik heb het kanaal verander van 11 naar 13

edwardus
door edwardus - Jan 13, 2009 om 20:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een paar weken geleden heb ik een wat oudere Asus WL-500g Deluxe overgenomen. Dit vanwege de USB poorten die erop zitten. Daardoor kwam ik op http://wl500g.info/ uit, daar is heel veel info te vinden. Welke er nog meer zijn en welke beter zijn dan andere weet ik niet. Kijk maar even rond (niet schrikken hoor, ze gaan soms vrij ver).

jasperwis
door jasperwis - Jan 13, 2009 om 20:32
55 Antwoorden / 20 Vragen

ik weet het nog niet :P

http://www.kieskeurig.nl/draadloze_router/asus/wl-500w/reviews/166919/

Sommige mensen zijn heel positief anderen helemaal niet

edwardus
door edwardus - Jan 13, 2009 om 20:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Da's weer een ander model en vergeet niet dat niet iedereen een netwerkbeheerder is helaas... Soms ligt het aan een apparaat, soms ligt het aan de mens die het gebruikt.

jasperwis
door jasperwis - Jan 13, 2009 om 21:32
55 Antwoorden / 20 Vragen

Maarja dat vind ik dan weer een beetje een gok. ik moet wel zeker weten dat hij goed werkt :P

edwardus
door edwardus - Jan 13, 2009 om 22:06
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt gewoon garantie als je nieuw koopt.
Als je het Asus forum nou 's 5x zo zwaar laat wegen in hun oordeel, dan trekken we de consumenten van kieskeurig nog enorm voor.

jasperwis
door jasperwis - Jan 13, 2009 om 22:26
55 Antwoorden / 20 Vragen

Je maakt het me wel moelijk :P

Ik ga er maar een nachtje over slapen

deheugden
door deheugden - Jan 13, 2009 om 23:03
41 Antwoorden / 37 Vragen

Fritz! heeft goed spuk  maar is wel prijzig. Mar goed, het probleem van je router kan ook een software probleem zijn. Probeer de firmware eens te updaten(haal je normaal van de website van de router). wel eerst een abckupje maken.

jd
door jdh - Jan 14, 2009 om 13:47
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo heb ik ook een tijdje bij Ziggo gehad. Volgens mij is het signaal dan een tijdje weg geweest. Ook geven ze zelf iets aan in de trent van als men een router heeft kan het zijn dat deze opnieuw moet worden opgestart. Dus ik vraag me af of het aan je router ligt en niet aan de lijn. Bij mij werkt alles nu zonder problemen afkloppen dus.

jasperwis
door jasperwis - Jan 14, 2009 om 15:39
55 Antwoorden / 20 Vragen

Maar het is bijna dagelijks raak. Ik zal ziggo is mailen over het probleem. Maar ik ga eerst even een nieuwe firmware updaten