jasperwis
door jasperwis Feb 11, 2008 om 22:01
Computers & telefonie

Draadloos internet

Hallo,

Me oom ze computer was kapot. Die is terug gegaan naar de frabriek. Helemaal opnieuw geinstaleerd. Als de computer er weer is. zou ik voor hem het draadloos internet aan sluiten. Ze hebben van kpn internet. Ze hebben zo Experia Box. Dat appraat is de modum en dat stuurt gelijk draadloos internet rond. De ontvanger van het draadloos internet is een siemens ontvanger. Ik dat met een bijgeleverde cd geinstaleerd. Onderaan in beeldscherm geeft hij zo draadloosnetwerk icoontje waar.  Daar heb ik zijn draadloos internet tussen gevonden. De naam is SpeedTouch......... Dat is beveiligt met een wpa wachtwoord van 26 karakters. Dat helemaal foutloos in gevuld. Dan gaat hij verbinding maken. En zegt hij naar een tijdje Beperkte of geen netwerkmogelijkheden. Hij kan het ip niet vernieuwen en geen adress toewijzen.

Wat doe ik verkeerd? Licht het aan de computer of aan de modum ?

Voordat de computer naar de fabriek is gebracht deed het draadloos internet het goed.

Groetjes jasper

420 14 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 11, 2008 om 22:20
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u moet het niet gelijk draadloos installeren maar op andere manier

Die manier is om met een bedrade manier aan te sluiten en deze werkend te krijgen. Lukt dat dan kunt u daarna hem overzetten naar draadloos.

Dat is de volgorde en niet op uw manier die u beschreef eerder

labswans

br
door brui0929 - Feb 11, 2008 om 22:29
639 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer het modem eens te resetten dit doe je door met de punt van een veiligheidsspeld op de restetknop te drukken. Deze knop bevind zich tussen de aan/uit schakelaar en de USB poort.

Of schakel de experiabox uit met de aan/uit schakelaar wacht 30 seconden en schakel de expediabox opnieuw in.

Mocht dit niet helpen neem dan kontakt op met KPN.

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2008 om 22:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat bericht van "beperkte of geen netwerkmogelijkheden" komt door de dhcp server die je weigert een IP adres te geven. Dat komt meestal door een MAC adres filter in de router.

Je zult dus even met een draad verbinding moeten maken, dan naar de instellingen pagina van de Experia Box, en kijken of het MAC adres van die Siemens adapter nog moet worden toegevoegd.

Het is ook mogelijk dat je wordt gehinderd door een draadloos apparaat van de buren, zou kunnen dat zij ook een Experia Box hebben met dezelfde netwerknaam. Ga in elk geval die netwerknaam maar even veranderen in iets unieks.

edwardus
door edwardus - Feb 11, 2008 om 22:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je bereidwillige antwoord wordt gewaardeerd, alleen is WEP wel veel minder veilig dan WPA. Als WPA tot de mogelijkheden hoort heeft dit de voorkeur. Behalve .......... als je Vista gebruikt, want bij ontelbaar veel mensen werkt WPA (WPA1, WPA-PSK) in combinatie met Vista geheel niet. WPA2 (WPA-AES) kan dan weer wel als dat ondersteund wordt door je hardware.

Het is in ieder geval wel de moeite waard om de verschillende opties uit te proberen zolang het niet werkt. Pas wanneer het eenmaal werkt ga je de betere opties instellen.

gsm
door gsm - Feb 11, 2008 om 23:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je moet WPA2-PSK (TKIP) selecteren en dan het wachtwoord invullen op de PC.

GSM

gsm
door gsm - Feb 11, 2008 om 23:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Klopt!  WPA werkt in dit geval niet onder Vista. WPA2 werkt wel goed.

GSM

jasperwis
door jasperwis - Feb 12, 2008 om 07:38
55 Antwoorden / 20 Vragen

De computer is van xp.

Wat ik raar vind is dat ik hem met een kabel moet gelijk zetten hij heeft het altijd met een wpa beveiliging gedaan. Alleen nu kan ik dat wachtwoord intypen maar dan geeft hij aan van beperkte of geen netwerkverbinding

gsm
door gsm - Feb 12, 2008 om 09:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt de PC uitschakelen en dan ook de experiabox eens minstens 5 minuten uit zetten (geheel loskoppelen van het stopcontact) en dan weer aanzetten. Daarna pas de PC ook weer aanzetten.
Slechts 30 seconden geen elektriciteit is vaak te kort om een modem goed te kunnen herstarten.

