jo
door joosts Nov 16, 2005 om 13:48
Computers & telefonie

Draadloos internet

Hallo, Ik wil graag een laptop hebben, maar ik heb een vraagje..: Als ik een laptop heb en ik wil op internet, kan ik dan overal op internet of alleen thuis?..Wij hebben thuis een gewonen ADSL aansluiting, die verder niet draadloos is. Alvast Bedankt,

Joost

185 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alle kaarten voldoen aan een bepaalde standaard, meestal 54G nu. Dan maakt het technisch niet uit welk accesspoint en kaart u gebruikt. Wel dient u natuurlijk toegang te hebben, bv door betaling of als u bij vrienden of op het werk bent.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, je kan dit op verschillende manoeren doen.

De eertse is voor thuis je koopt en draadloze adsl Router installeert deze Thuis en je koopt en ontvangertje voor je Laptop.

Dit is je vast al Bekend, maar nu heb je sinds enige Tijd op veel
plaatsen Draadloos Internet dat je tegen betaling kunt gebruiken b.v Op
campings,in Restaurant,Wegrestaurants....

Ook kun je via je Mobiel het Internet op dit is wel ietsje
ingewikkelder. Het bste kun je hiervoor naar je Provider van je
Mobbiele Telefoon.

De nieuwe Kaarten zijn  Trouwen 128 g deze kun je ook gebruiken op
54g maar je hebt wel meteen eentkje die sneller is en niet zo heel veel
schelen in de Prijs.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

*Tip*

Ik ben ZEER te spreken over ACER en zijn "signalup" technologie in hun nieuwe laptops. Meestal is een ingebouwde wifi minder sterk dan een USb-dongle, maar met  "signalup" van ACER ontvang ik AP`s die ik nooit zag.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2005 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je ergens anders wil internetten bedoel je dan draadloos? Want je junt natuurlijk ook van iemand even de UTP kabel lenen en via zijn modem gelijk internetten.

Als je "buiten" draadloos wil werken kun je kiezen voor WiFi maar ook voor GPRS of EDGE (via het GSM netwerk) of UMTS

WiFi kun je enkel doen bij HOT-SPOTS (plekken waar "dekking is") bijv. McDonalds, hotels etc. Je moet daar dan wel voor betalen
Kijk maar eens bij T-Mobile die promoten op dit moment WiFi.

Als je GPRS/EDGE/UMTS wil gebruiken dan moet je ook daar een speciale kaart voor in je laptop kopen (mobile connect card van KPN bijv.)  GPRS kun je overal in Nederland waar dekking is met je GSM telefoon gebruiken maar is niet zo snel. ongeveer zo snel als 9600K modem over een analoge lijn. UMTS (ongeveer ADSL snelheid) heeft nog geen landelijke dekking. Maar als er geen dekking is wordt er teruggeschakeld door de kaart naar GPRS.
Een mooie tussenvorm is EDGE (zie Telford.nl) dat is een goede snelheid (tussen GPRS en UMTS in) en werkt over het Telford GSM netwerk (dus ook weer een goede dekking in Nederland en veel ander landen in de wereld.) Maar ook hier wel een EDGE kaartje benodigd.
Meestal kun je als je een Data abonnement afsluit voor GPRS/UMTS/EDGE het kaartje gratis krijgen. Je betaalt dan maandelijks een abonnement.

Bij deze verbindingen betaal je niet voor de gespreks kosten maar betaal je voor het data verkeer. Dus als je meer data binnen haalt of verstuurd betaal je meer (of heb je een abonnement nodig dat past bij je dataverkeer)

Nou ik hoop dat dit is wat je wilde weten.
groetjes
Dennis