GSM

gsm
door gsm - Feb 12, 2008 om 09:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controleer ook het TCP/IP protocol voor de draadloze adapter.
Dit moet ingesteld staan op Automatisch een IP en DNS verkrijgen.
Controleer met het commando ipconfig /all of je voor de draadloze adapter wel een IP-adres krijgt toegewezen in de reeks 192.168.1.x

De gateway moet gewoonlijk op 192.168.1.254 ingesteld staan

GSM

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 12, 2008 om 10:23
16895 Antwoorden / 202 Vragen

en vooral het instellen van ook de code doen met kabel aangesloten tussen PC en router! Dus niet draadloos! Daarna, als alles weer werkt kan de kabel weer verwijderd worden.

alfons
door alfons - Feb 13, 2008 om 16:00
22 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Jasper.

Ook ik heb deze melding min of meer regelmatig (ook KPN). Bij mij volstaat het om het Icoontje rechtsonderaan (monitoortje) met de rechter muistoets aan te klikken en daarna herstel te klikken. Hierdoor wordt (bij mij) het IP adres opnieuw ingesteld en is de verbindng hersteld. Ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Succes.

jasperwis
door jasperwis - Feb 13, 2008 om 19:17
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ben gisteren naar me oom geweest en heb via een kabel wep ingeschrakeld en hij doet het !

Bedankt.

Groet jasper

birdtweety
door birdtweety - Feb 13, 2008 om 19:17
115 Antwoorden / 21 Vragen

beste jasper de draadloze verbinding op de beveiligingsbasis van wap is heel storings gevoelig je kunt beter de modem instellen op wep.dit kun je doen door via je browser contact te zoeken met je modem.ik zal je een beschrijving geven hoe je dit moet doen

je hebt eerst een verbinding met je modem nodig met een vast draad verbinding.als je dat hebt moet je via start en dan uitvoeren de 3 leters cmd in type.je krijgt nu een dos venster dit is een zwart venster met witte letters.

type hier de volgende comando in "ipconfig" en druk op enter.

er verschijnen nu 3 ip adressen, het ip adres dat bij "standaardgatway"staat die moet je even opschrijven of onthuoden.

op nu je internet exploder en type in de adresbalk waar je normaal de internet adressen intypt het ip adres die net heb opgeschreven en druk op enter.

als alles goed gaat krijg je nu verbinding met je modem om de instelling aante passen.

ga nu naar het gedeelte "thuisnetwertk" en klik op de optie "wireless" als je dan rechts bovenin kijkt zie je een optie staan "configureren" klik hier op.

als je dan wat naar onderen gaat kom je bij het gedeelte beveiliging

hier kun je de optie wep aanklikken en de wepsleutel op 64 bit zetten.nu moet je alleen een wachtwoord verzinnen van 10 letters en cijfers bijv. abcdef1234.

en dan moet je dit a;;es nog bevestigen door op de knop "toepassen" klikken.

nu kun je de vaste verbinding weg halen en probeer dan maar via de normale manier draadloos contact te zoeken en vul dan het wachtwoord in die daasrnet hebt verzonnen.

gegarendeerd dat het lukt.

succes

la
door laptop - Feb 13, 2008 om 20:03
92 Antwoorden / 14 Vragen

labswans heeft gelijk zo moet het.
bedraad aansluiten met cmd naar dosbox ipconfig/all
dan ipconfig release dan ipconfig/renew

dan naar dr loos aanklikken ww invullen (liefst wpa-2 als dat mogelijk is)

dan via http://192.168.2.1 naar de experia box daar eventueel instellingen controleren bij advanced .je kunt ook zelf een web/wpa/wpa-2? instellen wpa2 is niet zeker op iets oudere experia box  voip modems!!

is ie ouder moet je ook de firmware vernieuwen !!

kijk wel waar je experia box hangt/staat. het beste is
bij geen beton vloeren op zolder(antenne;s vlak )
zit ie onder verdieping ,antenne's omhoog!!